Stocznie, Statki

W środę, 17 kwietnia, wieczorem - pod osłoną zmroku, wydokowano z suchego doku stoczni Crist i wyholowano z Gdyni jednostkę o stoczniowym symbolu budowy Ulstein 312 - częściowo wyposażony polarny statek ekspedycyjny dla stoczni Ulstein Verft AS.  

Po pracach wykończeniowych i doposażeniu w Norwegii pływać on będzie pod marką National Geographic.

Budowa statku rozpoczęła się formalnie 5 stycznia 2018 r. od pierwszego cięcia stali.
Nowa jednostka ma być przekazana przez norweską stocznię z Ulsteinvik w pierwszym kwartale 2020 r. W kontrakcie zawarto możliwość zamówienia dwóch dodatkowych statków w kolejnych latach.
Jedną z tych opcji kontraktowych zamieniono już w prawomocny kontrakt, a realizację częściowo wyposażonego statku powierzono również stoczni Crist.

Czytaj także:   Ma pływać pod marką National Geographic, jako częściowo wyposażony powstanie w stoczni Crist  

W projekcie skoncentrowano się głównie na bezpieczeństwie i komforcie pasażerów, a także wielu innowacyjnych rozwiązaniach zmniejszających szkodliwy wpływ na środowisko. Jednym z nich jest konstrukcja kadłuba statku, który zostanie zbudowany według opatentowanego projektu kształtu X-Bow.

Statek wyposażony ma być w 69 przestronnych kabin i apartamentów, a także 12 kabin pojedynczych. Ponadto dla pasażerów przewidziano spa i centrum fitness, gabinety zabiegowe, sauny, strefę relaksacyjną i salę do jogi, a także jacuzzi. W ofercie gastronomicznej m.in. restauracja widokowa i odkryty bar.

Czytaj także:   Powstanie kolejny ekspedycyjny wycieczkowiec National Geographic, częściowo w Polsce  

Firma Lindblad Expeditions Holdings, Inc. współpracując z National Geographic, używa marki i znaku handlowego National Geographic w swojej działalności marketingowej i w malowaniu statków. Oba podmioty współpracują przy tworzeniu innowacyjnych programów ekspedycji morskich i promowaniu zrównoważonej turystyki na całym świecie. Podczas wyjazdów o charakterze edukacyjnym, goście nawiązują kontakt z czołowymi naukowcami i badaczami, odkrywając przy tym przyrodę nad i pod powierzchnią wody dzięki najnowocześniejszym narzędziom eksploracyjnym.

AL, PBS

Fot.: Piotr B. Stareńczak

Częściowo wyposażony National Geographic Endurance
National Geographic Endurance wyholowywany z Gdyni
Częściowo wyposażony National Geographic EnduranceNational Geographic Endurance wyholowywany z Gdyni
+6 Czemu
nie starają się budować takie statki w całości w czym problem.?
18 kwiecień 2019 : 07:54 taka prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Czemu Emu
Kto się nie stara? Rząd? Inwestor? Bank? Armator? Połóż kasę a wystrugamy ci wszystko., w terminie!
18 kwiecień 2019 : 08:23 Wilk Bandyta Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Odp.
Wskaż mi procentowo ile deweloperów robi mieszkania pod klucz?
Chcesz zarobić zwalczając masywną Biurokrację rób tak aby nie opłacało ich dodatkowo zatrudniać.
18 kwiecień 2019 : 10:05 Swiadek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Częściowo, czy w pełni...
Ja jednak myślę, że dają przykład jak robić dodatnie marże zarówno na częściowo, jak i na w pełni wyposażonych jednostkach. To bardzo boli tych, którym to nie wychodzi...
19 kwiecień 2019 : 08:16 Karol997 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 czemu od.....
Czemu od co najmniej roku gnije w Szczecinie "stępka" promu ? Ciesz się, że w ogóle ktoś coś buduje.
19 kwiecień 2019 : 10:26 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Newsletter