Magazyn branży morskiej

Zamów już dziś. Darmowa dostawa

kup teraz

Stocznie, Statki

Stocznia Gdańsk i Stocznia Szczecińska podpisały porozumienie w sprawie projektu "Polskie Stocznie". Zgodnie z umową, spółki będą wspólnie działać na rzecz rozwoju krajowego przemysłu stoczniowego.

Porozumienie przewiduje wykorzystanie potencjału Stoczni Gdańsk i Stoczni Szczecińskiej w celu zbudowania silnej pozycji na europejskim i globalnym rynku stoczniowym. Jak czytamy w komunikacie Agencji Rozwoju Przemysłu, spółki mają wykorzystać doświadczenia w zakresie infrastruktury, portfela zamówień i kwalifikacji załóg, by między innymi wspólnie zabiegać o kontrakty, czy razem realizować zamówienia.

Czytaj także: Pierwszy od lat kontrakt na budowę statków w Stoczni Szczecińskiej

- Sprawne działanie branży stoczniowej zależy od wielu czynników. Jednym z nich jest na pewno tworzenie łańcuchów dostaw i wykorzystanie możliwości lokalnych poddostawców. Współpraca dwóch historycznie, ale także gospodarczo ważnych polskich stoczni może w tym pomóc. To szansa na silną markę w branży i dobra wiadomość dla firm działających na terenie Szczecińskiego Parku Technologicznego, którym zarządza Stocznia Szczecińska. Jestem przekonany, że na podpisanym porozumieniu skorzystają nie tylko jego sygnatariusze, ale również szeroko pojęty rynek stoczniowy – powiedział Andrzej Kensbok, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Podczas wizyty w Szczecinie przedstawiciele Stoczni Gdańsk i ARP SA odwiedzili tereny Stoczni Szczecińskiej, by poznać i ocenić jej możliwości produkcyjne, w tym wyposażenie  hal, pochylnie oraz nabrzeża.

Projekt pozwala na wspólne przedsięwzięcia wymagające zaangażowania zasobów infrastrukturalnych, czy wykwalifikowanych managerów. Jednocześnie daje możliwość zawierania i realizacji indywidualnych zleceń, wymagających połączenia zasobów obu stoczni. Program "Polskie Stocznie" opiera się na wzajemnych kompetencjach spółek i nie wyklucza przy tym realizacji samodzielnych planów.

rel (Agencja Rozwoju Przemysłu SA)

Komentarze   

+27 Polskie Stocznie
Ileż to różnych reorganizacji przeżyły już polskie stocznie, a efekt, cóż, chyba widać.
Stajemy się montownią kadłubów. Ile obcych kontraktów na gotowe statki mamy na dzień dzisiejszy?
Kilka promów fiordowych w Gdańsku, dwa malutkie masowce w Szczecinie, bo nawet jednostka dla Szwedów
to tylko platforma do zbudowania okrętu.
Zresztą, wiele informacji nie podlega upublicznienieniu, szczególnie finansowych,choć nie tylko.
Chcemy być konkurencyjni, pozyskiwać intratne kontrakty.
Ale...
Hyundai #1 na świecie za ubiegły rok wykazał 569 mln $ strat. Powodem jest między innymi wzrost cen stali.
Fincantieri, europejski gigant (wycieczkowce + okręty + offshory) wykazał minimalny zysk ,sprawozdanie w internecie.
Jeszcze niedawno mówiło się o promach, dzisiaj wiadomo, ze Chińczycy już mocno się zadomowili na tym rynku.
W tej sytuacji, zyczę wytrwałości, ale wiary mam coraz mniej.
08 luty 2019 : 17:21 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+27 ETo
W sumie puste słowa- polityka
a co z nami- pracującymi???
08 luty 2019 : 17:25 Darek. J Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Lepszych pomysłów nie macie?
Co za absurd... Najpierw połączyli MSR w Świno z Gryfią, a teraz łaczą Gdańsk ze Szczecinem. Efekt będzie taki sam, jak za pierwszym razem.
08 luty 2019 : 17:56 Maxim Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+32 Pierdoły przedwyborcze
"Podczas wizyty w Szczecinie przedstawiciele Stoczni Gdańsk i ARP SA odwiedzili tereny Stoczni Szczecińskiej, by poznać i ocenić jej możliwości produkcyjne..." - chyba po to, żeby zlecić komuś odpowiedzialnemu wypiaskowanie tej słynnej stępki w Szczecinie. Już zdaje się miało być wodowanie tego promu pisowskiego, a tymczasem stępka nadal rdzewieje - kosztem podatnika...
08 luty 2019 : 17:57 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 Sprzedajcie to biznesowi.
Państwowe stocznie to relikt poprzedniej epoki. Można w to ładować kasę podatnika bez końca. A prywatne firmy zajmujące się KOMERCYJNĄ budową statków nie mają gdzie się rozwijać. Tych kilkudziesięciu Januszy w garniturach upchniecie w jakiś komisjach, agencjach, fundacjach ...
08 luty 2019 : 18:10 Libero Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+33 Stary smok powstał
ta wiadomość gruchnęła tak nagle .. prezesi HHI i COSCO na pewno mieli popsute popołudnia. Tak tego nie należy lekceważyć, europejski King-Kong powstał z kolan i zatrzęsie światowymi portfelami zamówień.
08 luty 2019 : 19:22 premium Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+30 połaczenie
będzie z tego ze 25 stanowisk dyrektorskich z około 30 tyś. zł brutto plus premie i nagrody, ok. 100 stanowisk wicedyrektorów pensje 25 tys. zł brutto plus premie i nagrody i 125 samochodów służbowych, a fajerstwo niech płaci ze swoich podatków
08 luty 2019 : 20:45 marek 111 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Połączenie
To może drużyny siatkarskie Stocznia Szczecińska i Trefl Gdańsk też połączą siły?
08 luty 2019 : 20:58 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+23 Baju, Baju?!?!?!
Prezio, deweloper, bajkopisarz dalej pisze ciekawe bajki.
08 luty 2019 : 21:40 wulkan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+24 Napinanie muskuł
Ile ten prezes Strzeboński zawarł już różnych porozumień, listów intencyjnych, etc. Co on już nie miał budować, że wspomnę łodzie podwodne, promy,statki rzeczne, autonomiczne i inne cuda.
A tak konkretnie, to tylko podczepianie się pod efekty pracy prywatnych firm dzierżawiących infrastrukturę po byłej stoczni szczecinskiej.
Pytanie jest proste- co szanowny prezes robi w celu rzeczywistej odbudowy stoczni.Zrób pan siłami własnymi chociaż jakiś ponton, czy inną łódkę. Pokaż pan, że powstają służby techniczne, zakupów, produkcyjne.
Wszak przejął pan od Gryfii rolę leadera mającego wybudować słynny prom.Tu się pan skoncentruj, a nie na kolejnych porozumieniach.
08 luty 2019 : 22:13 wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+28 Kto to powiedział?
Na prawdę juz nie pamiętam kto, ale kiedyś na pewno ktoś powiedział coś takiego: Połączcie jednego chorego z drugim chorym, to będziecie mieli szpital. Pasuje do tego pomysłu. Ja bym jeszcze dodał od siebie, że nie wiem ile by kroplówki nie pompowali w ten szpital, to i tak na końcu będzie zgon.
08 luty 2019 : 23:57 Eskulapos Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 A jak tam coastery???
W maju ub. roku był podpisany kontrakt chyba na dwa. Budują je w Szczecinie, czy to była ściema?
09 luty 2019 : 00:39 Maxi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Coastery
Wg mojej wiedzy niestety ściema.
Ale może się mylę.Oby.
09 luty 2019 : 07:12 Wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 to chyba ta wiedza jest lekko niepełna ...
wg informacji podawanych jeszcze jesienią, w kwietniu zacznie się palenia blach na costery, a sądząc z ilości dostaw blach, to całkiem realne.
15 luty 2019 : 10:25 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Dostawa blach !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co to za ściema _ @grzegorzp?? Czy ty jesteś na garnuszku prezesa???
Te blachy są innych firm. Stocznia w tej chwili ma tylko blachy na sekcje do Rostoku.
Już wcześniej lobbowałeś
15 luty 2019 : 20:52 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 widzę, że nasz szlifierz z K-1
wie wszystko najlepiej.....
18 luty 2019 : 06:38 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 UWAGA na propagandę sukcesu!!!
Piewca sukcesu, źródło propagandy, na garnuszku prezesa- @grzegorzp - chłopie pisz prawdę, tu nie WIADOMOŚCI z tvPiS.
02 marzec 2019 : 14:24 Henry D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Coastery?
Chyba raczej tostery.
09 luty 2019 : 09:52 Mini Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Kupili kota w worku ?
Najpierw podpisali porozumienie a później zapoznawali się z terenami stoczni. Zazwyczaj robi się odwrotnie. Biznes stoczniowy na uslugach polityki to farsa.
09 luty 2019 : 10:10 R. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Syto
Przyjechali zobaczyli koszty delagacji + kolację zapłacą podatnicy i nic z tego nie wyniknie. Może niech połączą stocznie Polskie ze stoczniami niemieckimi albo chińskimi?. Mamy przedstawieciela w Unii Europejskiej przecież to niech pomoże.
09 luty 2019 : 13:12 sdd Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 stocznie
Idą wybory, trzeba znowu podsycić nadzieje elektoratu partii rządzącej. A elektorat wydaje się być coraz mniej wierzący w projekty typu "gruszki na wierzbie". Problem w tym, że stocznie nie powinny być państwowe. Chyba 17 lat temu, gdy MSR rozwinęła na całego produkcję grubościennych elementów ze stopów aluminium oraz stali nierdzewnej dla potrzeb znaczącego norweskiego inwestora i armatora górnictwa morskiego, tenże inwestor chciał stocznię kupić dla swoich potrzeb. Oferta była rewelacyjna. Przeciwko temu skutecznie zaprotestowali związkowcy jedynego słusznego związku zawodowego "S". No bo jakże to wyprzedawać państwowe dobro, lepiej już polec i zostać bez pracy.
10 luty 2019 : 08:59 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 mieszostocznia
Mieszanie , propaganda , a stocznie leżą . Tak załatwili pięć lat temu najlepszą polską stocznie MSR S.A. w Świnoujściu , przekazując ją jakiemuś bankrutowi ze Szczecina . Nauka jeszcze nie dotarła do tych głów , tylko czy tak można marnotrawić majątek wypracowany przez stoczniowców . Czy jest tu jakieś prawo , które spowoduje , że niszczyciele odpowiedzą za swoje czyny ?
11 luty 2019 : 20:45 mieszacze Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 PAUZA
Nastała dziwna cisza , ferie się skończyły. Dzisiaj jest 15 02 2018 połowa lutego , za miesiąc +- wiosna.
Wskazania -kumulacja , sprężenie sił ,zwiększenie tempa prac.
Czas ucieka a robota w polu!!!
15 luty 2019 : 09:52 Wulkan I Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 Ministerstwo Propadandy
Te kłamstwa, to trwonienie publicznych pieniędzy, to kupczenie majątkiem publicznym zostanie kiedyś osądzone.I tej wersji będę się trzymał.
20 luty 2019 : 16:33 Lolek brat Bolka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 A w Szczecińskiej ......
Zobaczcie szybko na : stocznia-szczecinska.pl/kamera-on-line jak tam "budują" statki. Czy prezes Andrzej ma pozwolenie na złomowanie tutaj statków? A co z czarnym wyciekiem? Gdzie ochrona środowiska?
02 marzec 2019 : 13:23 Henry D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1