Stocznie, Statki

Chińskie przedsiębiorstwo żeglugowe SITC International Holdings Co złożyło zamówienie na budowę dziesięciu kontenerowców w stoczni Yangzijiang Shipbuilding.

Kontrakt podpisano pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na łańcuchy dostaw w transporcie i logistyce, ograniczającego także zainteresowanie przedsiębiorstw odnawianiem swoich flot.

Kontrakt obejmuje sześć jednostek o pojemności 2600 TEU oraz opcję na budowę dodatkowych czterech. Jak informuje stocznia, nowe kontenerowce mają mieć 185,99m długości, 35,2m szerokości i wyjątkowe zdolności w zakresie wydajności paliwowej. Wartość umowy wynosi 162 mln dolarów. Kontenerowce mają być dostarczone Zamawiającemu w 2022 i 2023 roku.

Chińskie przedsiębiorstwo w ciągu ostatnich kilku miesięcy było bardzo aktywne. W sierpniu, w tej samej stoczni, firma złożyła zamówienie na sześć kontenerowców o pojemności 1800 TEU, a w listopadzie siedem kontenerowców, w tym dwa o pojemności 1800 TEU, jeden 2700 TEU oraz cztery kontenerowce o pojemności 2400 TEU.

AL, z mediów

+3 Prywatne Kongo Mobutu
"Kontrakt obejmuje sześć jednostek o pojemności 2600 TEU oraz opcję na budowę dodatkowych czterech. Jak informuje stocznia, nowe kontenerowce mają mieć 185,99m długości, 35,2m szerokości i wyjątkowe zdolności w zakresie wydajności paliwowej. Wartość umowy wynosi 162 mln dolarów" . Tak analizując zgrubnie słynna metoda kg Mercedesa.
Czyli 162 mln $ / 6 = 27 mln $ / szt. Dal porównania RAL-e - 100 mln € = ok. 122 mln $ / 5 szt. cena kontraktowa. Uśredniając 24,4 mln / szt.
W rzeczywistości ostatecznie za RAL-e po wszystkich problemach zapłacono myślę z 70 % czyli 85 mln $ czyli 17 mln $/sztukę. Co prawda te chińskie są dużo większe, ale 10 mln $ droższe i to różnica tylko w wielkości w obudowaniu stalą powietrza.
23 grudzień 2020 : 11:46 Postobserwator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter