Stocznie, Statki

W sobotę, 21 września przed południem do gdyńskiego portu przyholowany został zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego (PSV) niemieckiego armatora, który po długotrwałym wyłączeniu z eksploatacji zostanie uruchomiony w SR Nauta. 

Jako że postępuje nieznaczna poprawa na rynku offshore, w eksploatacji pojawiają się m.in. serwisowce (PSV i AHTS), które dotychczas wyłączone były z eksploatacji, czyli "odstawione na sznurek" - w laid-up'ie.

Zaopatrzeniowiec OOC Cougar był formalnie wyłączony z eksploatacji od czerwca 2018 roku, ale oczekując na zatrudnienie cumował w Rendsburgu, skąd przyholowano go do Polski, prawdopodobnie dłużej - przynajmniej od końca czerwca 2017 r.

Przewiduje się wstępnie, że PSV OOC Cougar pozostanie w Gdyni do końca października. W tym czasie przeprowadzone zostaną prace konserwacyjne i - w razie potrzeby - ewentualne remonty, rozruchy urządzeń i systemów oraz próby morskie i odnowienie klasy.

Zaopatrzeniowiec offshore OOC Cougar należy do armatora Opielok Reederei GmbH. Jego armatorem zarządzającym, odpowiedzialnym także za zarząd techniczny, jest OOC Opielok Offshore-GEU, a operatorem - Opielok Offshore Carriers (OOC).

Statek został przekazany do eksploatacji przez stocznię Aker Yards AS z Aukry w Norwegii pod numerem 128, która dokończyła budowę częściowo wyposażonego kadłuba ze stoczni OAO Damen Shipyards Okean Nikolayev (w 2009 roku polska firma Elektro-Plus dokonała modyfikacji systemu pozycjonowania dynamicznego statku do poziomu DP2).

Niemiecki PSV długi na 73,60 m, szeroki na 16,00 m, o zanurzeniu 5,87 m i wysokości bocznej 7,00 m charakteryzuje się wypornością 5034 t, nośnością 3319 t (według innego źródła - 3340 t), tonażem pojemnościowym brutto 2180 i oferuje pokład o powierzchni 680 m², mogący przyjąć do 1600 t ładunku. Statek z systemem pozycjonowania dynamicznego DP2 i systemem przeciw-pożarowym klasy FiFi 1, wyposażony jest w dwuśrubowy napęd główny o łącznej mocy 3960 kW (5384KM) o osiąga prędkość eksploatacyjną 13 węzłów.

Opiekę agencyjną nad statkiem sprawuje w Polsce Poseidon & Frachtcontor Junge.

PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak 

OOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR Nauta
OOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR Nauta
OOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR Nauta
OOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR NautaOOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR NautaOOC Cougar w porcie Gdynia, holowany do SR Nauta

Komentarze   

+6 Remont statku Cougar
Dziwne. Statek to remontu a tekst jakby nie wiadomo co sie miało dziać z nim. Nauta w swej historii wyremontowała tysiące jednostek a tu kontrakt na 160 tysiecy euro.
23 wrzesień 2019 : 15:42 Keshet Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Nauta
Dla Nauty to wydarzenie roku. Czytając ten artykuł to jakby lotniskowiec przypłynął na remont a tutaj zwykły PSV.
Lepiej neich napisza cos o nowych budowach Nauty badz- napewno ciekawsze by byly artykuły
24 wrzesień 2019 : 05:18 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 remonty
Dobrze , że zaczyna się coś dziać w Naucie. W przeszłości remont statku nie był ,żadną sensacją była to normalna codzienna praca. Warto działać by stocznia zaczęła normalnie funkcjonować jak kiedyś przed 2010 rokiem. Lista osób winnych kłopotów jakie ma dziś Nauta jest długa a zaczęło się od działań b.prezesa Marsa p. Piotra S. prezesów stoczni p.Joanny S., Andrzeja Sz. czy realizatorów szkód czyli Stanisława F. zwany bucem albo nieukiem czy Wojciecha S. lub Krzysztofa G.
albo p. Andrzeja G. odpowiedzialnego za utopienie doku nr 1 wraz ze statkiem Hordafor V
25 wrzesień 2019 : 05:38 Amoniusz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety