Stocznie, Statki

29 września br. PRS podpisał ze stocznią Alkor Sp. z o.o. umowę na nadzór nad budową innowacyjnej pływającej platformy dokującej, która będzie umożliwiała transport wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd. PRS będzie zatwierdzał dokumentację techniczną oraz nadzorował budowę.

Wymiary jednostki to: długość całkowita - 69,25 m, szerokość - 30,25 m, wysokość boczna - 13,00 m i zanurzenie projektowe / maksymalne w trybie dok - 11,00 m, w trybie ponton - 4,70 m.

Platforma powstanie w ramach projektu konsorcjum firm Alkor Sp. z o.o. i Safe Co. Ltd. Sp. z o.o. pod nazwą: "Opracowanie i demonstracja zunifikowanej technologii przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) pomiędzy lądem a pływającymi urządzeniami dokującymi lub transportowymi, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych".

Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Zostanie zrealizowany w trzech etapach jako prace rozwojowe. W etapie pierwszym zostaną zrealizowane prace projektowe, a w dwóch pozostałych - eksperymentalne prace rozwojowe.

Cały projekt będzie realizowany przez konsorcjantów posiadających komplementarne kompetencje i duże doświadczenie w branży stoczniowej. Zespół badawczo-rozwojowy składa się również z naukowców wywodzących się z Politechniki Gdańskiej oraz podwykonawcy dysponującego doświadczoną kadrą naukowo-techniczną.

W wyniku realizacji projektu jego uczestnicy oczekują wprowadzenia na rynek innowacyjnej usługi przemieszczania wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd.
Prace rozwojowe dotyczyć będą:

  • Przeprowadzenia analiz, w tym analiz numerycznych oraz symulacji w celu opracowania koncepcji dokowania z wykorzystaniem platform SPMT na jednostce pływającej platformy dokującej (dalej nazywanej w skrócie PPD) wraz z uwzględnieniem transportu zadokowanych konstrukcji.
  • Opracowania dokumentacji projektowej prototypu PPD, prototypu pomostu transportowego oraz stworzenia oprogramowania wykorzystującego zautomatyzowane algorytmy obliczeniowe.
  • Stworzenia i przetestowania w warunkach rzeczywistych prototypów - pływającej platformy dokującej oraz pomostu transportowego.

Do cech pływającej platformy dokującej mających świadczyć o jej innowacyjności ma należeć m.in.: wzrost bezpieczeństwa procesów przesuwania ładunku na lądzie dzięki zastosowaniu rozwiązań zapewniających wysoką manewrowość na nierównym terenie; zapewnienie wykonywania transportu ciężkich konstrukcji z lądu na wodę oraz z wody na ląd na nabrzeżach o niskiej dopuszczalnej obciążalności; skrócenie czasu wykonywania operacji dokowania/wydokowania jednostek.

Ponadto, w ramach projektu zostaną opracowane i zaimplementowane w firmach konsorcjum zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych przy wykorzystaniu oprogramowania służącego do planowania, wyceny, sterowania i kontroli bezpieczeństwa procesu przemieszczania konstrukcji.

Okres realizacji projektu to 01.06. 2020 - 31.12.2022. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 23 961 538,75 zł, z czego wkład funduszy europejskich ma wynieść 9 584 615,50 zł.

rel (PRS, Safe)

+12 Innowacyje.
Innowacyjny sposób sfinansowania sobie budowy pontonu do transportu ciężkich gratów. Gratulacje dla zaradnych.
03 listopad 2020 : 18:48 Boomer | Zgłoś
-1 jeszcze jedna głupota...
Tylko brać pieniądze z Unii Eurp. Cwaniaki!!! A niezaradny rząd potem ma oddawać z pieniędzy podatników..
04 listopad 2020 : 09:27 WACWAC | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0243 4.1057
EUR 4.2863 4.3729
CHF 4.4168 4.506
GBP 5.01 5.1112

Newsletter