Stocznie, Statki

W piątek w Szczecinie zatwierdzono uroczyście protokół zakończenia budowy stalowego kadłuba lodołamacza czołowego oraz jego aluminiowej nadbudówki. Jednostka jest pierwszą z czterech, które buduje Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Szczecinie, a które będą służyły na Dolnej Wiśle. 

30 sierpnia 2019 r., na terenie stoczni MSR Gryfia S.A, w Szczecinie, Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, Aleksandra Bodnar, w obecności Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka, Prezesa Wód Polskich Przemysława Dacy, oraz gospodarza Prezesa MSR Gryfia Artura Trzeciakowskiego, zatwierdziła protokół zakończenia budowy stalowego kadłuba lodołamacza czołowego oraz jego aluminiowej nadbudówki. Zatwierdzenie protokołu zostało potwierdzone wcześniejszymi odbiorami szczelności poszycia kadłuba oraz zgodności z dokumentacją, której dokonali Inspektorzy Wykonawcy, Zamawiającego oraz Towarzystwa Klasyfikacyjnego (PRS).

Lodołamacz czołowy będzie nosił nazwę Puma, nawiązująca do rodziny drapieżnych kotów, ich zwinności i drapieżności - zgodnie z tradycją nazw lodołamaczy wiślanych.

Szczecińska Morska Stocznia Remontowa Gryfia zakończyła pierwszy etap budowy lodołamacza czołowego dla Wód Polskich i rozpocznie wyposażenie jednostki. Wraz z kadłubem dokonano odbioru kluczowych maszyn i urządzeń, takich jak silnik główny z przekładnią, urządzenia kotwiczne oraz pompy i sprężarki powietrza. Dalsza budowa lodołamacza odbywać się będzie w hali produkcyjnej, co pozwoli zabezpieczyć się przed ewentualnymi niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi w okresie jesienno-zimowym.

"To mała jednostka (...), ale wielki krok dla Gryfii; odbudowanie kompetencji przede wszystkim w zakresie budowy statków" - powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. "Cieszę się i gratuluję prezesom i całemu zespołowi Gryfii, że poradziła sobie z tym zadaniem, bo przecież ten projekt miał upaść. Dziękuję też inwestorowi, czyli Wodom Polskim" - dodał minister.

Podczas swojego wystąpienia, Dyr. Aleksandra Bodnar zwróciła uwagę na kluczowe znaczenie lodołamaczy dla zimowej ochrony przeciwpowodziowej i konieczność odnowienia floty.

W spotkaniu uczestniczyli również Wicewojewoda Zachodniopomorski Marek Subocz, Prezes Funduszu Rozwoju Spółek Paweł Brzezicki oraz przedstawiciele władz Stoczni Szczecińskiej.

W ramach przedsięwzięcia "Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk" dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 realizowana jest budowa lodołamacza czołowego oraz trzech lodołamaczy liniowych, które będą służyły we flotylli lodołamaczy Wód Polskich na Dolnej Wiśle. Wybudowanie czterech lodołamaczy odbywa się w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Budżet całego przedsięwzięcia to 74 mln zł, a poziom unijnego dofinansowania to 85 proc.

Termin przekazania gotowego lodołamacza czołowego do eksploatacji zaplanowano na koniec marca 2020 r., natomiast pierwszego lodołamacza liniowego na kwiecień 2020 r. Kolejne dwa lodołamacze mają być przekazane do eksploatacji w połowie 2021 r.

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie RZGW Gdańsk - prace postępują zgodnie z przyjętym i obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym.

Zgodnie z umową, w ramach Projektu „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, realizowana jest budowa lodołamacza czołowego oraz trzech lodołamaczy liniowych, które będą w służbie flotylli lodołamaczy Wód Polskich na Dolnej Wiśle. Wybudowanie czterech sztuk lodołamaczy odbywa się w trybie „zaprojektuj i wybuduj” i realizowane jest w okresie 2017-2021*. Budżet całego projektu to 74 mln. Zł, a poziom dofinansowania Unii Europejskiej - 85 proc.

Kacper Reszczyński (PAP), rel (RZGW Gdańsk)

Kadłub lodołamacza Puma
Kadłub lodołamacza Puma

Komentarze   

-10 Nie do wiary
Teraz wiem skąd te uśmiechy. Przecież ten kadłub jest poklejony taśmą i jeszcze nie będzie ukończony przez 3 miesiące. Jak ja chcę naprawić próg mojego 20 letniego auta taśmą malarską i pianą montażową to wszyscy też się śmieją. Ale to moje auto. A tutaj olbrzymie państwowe pieniądze zaangażowane w taką fuszerkę. Jak w filmie z Lois de Funes "Mały Pływak"
02 wrzesień 2019 : 06:12 Majster Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Nie ta taśma
Nie widać taśmy na zdjęciu. Taśmą klei Czaskowski.
02 wrzesień 2019 : 06:56 merc Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-18 lipa
Nie widać taśmy bo jest zamalowana, proste jak świński ogon.
04 wrzesień 2019 : 10:06 Ta, ta taśma Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Kłamstwo
Bzdury wypisujesz. Nie wierzę, że za darmo.
02 wrzesień 2019 : 13:27 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Kłamstwo
Przecież to kłamstwo w żywe oczy!! Kadłub nie jest do końca zespawany, szczeliny zostały zaklejone taśmą i zamalowane. Osoby które podpisały protokół odbioru tego czegoś popełniły przestępstwo poświadczając nieprawdę. Trzeba mieć tupet żeby tak kłamać i oszukiwać ludzi.
02 wrzesień 2019 : 07:02 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 Zgłosiłeś przestępstwo?
Nie? To na co czekasz? Na pozwy Gryfii, RZGW i PRS?
02 wrzesień 2019 : 13:28 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-13 Gdzie zgłosić ?
A gdzie zgłosić to przestępstwo ? Do prokuratury Ziobry ?! Birgefellner zgłosił i zapłacił 5 tysięcy kary, a podejrzany nawet nie został przesłuchany.
02 wrzesień 2019 : 14:31 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 POlszewia
doszukuje się niepospawanego kadłuba ,a ja pytam gdzie dowody POlityczni kłamcy
02 wrzesień 2019 : 10:06 greg Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-20 PISpalanci
Zapytaj Jaśnie Wielmożnego PREZESA po co się krygował z tą łopatą na Mierzeji jak teraz nie daje forsy.
02 wrzesień 2019 : 10:16 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-4 spaw a'la paw
Przecież ten kadłub nie jest nawet dobrze pospawany. Pani, która odebrała tę fuszerkę powinna wylecieć z pracy za działanie na szkodę firmy.
02 wrzesień 2019 : 10:37 krzysztof_ur Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Nie ma dowodów
Jeden hejter sabotuje całą branżę w Szczecinie. Niespełniony polityk z Nowoczesnej, a teraz na usługach PO-wskiego marszałka. Hejtuje za 6,5 tys. miesięcznie.
02 wrzesień 2019 : 13:31 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-9 Wina hejtera
Co ta za władza i gdzie jej szumnie hurraoptymistyczne zapowiedzi ? Bo jeśli jeden hejter za 6,5 tysiaca, może powstrzymać odbudowę przemysłu stoczniowego w Szczecinie, to te wszystkie zapowiedzi nie są warte funta kłaków. W Trójmieście jest podobnie. Tam też grasuje jakiś hejter ?
02 wrzesień 2019 : 15:02 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-11 ??????
Insajder to Ty jesteś opłacanym hejterem. Jaki ze mnie polityk. Jestem z branży i juz dawno takiej szopki nie widziałem. Sądziłem, że stępki długo nic nie przebije. A le widać, żę można
03 wrzesień 2019 : 05:40 Majster Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Zahuś, to Ty?
Czy po prostu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem?
03 wrzesień 2019 : 14:39 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Wraca stare
Brakuje tyko zmartwychwstałego tow. Pierwszego Sekretarza, bo poetyka środkowego PRL jak żywa.
02 wrzesień 2019 : 10:42 Piotr Jakubowski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Panowie z Gryfii
Nie jestem ani z Pisu, ani z PO, ja zwykły, szary obywatel, którego podatki marnotrawione są na co dzień i od święta. Czy naprawdę ten kadłub jest gotowy do wodowania, czy - w co nie chce mi się wierzyć - ktoś robi aż tak perfidną, skandaliczną propagandę. Tylko wy możecie rozwiać moje wątpliwości, bo takich, którzy chcieliby, żeby nic się nie udało w Gryfii jest wielu.
