Stocznie, Statki

Gdańska Stocznia Remontowa SA z grupy Remontowa Holding remontuje lub przebudowuje obecnie 25 jednostek różnych typów. Stocznia została sklasyfikowana na 6. miejscu w świecie pod względem ilości scrubberów zainstalowanych na statkach.

Wśród remontowanych i przebudowywanych jednostek są m.in.: zbiornikowce, masowce, chemikaliowce, statki rybackie, ro-ro, chłodniowce, a także pięć promów pasażersko - samochodowych.

Trzy statki wyposażane są w systemy oczyszczania wód balastowych. To stosunkowo młoda dziedzina stoczniowych usług, która zaczęła rozwijać się kilka lat po przyjęciu przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), międzynarodowej konwencji w sprawie kontroli i zarządzania wodami balastowymi i osadami ze statków (Ballast Water Management Convention). Stocznia jest jedną z pierwszych firm na europejskim rynku instalacji tych systemów, które zaczęła montować na statkach już w 2007 roku.

Stocznia jest także liderem w zakresie wyposażania statków w systemy odsiarczania spalin, czyli scrubbery, ograniczające emisję tlenków siarki w gazach wylotowych do atmosfery. Obecnie są one instalowane na trzech chemikaliowcach, kontenerowcu kombinowanym/ro-ro i promie pasażersko-samochodowym.

Według zestawienia stoczni wykonujących najwięcej instalacji scrubberów na statkach, opublikowanego niedawno przez brytyjską firmę analityczną Clarksons Research, na 12. czołowych pod tym względem stoczni na świecie Remontowa SA została sklasyfikowana na 6. miejscu, zajmując jednocześnie 2. miejsce wśród stoczni nie-chińskich.

W tym roku do stoczni zawinęły także jednostki z typu tych niecodziennych: ORP Bielik i statek-muzeum Dar Pomorza.

ORP Bielik to okręt podwodny Marynarki Wojennej typu Kobben. Prace w stoczni koncentrują się na kilku najważniejszych systemach okrętowych oraz konserwacji. Z kolei na żaglowcu-muzeum Dar Pomorza przeprowadzane jest m.in.: czyszczenie i malowanie kadłuba, inspekcja części podwodnej, inspekcja nitów na kadłubie, pomiary blach konstrukcyjnych, przegląd śruby napędowej, przegląd i konserwacja olinowania, wymiana blach poszycia, jeśli są zardzewiałe; konserwacja łodzi ratunkowych, a także remont systemu przeciwpożarowego i systemu monitorującego. 

AL

Fot.: Marcin Koszałka

Komentarze   

+19 Inż BO
Bez Pana Sojki nie byłoby REMONTOWEJ im Józefa Piłsudskiego !!!!
29 listopad 2019 : 07:58 Józef Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Sojka
Pisze się SOYKA Piotr.
Pozdrawiam
29 listopad 2019 : 12:58 Wacwac Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+24 Bez Pana Soyki...
...i pracowników stoczni. Nie zapominajmy o załodze Remontowej - w sumie pewnie ponad 1,5 tysiąca ludzi. Inaczej nie dałoby rady wyremontować tą całą flotę.
29 listopad 2019 : 09:08 Wasyk Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Płaca
Dalej super płaca 25zł brutto dla spawacza? To co oferują to żart niesamowity.
29 listopad 2019 : 12:28 LoL Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Remonty statków w Gdańsku...
.. np. w okresie od września do grudnia 1945 roku w stoczniach w Gdańsku zwanych umownie stocznią Gdańską w okresie od września do grudnia 1945 roku wykonano remonty 20 statków
handlowych w tym 10 statków polskich. W 1947 roku , 16 października połaczono dwie stocznie Stocznię nr 1 i stocznię nr 2 w przedsiębiorstwo pod nazwą Stocznia Gdańska, 1 lip[ca 1952 roku utworzono Bazę Remontową Ostrów i 7 listopada 1952 roku zmieniono nazwę na Gdańska Stocznia Remontowa. W latach 1945 - 1948 wyremontowano : 1872 statki z czego 40% w stoczni gdańskiej,
45 % w stoczni gdyńskiej i 15 % w stoczni szczecińskiej i Północnej.
29 listopad 2019 : 13:40 amoniusz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Wow
25 statków na raz w jednej stoczni to bardzo rzadki widok w stoczni europejskiej - oczywiście współcześnie, a nie 70 i więcej lat temu. Szósta pozycja na świecie w płuczkach spalin to też niezły wyczyn. Ze stoczniami chińskimi nie ma się w ogóle co porównywać - one nie działają na normalnym rynku - dostają hurtowo do remontu w 100 proc. statki chińskich państwowych armatorów, a tu jednak zlecenia trzeba zdobywać samodzielnie, konkurując z innymi stoczniami w Europie.
29 listopad 2019 : 17:13 Marecki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Zdjęcie
Bardzo ciekawy ogląd sytuacji w Remontowej.Uwagę zwraca staruszek Bretagne IMO 8707329 1989, to ten biały.
Ciekawszym jest CLnD Palatina z już podniesionym pokładem samochodowym,drugi z serii.
Przy Darze Młodzieży stoi pod "parasolem" Bielik, chyba w obawie przed deszczem a nie zdradą tajemnicy wojskowej.
Na uwagę zasługuje Baltic Star 188.6 m,IMO 9765873, jeden z ostatnich chłodniowców, ma ciekawą rufę.
Ta grupa jednostek straciła na rzecz kontenerowców. Zwracam też uwagę na trójkę rosyjskich trawlerów z których dwa to polskie konstrukcje. Przypomnę również, ze czwórka czerwono- brunatnych jednostek, z których najmłodszy jest SIEM Rhapsody
były wodowane w latach 2015-2016 i porzucone. Odnośnie jednostek promy + RO-RO, to doliczyłem się 6 nie 5.
W grupie tej widać dobrych stałych klientów.
30 listopad 2019 : 08:49 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Dar
Dar Pomorza a nie Młodzieży.
04 grudzień 2019 : 06:48 XxX Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Dok
Przydałby się jeszcze jeden dok. No i mogliby chyba zadaszyc jakiś jeden albo dwa żeby na głowę nie padało.
30 listopad 2019 : 09:04 Gero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Pracy dużo, płacy malo
Dla elektryka dalej super oferta 20zl brutto, umowa zlecenie, bądź o dzieło? Gratuluję kontraktów stoczni, aż strach pomyśleć kim będą realizowane.
30 listopad 2019 : 10:52 Dzony Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Kim?
Mołdawia, Naddniestrze, Kirgistan, Kazachstan...
02 grudzień 2019 : 06:01 Spawacz Sam Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 budujące informacje
Szkoda tylko, że spółki z grupy nie płacą podwykonawcom..... tak źle dawno nie było.
30 listopad 2019 : 12:57 Piotr72 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Zdjęcie scrubbery
Czerwony chemikaliowiec to STI Rotherhitha IMO 9706475 ostatni z serii 38734 DWT. Scorpio Tankers ma ich 14.
Dodatkowo mają 45 chemikaliowców po 49990 DWT (MR), zbudowane kilka lat temu przez Hyundai. Mają tez sporo większych,
łącznie 124 & czartery. W planach dekarbonizacji założyli zainstalowanie scrubberów na 42 jednostkach w 2019.
Safety4Sea pisze o MR-25, LR1-7 i LR2-30 (14.02.2019). World Maritime News ocenia koszt 52 instalacji na 79.6 mln $.
Na 2020 przewidują 28 przebudów. Ile przypadnie na Remontową ?
Około 1,5 mln $ za sztukę.Nie wiem gdzie będą montowane, ale sądzę,ze informacja jest ciekawa.
Pozdrawiam
30 listopad 2019 : 17:49 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Gratulacje
Wypada pogratulować tej stoczni tak wielkich osiągnięć , dzięki profesjonalnemu prowadzeniu przez byłego Dyrektora Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu . W Gdańsku kwitnie przemysł stoczniowy , a w Świnoujściu spadochroniarze całkowicie zniszczyli , ta najlepszą stocznię państwową w Polsce . Teraz jeszcze pod skrzydłami jakiegoś tworu ze Szczecina , dalsza degradacja , aż do likwidacji .
02 grudzień 2019 : 18:01 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Stocznia Remontowa
Dobrze że nie jest stocznią państwową gdyby była to prawdopodobnie nie funkcjonowała normalnie. Lub by już nie było jej tak jak pozostałe stocznie polskie.
06 grudzień 2019 : 09:43 Baldar Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Gryfia
Serce się raduje patrząc na funkcjonowanie zakładu, szkoda tylko że szczecińska Gryfia nie miała tyle "szczęścia" i obecnie trwają zakłady kto będzie tym "ostatnim gaszącym światło".......
09 grudzień 2019 : 11:47 JanKowalski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1