Stocznie, Statki

W sobotę, 19 grudnia br. w stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy Remontowa Holding, przy pomocy doku pływającego zwodowano czwarty z serii promów klasy "Salish", zasilanych skroplonym gazem ziemnym. W przyszłym roku ma być przekazany armatorowi BC Ferries - największemu przewoźnikowi promowemu w Ameryce Północnej. Kanadyjski armator poinformował o tym w komunikacie prasowym 22 bm.

Wodowanie przeprowadzono w obecności zarządu stoczni Remontowa Shipbuilding oraz przedstawicieli kanadyjskiego armatora BC Ferries i klasyfikatora Lloyd's Register.

Budowa dwustronnego promu pasażersko-samochodowego realizowana jest na mocy kontraktu podpisanego 1 listopada 2019 roku. Umowę uprawomocniono 20 grudnia ubiegłego roku, a już na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, natomiast 26 marca położono stępkę pod budowę jednostki.

Poszczególne sekcje połączone zostały w trzy oddzielne bloki montażowe, które następnie stworzyły kompletny kadłub. Dwa z nich powstały na płycie montażowej (specjalnie przygotowanej dla statków tej wielkości), a montaż poszczególnych sekcji odbywał się przy użyciu suwnicy bramowej o udźwigu 300 ton. Trzeci blok - rufowy, powstał na terenie firmy Holm Construction Ltd, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding.

Równolegle z budową kadłuba mocnego trwała prefabrykacja bloku nadbudówki, którą wykonała w kooperacji Stocznia Gdańsk (Baltic Operator). Jednostka została już uzbrojona w niezbędne systemy i urządzenia, które musiały być zainstalowane jeszcze przed wodowaniem.

Prom zostanie przekazany armatorowi w 2021 roku i zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay - Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie. Jego portem macierzystym będzie Victoria.

Warto wspomnieć, że stocznia Remontowa Shipbulding SA zbudowała i przekazała w latach 2016-2017 już trzy tego typu jednostki: Salish Orca, Salish Eagle i Salish Raven. Były to pierwsze promy we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jedne z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym
paliwie żeglugowym.

To jedne z najbardziej innowacyjnych promów na świecie w tej klasie, w całości zaprojektowane przez biuro Remontowa Marine Design & Consulting i zbudowane z licznym udzialem firm z grupy Remontowa Holding. Prom jest jedną z 10 w pełni wyposażonych statków budowanych obecnie w tej stoczni.

Było to siódme i zarazem ostatnie w tym roku wodowanie w stoczni Remontowa Shipbuilding.

AL

Fot.: Marcin Koszałka, Agnieszka Latarska / PORTALMORSKI.PL

-3 I co dalej?
I co dalej Remontowa Shipbuilding? Ostatni kadłub spłynął z placu, na którym pusto i głucho. Żadnych nowych kontraktów, plac i pochylnie puste i nie ma planów na żadną nową budowę. Koniec?
21 grudzień 2020 : 08:04 SSN | Zgłoś
+14 Nie ostatni
Jeszcze dwa lodolamacze stoją na placu.
21 grudzień 2020 : 09:03 Racja | Zgłoś
+20 Projekty
w budowie:
- 2 niszczyciele min
- 2 holowniki
- 2 lodołamacze
- prom dla Norled
- prom dla BCF
- 2 PSV

Robota jest na cały 2021 r.