Z góry dziękuję za prawdziwą informację.
Pozdrawiam wszystkich
02 wrzesień 2019 : 12:34 Pytajnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Kadłub jest gotowy
Nie wierz hejterowi opłacanemu przez marszałka z PO za pieniądze podatników.
02 wrzesień 2019 : 13:32 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Zwykły PiS(c)
Gdy kadłub jest gotowy, to się go woduje, a to co robi Gróbarczyk to PiS(c) na wodę fotomontaż. Wybory, wybory, wybory i czysta propaganda.
02 wrzesień 2019 : 14:43 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 dla "fachowców"
jeżeli pytasz dlaczego ten kadłub nie jest zwodowany patrząc na zamieszczone zdjęcie to nie komentuj bo się ośmieszasz. Jest kadłub ale bez zamontowanego układu napędowego. Te elementy, a przynajmniej śruba i wał napędowy mogą być zamontowane tylko w doku. Więc kadłub nie pójdzie do wody dopóki nie zostanie zamontowany układ napędowy. Poniał?
02 wrzesień 2019 : 16:39 bezcez Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 od "fachowca"
Przecież dokonano odbioru silnika głównego, więc chyba jest na jednostce czy może w hali? Tak nieduży napęd też przecież można zamontować podczas postoju na podnośniku (bo na dok to ten kajak jest chyba za mały). Ciekawe czy jak będą go oddawać do eksploatacji to też będzie stał na wózku?
02 wrzesień 2019 : 20:33 Hektor Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Ciemniaku bezcez
Jak nie wiesz to nie pisz bzdur. Wały montuje się przed wodowaniem a nie na doku. A takie małe kapcie woduje się dźwigiem lub suwnicą.
03 wrzesień 2019 : 16:26 Fachowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 do fachowiec który mysli że jest fachowcem
Coś gdzieś słyszałeś ale nic nie zrozumiałeś i tylko umiesz ludzi obrażać, twoja wiedza zatrzymała się na na etapie z przed 20 lat. Więc cie informuję, że stocznia remontowa zleciła do wykonania "goły" kadłub firmie zewnętrznej, bez zbrojenia, bez montażu armatury denno-burtowej, bez wyposażenia itd. Kadłub jest wykonywany poza terenem stoczni remontowej. Po zakończeniu montażu sekcji kadłuba w całość, zostanie on umieszczony w dokopontonie stoczni remontowej i nastąpi jego wyposażanie min w silnik i wały. Tak zostały zbudowane pierwsze dwa lodołamacze w 2014 roku i nic nie wskazuje na to, że budowa tych obecnych będzie wykonywana inną technologią. Jak więc widzisz wały można montować zarówno przed jak i po wodowaniu. zależy to tylko od przyjętej przez wykonawcę technologii montażu. Odebranie silnika głównego oznacza tylko tyle, że przeszedł pomyślnie próby zdawcze u producenta i nic więcej.
A teraz możesz dalej obrażać i uważać się za fachowca
05 wrzesień 2019 : 11:57 cezbez Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ciemny cezbez a może CEP
Zobacz sobie w jakim stanie woduje się w pożądanych firmach : http://stocznia-szczecinska.pl/kolejne-wodowanie-w-stoczni-szczecinskiej-2/
06 wrzesień 2019 : 11:28 FACHOWIEC Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Kto płaci?
A Tobie kto płaci i z którego ministerstwa? Fakty (taśmę), każdy widzi, ale Ty jak Twój Prezes, nikt Was nie przekona, że czarne jest czarne.
02 wrzesień 2019 : 15:41 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 Wiesz, kiedy i gdzie były robione te zdjęcia?
Bo ja byłem na prezentacji i inaczej to wyglądało.
03 wrzesień 2019 : 14:34 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 ile ci płacą?
Że też ci nie wstyd tak ośmieszać się z powodu po partacku zorganizowanej akcji propagandowej. To co robi PIS, to ośmieszanie idei odbudowy przemysłu stoczniowego. To nabijanie punktów ludziom pokroju Zahorskiego.
03 wrzesień 2019 : 10:58 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Gotowy kadłub jest wodowany
Gotowy kadłub jest wodowany. Nie ma czegoś takiego jak podpisywanie gotowości do wodowania. Chyba, że nowe standardy nastały i teraz wszystko muszą przyklepywać politycy w blasku kamer. Jeszcze kilka lat temu nie uwierzyłbym w takie doniesienia. Dzisiaj, po akcji "stępka" i innych podobnych jestem gotów uwierzyć. Generalnie, minister Gróbarczyk często opowiada "bujdy na resorach".
02 wrzesień 2019 : 16:40 turbot4 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 kadłub klejony taśmą
Dzisiaj tv już pokazuje kadłub PUMY wykończony taśmą klejącą. Pan Minister się tłumaczy a PRS twierdzi, że kadłub tego statku nie jest odebrany przez PRS.
02 wrzesień 2019 : 12:57 bar Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Tv pokazuje?
Pewnie tefałszen.
02 wrzesień 2019 : 13:34 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Też to
widziałem w telewizji. Wyglądało tak, jakby chciano zrobić "wykończenie" statku przed wizytą ministra. Takie współczesne malowanie trawy.
02 wrzesień 2019 : 13:41 artek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Alternatywy 4
Wraca stare, propaganda sukcesu większa jak za komuny. Panie Gróbarczyk, a o stępce promu położonej na Pochylni Wulkan w czerwcu 2017 roku już Pan zapomniał ? Tam było bardziej uroczyście. Wielka szkoda, że Stanisław Bareja tego nie dożył.
02 wrzesień 2019 : 14:49 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Minister mówił o tej stępce.
Następny niezorientowany...
03 wrzesień 2019 : 14:41 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Statek
PRL bis. Problem tylko w tym, że ten kadłub posklejany taśmą (to też brakoróbstwo ministra, który z oszczędności kazał kupić najtańszą taśmę) podważa zaufanie do stoczni, z jej pracowników robi fuszerów . Dla polityków PiS z ministrem na czele to była tylko zabawa. Strach się bać jak będzie wyglądała budowa promów morskich w tej stoczni. Tektura, beton, taśmy klejące, dykta, klej do tapet, tapety, istna Castorama a nie stocznia.
02 wrzesień 2019 : 15:13 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 promy???
Jakich prom. Proszę...
02 wrzesień 2019 : 16:42 turbot4 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Minister rozkazuje prezesowi prywatnej firmy?
Co za brednie.
03 wrzesień 2019 : 14:37 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 MSR Gryfia???
sorry, od kiedy jest to "prywatna firma" ???
05 wrzesień 2019 : 06:13 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 w Internecie są zdjęcia
https://www.wykop.pl/link/5111413/szczecinska-stocznia-gryfia-zakonczyla-budowe-kadluba-posklejali-go-tasma/
02 wrzesień 2019 : 16:44 piotr44 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Jest mi wstyd widząc to
Jako były pracownik Stoczni Szczecińskiej wydział K1 chciałem powiedzieć, że jest mi cholernie przykro patrząc no to co widzę. Pamiętam jak wodowaliśmy po 23 kadłuby w roku. Pamiętam jak B170 stały burta w burtę przy nabrzeżu, ale za Chiny nie przypominam sobie takiej fuszery i obklejania szarą taśma łączeń blach i jeszcze wmawia się wszystkim, że tak ma być bo niby tak się robi. Gdyby głupi ludzie mogli latać to ta cała ekipa już by w stronę Marsa gnała z prędkością światła.
WSTYDŹCIE SIĘ!!! Patrząc na to wszystko NIE WIERZĘ w to, że ten prom powstanie.
JESTEŚCIE SŁABI NA MAXA!!!
02 wrzesień 2019 : 17:35 Ex K1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Hej Bracie
A gdzie na K1 pracowałeś?
03 wrzesień 2019 : 18:20 Henryk D. K1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 K1
Wycinacz gazowy
04 wrzesień 2019 : 05:48 Ex K1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-15 A stępka?
Mogli przy okazji odwiedzić i pobłogosławić rdzewiejącą od dwóch lat stępkę pasażerskiego promu in statu nascendi...
02 wrzesień 2019 : 17:44 Barbarus Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Kolejna PO-wska brednia
Stępka ne rdzewieje.
03 wrzesień 2019 : 14:45 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-17 nie rdzewieje
bo wywieźli za bramę, żeby śladów nie zostały :)
03 wrzesień 2019 : 19:28 piotr44 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-10 Szalupa
Można odnieść wrażenie , że to szalupa na budowany od ponad dwóch lat prom pasażersko samochodowy.
02 wrzesień 2019 : 19:20 Prom Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-10 Współczujemy zachodniopomorskiemu wojewodzie :)
A pewien przemądrzały doradca Wojewody Zach-Pom, kundelek szczekający na opozycyjnej smyczy, wieloletni specjalista od hehe bloków granitowych a obecnie wszystkowiedzący ekspert od przemysłu stoczniowego, ciągle wyśmiewa i neguje wszystko to co obecna władza robi. Czy on nie zdaje sobie sprawy że stoczniowi fachowcy śmieją się do rozpuku z jego wiedzy i doświadczenia w temacie budowy okrętów oraz z jego propagandowych komentarzy, którymi próbuje omamić ludzi spoza branży ? Teraz wyśmiewa domniemane łączenie elementów kadłuba taśmą hahaha a nie ma bladego pojęcia do czego takiej taśmy się używa w okrętownictwie. Bosze .... chroń naszą branżę przed takimi profesjonalistami ...
02 wrzesień 2019 : 23:04 Pijany sztauer Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 I tak i nie
Wojewoda jest z PiS wiec co mu współczuć? Trochę prawdy piszesz, ale tym razem branża śmieje się z czegoś innego. Kadlub nie jest w całości zespawany i to jest fakt. Brakujące spawy zaklejono taśma i zamalowano to też fakt. Panienka z Wod Polskich podpisała dokument poświadczający nieprawdę. Ta ekipa ośmiesza zwyczajnie polskich stoczniowców, a zaczęło się od szopki z atrapą stępki. Dobre imię polskiego stoczniowców zostało ośmieszone przez szczecińska klikę panów JB i MG.
03 wrzesień 2019 : 05:12 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Bla bla bla
Jak już pisałem wcześniej pracowałem na K1 w Stoczni Szczecińskiej i coś Ci powiem jako ex stoczniowiec. Nie robi się takiej fuszery na pokaz. Nie zakleja się miejsc taśmą i nie gada jaki to sukces. Tak można powiedzieć jak kadłub jest na wodzie. A teraz MG mówi że każdy stoczniowiec wie że na statku są miejsca do poprawy. Buhahahaha taki mam ubaw z MG i mam wkur... że on i MJW za moje i nasze pieniądze robią taką szopkę.
A skoro jesteś ekspertem od obśmiewania innych napisz mi proszę jasno i zrozumiale:
Czemu zakleja się łączenia blach taśma, maluje to i zostawia.
Co ze stępką która kosztowała ileś tam tysięcy. Nada się do promu czy nie?
03 wrzesień 2019 : 05:34 Ex K1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 ponieważ
nie zdążyli pospawać, więc żeby farba przy późniejszym spawaniu się nie paliła, to zakleili taśmą.
03 wrzesień 2019 : 06:39 dupa Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-7 Po co
Ale po co maluje się kadłub jeszcze niepospawany?
No, ale co się dziwić, dzisiejsi rewolucjoniści w budowaniu statku, kupują projekt kilka lat po położeniu stępki. Głupi lód to kupuje, ale szacunek i honor polskich stoczniowców są wdeptane w błoto przez małych polityczków ze Szczecina. Smutne.
03 wrzesień 2019 : 13:43 SSN Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 NO PIJANY
RZECZYWIŚCIE JESTEŚ PIJANY
03 wrzesień 2019 : 05:42 Majster Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Rafałek nie ma nic wspólnego z wojewodą
To doradca marszałka województwa. Ale reszta się zgadza.
03 wrzesień 2019 : 14:47 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Gryfia buduje najszybciej?
Oto prawda o szalonym tempie budowy 4 lodołamaczy dla Gdańska. Kontrakt podpisano 2 lata temu. Dzisiaj mamy 1 niedokończony kadłub.
https://www.portalmorski.pl/stocznie-statki/40720-w-stoczni-gryfia-rozpoczeto-budowe-lodolamaczy-dla-rzgw-w-gdansku
03 wrzesień 2019 : 10:32 adi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 MIŚ
Prawdę powiedziawszy to już nie wiem co mam o tym myśleć czy jest to fuszerka ? - jeśli tak to wstyd mi za stoczniowców, jeśli zakleili żeby nie paskudzić farbą miejsca spawania to wystarczyło to powiedzieć a nie robić najpierw tajemnicę, następnie sensację a teraz powód do wstydu może niech ktoś weźmie na klatę odpowiedzialność za tego "Misia" i spokojnie wyjaśni O CO CHODZI ?
03 wrzesień 2019 : 11:07 JanKowalski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Proszę pytać w firmie Navicor
Bo to robota tego podwykonawcy. A przy okazji proszę mu pogratulować pracowników, którzy sabotują swoją firmę.
03 wrzesień 2019 : 14:49 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 chyba jednak "palisz głupa"
Owszem, kadłub wykonuje Navicor, ale nigdy nie posądzę ich o taki "pomysł" na prezentację "sukcesu". To na kilometr cuchnie "Gryfią" i PISuarową koncepcją uprawiania polityki (czytaj : propagandy)
05 wrzesień 2019 : 12:58 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Totalna opozycja ciągle pyta "po co ?" Więc chociaż troszkę wytłumaczymy nieukom.
Po co nam stocznie. Po co nam port kontenerowy. Po co nam Centralny Port Komunikacyjny. Po co nam 500+. Po co nam LOT. Po co nam język polski. Po co nam złotówka. Po co nam hymn i flaga. W sumie to po co nam niepodległość skoro i tak jesteśmy "państwem teoretycznym". I spełnią się idee jednego wielkiego Euro-państwa - a pamiętacie może jakie ideologie dążyły do takiego stanu ? Najbardziej zbrodnicze w historii świata czyli KOMUNIZM (radziecki i eurokomunizm typu trockizm) oraz SOCJALIZM (hitlerowski, czyli nazizm).
03 wrzesień 2019 : 11:24 Ciekawski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 Za komuny
A to chyba zapomniałeś, że praktycznie cały polski przemysł okrętowy to dzieło owej "komuny" i to za tej "komuny" stocznie mieliśmy największe i byliśmy z nich najbardziej dumni? Większość tego za czym dziś tęskni PiS i jego wyborcy to to co było w Polsce właśnie za tej "zbrodniczej komuny". Przypadek?
03 wrzesień 2019 : 13:47 Sołdek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Jasne
I to właśnie ta komuna zniszczyła Stocznię Szczecińską Porta Holding. Bo Piotrowski "wszedł w nieswoje koryto", jak to usłyszał od Piechoty. Baza paliwowa miała być dla czerwonego barona z Gdańska.
03 wrzesień 2019 : 14:52 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Komuna?
Czytasz co piszesz? Piechota to zwykły biznesmen, który g... miał wspólnego z komuną. Co innego Gomułka i Gierek za których powstały i swoją wielkość osiągnęły polskie stocznie. Takie wybudowali, że do końca XX wieku dociągnęły siłą rozpędu. I cały ten przemysł to symbol i spuścizna komuny. Teraz godni następcy Panów GiG grają na tych samych nutach i wciskają ciemnemu ludowi bajkę o wielkim, polskim przemyśle stoczniowym, zapominając, że w tych stoczniach do dzisiaj większość infrastruktury powstała najpóźniej za Gierka.
03 wrzesień 2019 : 20:29 Sołdek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Totalna jest władza.
Proponuję zająć sie totalną władzą, nie opozycją, nawet totalną, bo to totalna władza ma władzę. A jak tę władzę wykorzystuje widzimy na co dzień. Nikt nie kwestionuje odbudowy przemysłu stoczniowego, ale kwestionuje się TAKĄ odbudowę. Nieudolną i pełną propagandy sukcesu. Krytyka rządzącej partii nie jest krytyką wszystkiego co polskie, a jest jedynie krytyką nieudolnych rządów. A w Polsce obowiązującą walutą nie jest złotówka, lecz złoty.
03 wrzesień 2019 : 17:56 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 chłodnica
pomijając kwestie polityczne to mam pytanie , gdzie są chłodnice na tym kadłubie . zewnętrzne . ?
04 wrzesień 2019 : 19:19 skromny majster Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Ale beka
https://gs24.pl/czy-to-prawda-ze-kadlub-lodolamacza-jest-za-krotki/ar/c1-14430319
18 wrzesień 2019 : 14:11 FACHOWIEC Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Źródło: