Stocznie, Statki

W Szczecinie zwodowano w sobotę częściowo wyposażoną pogłębiarkę Challenger 3 budowaną przez stocznię Partner na zamówienie stoczni holenderskiej. Wodowania dokonano 20 lipca w doku pływającym nr 5 Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Statek, po wydokowaniu, do nabrzeża Fant w Skolwinie odprowadziły holowniki Hermes i Serwal 3. 

Specjalizująca się głównie w budowie częściowo wyposażonych statków i kadłubów dla stoczni zagranicznych Partner Stocznia Sp. z o.o. z Polic w swoim zakładzie produkcyjnym na Skolwinie budowała ostatnio m.in. dwie bliźniacze pogłębiarki dla stoczni Royal IHC za pośrednictwem Neptune Shipyards BV (bezpośredniego zleceniodawcy budowy realizowanej przez policko-szczecińską firmę) - Challenger 2 i Challenger 3.

Policko-szczecińska stocznia zbudowała pogłębiarki do przekazania jako częściowo wyposażone, ale w relatywnie wysokim stopniu wyposażenia i gotowości technicznej. Na statkach zainstalowano w Polsce, poza niemałą częścią wyposażenia ogólno-okrętowego, także przynajmniej część specjalistycznego wyposażenia funkcjonalnego (czyli pogłębiarskiego), np. żurawiki rury ssącej.

Budowane w Skolwinie pogłębiarki należą do typoszeregu Easydredge w wersji 2700. Ich budowę rozpoczęto bez znanego ostatecznego nabywcy (budowane były z założenia zgodnie z modelem biznesowym "na półkę", czyli była to budowa spekulacyjna) i najprawdopodobniej nadal tak jest.

Zwodowany wcześniej Challenger 2 pozostaje na razie przy nabrzeżu stoczni Partner w Skolwinie.

Zwodowana właśnie w Szczecinie pogłębiarka ma 81,75 m długości całkowitej, 15,80 m szerokości konstrukcyjnej, 5,50 m zanurzenia, 5,90 m wysokości bocznej, 2799 jednostek tonażu pojemnościowego brutto i 882 - netto, nośność 4200 t i zasobnię na urobek o pojemności 2700 m³.

Więcej o pogłębiarkach projektu Easydredge 2700 (w tym wizualizacje, video) w naszym wcześniejszym materiale:  Pogłębiarki z Partner Stocznia ''na magazyn'' dla holenderskiej stoczni Royal IHC 

PBS

Fot.: Elżbieta Kubowska 

Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniu
Challenger 3 - w drodze na Skolwin po wodowaniu
Challenger 3 - w drodze na Skolwin po wodowaniu
Challenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowy
Challenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowy
Challenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowy
Challenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - wydokowanie po wodowaniuChallenger 3 - w drodze na Skolwin po wodowaniuChallenger 3 - w drodze na Skolwin po wodowaniuChallenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowyChallenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowyChallenger 2 po wodowaniu przy nabrzeżu w Skolwinie oraz Challenger 3 w trakcie budowy

Komentarze   

-40 Wina Tuska
Jedne stocznie w Szczecinie budują statki, a w innych uroczyście kładą stępki i wymieniają prezesów.
22 lipiec 2019 : 10:02 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+52 Jaka to stocznia
do dawnej Szczecińskiej się nie umywa nie mówiąc już z o skali produkcji i skomplikowania technicznego jednostek Stocznia Partner to obcy podmiot nie reprezentujący interesów polski a większość jednostek jest nie jest całkowicie wyposażona .
Co to za stocznia co najwyżej zakład podwykonawczy .
22 lipiec 2019 : 10:28 wina Tuska Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-40 Podwykonawca ??????
To jak nazwać Stocznię Szczecińską, która robi sekcje dla stoczni w Rostoku??

A czy pracownicy "STOCZNI SZCZECIŃSKIEJ" chociaż jedną sekcję z w/w kontraktu sami zbudowali???


KTO MA ROZUM TEN SOBIE SAM ODPOWIE.
22 lipiec 2019 : 13:31 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+48 jak cos napiszesz to sprawdz dwa razy
Wyrażnie jak byk napisałem ,że chodzi mi o dawną stocznie szczecińską a nie obecną .
22 lipiec 2019 : 14:26 wina Tuska Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-35 Wina Prezesa Polaki !
Co to znaczy "nie reprezentuje interesów Polski" ? Jeśli Stocznia Partner jest własnością kapitału zagranicznego, to reprezentuje interesy Polsk tak, jak wszystkie fabryki produkujące w Polsce samochody osobowe, czy montujace śmigłowce zakłady w Mielcu i Świdniku. One i nie tylko one też sa własnośćią kapitału zagranicznego. Z mojego tekstu jasno wynika, że piszę o obecnej Stoczni Szczecińskiej, bo jaki sens byłoby pisać o tej dawnej ? Słuchaj uchem, a nie brzuchem.
22 lipiec 2019 : 15:29 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-33 Stocznia Prezesa Polski
Jaka to stocznia ?! A jaką to stocznią jest obecna Stocznia Szczecińska ? Oczko w głowie polityków PiS. Zbudowano tam coś ostatnio ?
22 lipiec 2019 : 15:58 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+34 Najpierw trzeba odbudować
Chcesz budować na zgliszczach, bez ciągów technologicznych?
22 lipiec 2019 : 16:15 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-30 A kiedy koniec odbudowy ?
A ile lat PiS będzie jeszcze odbudowywał Stocznię Szczecińską ? Gdy uroczyście kładziono w 2017 stępkę, Morawiecki, Brudziński i Gróbarczyk nie wiedzieli, że stocznia nie ma ciągów technologicznych ? Od roku 2017 minęły juz dwa lata, a prmów nie ma.
22 lipiec 2019 : 16:39 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-34 Może podmiot może mała stocznia
Może stocznia może podmiot ale działa i buduje a nie ściemnia jak stocznia z promami i póki co ma się nieźle i funkcjonuje normalnie nie jak fikcja stocznia szczecińska
22 lipiec 2019 : 16:09 Pracownik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Tak to Wina Tuska
Podwykonawca podwykonawcy od najgorszej roboty. POjebanaa platforma.
22 lipiec 2019 : 12:09 Haha Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-50 Kontrakt życia
https://radioszczecin.pl/1,391678,stocznia-szczecinska-z-kolejnym-kontraktem?fbclid=IwAR1jLvvUiUCvh_YyJhk7LPh2c2WukxyUYkQ9BXuVHoPOTEXUCS3a2xHxir0
22 lipiec 2019 : 13:36 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-35 pisowiec
Czemu nie napiszesz, że to wlasnie pis zniszczył oraz sprzedał stocznie? nawet Ukraincom sprzedał a teraz ceremonialnie ją odkupił, zapomniałes, czy nie wypada prawdy pisać, która tak boli każdego wyborce pisu
22 lipiec 2019 : 13:38 TAKA PRAWDA Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-8 R
Taka prawda.Pis sprzedał ukraińcom a teraz odkupił
23 lipiec 2019 : 20:12 Jo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+19 MIŚ
https://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0
22 lipiec 2019 : 13:40 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+44 poglebiarki
Wszystko na czasie, pierwsze zlecenie - poglebienie toru wodnego Elblag - Przekop mierzei.
22 lipiec 2019 : 13:05 Stary Kolejarz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-65 KONTRAKT na ........
https://radioszczecin.pl/1,391678,stocznia-szczecinska-z-kolejnym-kontraktem?fbclid=IwAR1jLvvUiUCvh_YyJhk7LPh2c2WukxyUYkQ9BXuVHoPOTEXUCS3a2xHxir0
22 lipiec 2019 : 13:35 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+30 MIŚ
https://www.youtube.com/watch?v=PgCcsXJAga0
22 lipiec 2019 : 13:40 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-38 Kolejny "sukces"
Kolejny kontrak ?! A jaki był ten pierwszy ? Czy była nim uroczyście położona w roku 2017 stępka ? Z tego co wiadomo, nie została jeszcze zwodowana.
22 lipiec 2019 : 15:32 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+41 Mylisz podmioty
Nie odróżniasz Stoczni Szczecińskiej od Gryfii. Ta druga odpowiada za budowę promu.
22 lipiec 2019 : 16:10 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-34 Wina Prezesa Polski.
Doskonale odróżniam te stocznie, mieszkałem niedaleko nich, a tak w jednej jak i w drugiej pracowali moi bliscy. Tak naprawdę nie wiadomo która stocznia będzie budowała prom, o ile w ogóle zostanie jakiś zbudowany. Miała budować Gryfia, ale czy będzie ? Jedno jest pewne, będzie on budowany na Pochylni Wulkan, a ta należy do Stoczni Szczecińskiej. To na tej pochylni uroczyście położono sławną już na całą Polskę stępkę. A Stocznię Szczecińską po cóż reaktywowano ? Żeby na jej terenie budowała statki będąca w permanentej zapaści stocznia remontowa ?
22 lipiec 2019 : 16:32 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-33 Stop pislamizacji Polski.
Pisiorstwo obsiadło również strony Portalu Morskiego. Zero merytoryki, ale za to jak to u pisiorstwa, multum idiotyzmów.
22 lipiec 2019 : 15:55 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-50 Jest tu jakiś admin?
Takie chamskie komentarze nie powinny być publikowane. Zero merytoryki, wyłącznie wyzwiska.
22 lipiec 2019 : 16:12 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-32 Wina Prezesa Polski
W moim komentarzu jest coś chamskiego ? A co ?! Tuska i PO można obrażać, ale o PiS złego słowa nie można napisać ?! A to przecież od blisko 4 lat PiS odpowiada za polską gospodarkę. Przypominam, bo widocznie o tym zapomniałeś.
22 lipiec 2019 : 16:43 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+80 Partner Stocznia
Z przyjemnością gratuluję Partnerowi kolejnego sukcesu. Nie mając pochylni ani wielkich suwnic, zostawiła
"prawdziwą" stocznię w szczerym polu. Popatrzcie Państwo na REALIZACJE Stoczni Partner,jest sporo zdjęć.
Może czas się zastanowić, która z polskich stoczni odpowiada określeniu stocznia.
W Szczecinie miały powstawać małe masowce, dużo ich miało być, chwilowo szukają finansowania.
Remontowa Shipbuilding w większości buduje na polski rynek.
Crist chwali się kadłubem promu Color Hybrid,ale nie wspomina się o współpracy ze stocznią w Kłajpedzie, szkoda, i sekcją siłowni
(Floating Engine Room Units FERU) dla Francuzów.
Współpraca Partnera z Royal IHC, to duża sprawa. Na rynku pogłębiarek to najwyższa klasa.
Większą siostrę Challengera 2 i 3 zbudowano w Chinach IMO 9797541. Oczekuję na szeroką dyskusję na temat polskich stoczni.
Chwilowo odnoszę wrażenie, ze jest to pudrowane tabu, nie wiem dlaczego.
Pozdrawiam
22 lipiec 2019 : 17:29 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 To nie są jednak gotowe statki
Śmietankę, czyli kasę, spija kto inny. A skąd się wzięła Partner Stocznia? Ano wypączkowała z dawnej Stoczni Szczecińskiej. Tej pogrzebanej przez SLD i PO-PSL.
23 lipiec 2019 : 16:55 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-19 Otwarcie Stoczni Szczecińskiej
co ten Strzemboński otworzył ? Spółeczkę z.o.o . Zatrudniał po uważaniu, byle nie byłych Komunistów. I co osiągnął ? .Zaliczył kopa w d..pę za to , że dla Siatkarzy w celu propagandy obiecał podobno po 140.000,- / miesięcznie.Należało mu się jak psu micha, za kłamstwa i propagandę.Wielu ludzi bardzo liczyło na otwarcie Stoczni, ale jak PIS-owi śmierdzą fachowcy z byłym partyjno-komunistycznym rodowodem, to rzeczywiście niech czekają na nowe pokolenie 500+. Starzy fachowcy tułają się po Niemieckich ,Norweskich i innych Stoczniach.Dla nich PIS-owska Polska nie ma pieniędzy.Mam święty spokój i w dupie mam Strzembońskiego, który doprowadził mnie do depresji w swoim czasie.
22 lipiec 2019 : 20:17 Antoni Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Bzdury piszesz
Nawet nazwiska nie potrafisz poprawnie podać. A Strzeboński wyleciał za coś innego.
23 lipiec 2019 : 16:57 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-17 A ty kto?
A ty co taki mądry jesteś? Budowa sekcji przez Stocznię Szczecińską dla NIEMIECKIEJ stoczni to wg ciebie co? Zdrada narodowa? Kto tu spija śmietankę? A może to kwaśne mleko?
23 lipiec 2019 : 17:09 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+37 Jato
gdy przeglądam twoje wypowiedzi to widzę typowego szczecińskiego kacapa , który korzeniami sięga tych których na furach przywieziono z Ukrainy na ziemie odzyskane mentalności nie zmienisz .
31 lipiec 2019 : 13:57 insajder Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1