Rozmowy o nowych kontraktach b. zaawansowane.
21 grudzień 2020 : 09:12 Mihh | Zgłoś
-3 Na wodzie
ale poza kajakami - lodołamaczami chyba wszystko już na wodzie. Na placu pusto.
21 grudzień 2020 : 11:42 SSN | Zgłoś
+6 na wodzie
Na wodzie, ale roboty pełno :)
21 grudzień 2020 : 13:05 Mihh | Zgłoś
0 PSV?
Ale te dwie PSV buduje a w sumie dokańcza GSR a to już inny podmiot.
08 styczeń 2021 : 16:42 XYZ | Zgłoś
+2 Woz albo przewoz
Teraz robotę maja na wodzie. Ale i tak do końca roku place maja być pelne. Nie ma to tamto.
21 grudzień 2020 : 15:52 Kpt Kirk | Zgłoś
-5 Czy
Czy znów bramy zostały zamontowane odwrotnie?
21 grudzień 2020 : 13:51 jest | Zgłoś
0 Stop Dłużnikom ! Stop Złodziejom !
Ciekawe kiedy zapłacą faktury ?
21 grudzień 2020 : 18:59 Kooperant | Zgłoś
0 ....
Masakra taka stocznia a nie płaci podwykonawcą.
21 grudzień 2020 : 20:12 .... | Zgłoś
+6 Koniec Roku
Ze smutkiem patrzę na załączone powyżej zdjęcia . Ostatnia duża konstrukcja schodzi na wodę.
Po pustych nabrzeżach hula grudniowy wiatr.Gdzieś w ukryciu chowają się 2 lodołamacze.
Podobnie jak większość jednostek wodowania nie są zgodne z kontraktami.
Bardzo podziwiam ludzi ,którzy w imię lepszego jutra bronią tego Zakładu, nie przyjmując
do wiadomości otaczających ich realiów. Wystarczy "pogrzebać" w literaturze aby otworzyć oczy.
Tak czy inaczej szacunek dla ciężko pracujących Ludzi Morza.
Przemysł stoczniowy znalazł się na niebezpiecznym zakręcie. Pieniądze rodzą się u producentów
wyposażenia, od A do Z. Liczba stoczni spadła z ponad 600 do trochę powyżej150 i ciągle
nie widać końca tej rewolucji. Patrz stocznie niemieckie czy norweskie, ostatnio Havyard.
Jak długo Remontowa wytrzyma wzrost cen na materiały i energię, a zarobki Załogi ?
21 grudzień 2020 : 21:41 Mieczyslaw | Zgłoś
+1 O co chodzi ?
Jak będzie konkurować cenowo na rynkach z Bangladeszem to nie wytrzyma, a jak Europą Zachodnią wytrzyma i dobrze zarobi. Ale pytanie ? Czy o to chodzi żeby zarobiła, czy chodzi o to, żeby zadłużonych po uszy podwykonawców trzymać za mordę do dalszej niewolniczej pracy ? Taki (pseudo) BAT :-) ! Nie zgadzasz się na niewolnicze stawki to Ci nie zapłacimy co Ci do tej pory wisimy :-) .
22 grudzień 2020 : 08:23 Postobserwator | Zgłoś
+8 Trzymam kciuki
Już tylko RSB została na placu boju (nowych budów). Walczcie i nie dajcie się!
22 grudzień 2020 : 00:25 Witkacy | Zgłoś
0 Czyn społeczny kanadyjski i przodownictwo pracy
Trzymajmy kciuki za Czynowników :-) ! Trzeba bardzo ciężko pracować i wierzyć że Czyn Społeczny uzdrowi trudna sytuację. Można by o jakiejś zbiórce jeszcze pomyśleć, jakieś pierścionki, obrączki oddawać :-) , albo przywrócić przodownictwo pracy np. 250 procent normy :-) . Kanada i reszta musi być zadowolona. :-) . Debilizm panujący w tym kraju jest czasami nie do ogarnięcia. Mam nadzieję że Czynownicy jednak przejrzą w końcu Farmazon :-) .
22 grudzień 2020 : 11:53 Kooperant | Zgłoś
-3 Cały naród buduje prom dla Kanadyjczyków :-)
Janusze śmieją się z PRL-u ale często ta nowoczesna liberalna ekonomia jest 10 razy bardziej szkodliwa jak numery z MIŚia Bareji :-) .
Ta budowa to zwykły CZYN SPOŁECZNY :-) . Trzeba będzie bowiem teraz z budżetu podatników poprzez Koromorany zapełnić dziurę z długami spowodowaną zarządzaniem "piramidowym", jak w Amberze. :-) . Plichcie też mogli dopłacić jak mu się podobna dziura zrobiła. Też tworzył miejsca pracy i ludzi zatrudniał. :-)To klasyczny przykład jak ten kraj jest przez Januszy-cwaniaków, geszefciarzy jest okradany i pieniądze są wyprowadzane za granice, zgodnie z tzw. "prawem" . Nie ma później kasy na prawdziwy biznes, który uczciwie płaci podatki i faktycznie został poturbowany przez Covida. Lepiej nawet na socjal wydać niż Geszefciarzom pomagać, bo chociaż mała gastronomia typu" Pod Rurami " będzie się rozwija. A tak pieniądze wydrenowane za granice. NIE MA ! :-( . Janusz też przecież nie trzyma swojej doli w Polskim banku.
22 grudzień 2020 : 07:58 Postobserwator | Zgłoś
-4 c.d.
Najgorsze jest to, że wyznawcy Janusza jak poszli do MARSA to narobili tego samego gnoju 1,3 mld długu na stoczniach marsjańskich. Tyle kosztują podatników skutki wygłupów tzw, pierwszych Marsjan od 2010 roku w Kriście, Naucie czy ST3. Oczywiście nikt nie siedzi :-) . A jaki FAMAZON Marsjanie wtedy urządzali :-) . Nie szło czytać i słuchać tej kakofonii :-) . Podawałem link do strat. Można poszukać w Internecie. Wracając do wyższości czynu społecznego za tzw. komuny to ludzie robili wtedy za darmo, ale dla swojego społeczeństwa z Polski Ludowej (czyli w jakiejś cząstce siebie). Za liberałów Januszy-geszefciarzy CZYN SPOŁECZNY robią dla Duńczyków, Norwegów, Kanadyjczyków. :-) . Ale jak idiotów znaleźli, o murzyńskiej mentalności z XVI wieku, których robią jak dzieci to jadą po leszczach :-) .
22 grudzień 2020 : 07:59 Postobserwator | Zgłoś
-2 c.d.
Ale oni się muszą z nas śmiać :-) .Przypuszczam, że te nowe, negocjowane kontrakty też będą oczywiście w czynie społecznym :-) . I tylko wielkość tego CZYNU jest negocjowana (czy standardowo tylko płacą za 80 %materiału, czy cały statek za darmo i jeszcze dopłata bo COVID :-) ) A szkoda, bo firma nie jest zła, a uważam że mam jakieś odniesienie żeby ją z innymi porównać.
22 grudzień 2020 : 07:59 Postobserwator | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter