Stocznie, Statki

Minister gospodarki morskiej i śródlądowej zapewnia: - Odbudujemy przemysł stoczniowy na rynkowych warunkach, a pod koniec tego miesiąca przedstawimy wszystkie informacje dotyczące projektu promu pasażerskiego dla PŻB - podkreślał w "Rozmowie pod krawatem".

Zapytaliśmy Marka Gróbarczyka o krytykujących jego resort polityków Platformy Obywatelskiej i ich doradców. Koronnym argumentem jest tu jest rdzewiejąca, a położona z pompą stępka pod prom dla PŻB. Posłowie PO zarzucają resortowi "działania pozorne i niegospodarność". Gróbarczyk odpowiadał, że odbudowa przemysłu stoczniowego jest niezwykle trudna - trudna przez to, co działo się za rządów PO-PSL.

Więcej >>>

Radio Szczecin

Komentarze   

+21 i po co była ta szopka ze stępką ...
Nie neguję potrzeby odbudowy przemysłu okrętowego na Pomorzu Zachodnim. Wręcz odwrotnie, zawsze (od upadku SSSA) byłem uczestnikiem ruchów społecznych mających na celu utrzymanie i rozwój tego przemysłu. Dlatego popieram działania zmierzające do tego celu. Z zadowoleniem przyjąłem deklaracje tego rządu (chociaż daleko mi od ideii głoszonych przez PIS) o odbudowie Stoczni Szczecińskiej. Jednak jako realista, jestem świadomy ogromu pracy jaką należy wykonać, żeby przywrócić normalną produkcję stoczniową na opłacalną skalę. Idea budowy małych coasterów jest tym, co może pozwolić na realizację tego celu. Co do promu - moim zdaniem jest to propagandowa porażka, ośmieszająca ideę odbudowy Stoczni.
16 styczeń 2019 : 11:15 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Sukces !!!
Skąd taka pewność w twojej wypowiedzi o tym jak zakończy się budowa małych "kapci" na TERENIE po dawnej Stoczni Szczecińskiej??? A prom już skazałeś na klapę? Gryfia jak Feniks - zawsze powstaje z popiołów.
16 styczeń 2019 : 17:10 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 chyba jakaś schiza cię mączy
Małe jednostki, małe nakłady, mało ludzi. To da się opanować nawet w słabej firmie. Przerabiał to np. dyr. Jędza, który "dysponował" na początku ok. 150 ludzmi znającymi rysunek techniczny. Sytuację mamy podobną, fachowców brak, ale na małe wystarczy. Promu nie skazałem na klapę, to tylko doświadczenie, Gryfia, owszem, jak Fenikx powstaje z popiołów, ale chyba jeszcze w swojej historii nie zbudowała z finansowym sukcesem, ani jednej jednostki (chyba nawet kajaka).
PS. nie "na terenie", ale w Stoczni Szczecińskiej.
17 styczeń 2019 : 09:44 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-5 Wszystko MAŁE
Skoro na mały statek wszystko jest małe, to armator zapewne MAŁO PŁACI za mały ten statek. A co dalej to już niech każdy dopowie sobie sam...
20 styczeń 2019 : 08:26 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 na mała stocznie,
wystarczy mały zysk. Ci przedsiębiorcy, którzy nastawiają się na jeden interes z wielkim zyskiem, zwykle kończą szybko z komornikiem na karku. Jedzenie chochlą, a nie łyżką, kończy sie zadławieniem.
20 styczeń 2019 : 09:27 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-1 Chochla
Jak nazwać : stoczniowe Audi dla prezesów, drużyna siatkówki, zajęte pokoje w akwarium ( i to nie przez rybki) . Więc buduj dalej sukces
24 styczeń 2019 : 09:23 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 to pytanie do prezesa ...
ja bym to nazwał "propagandą sukcesu", tyle tylko, że w tym przypadku mocno chybioną.
24 styczeń 2019 : 10:23 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 co do "budowania"
nie pracuję w Stoczni, więc nie "buduję" ...
24 styczeń 2019 : 10:24 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 i po co była ta szopka ze stępką ... (II)
Być może uda się w jakiejś tam przyszłości zbudować ten prom, ale będzie będzie to ekonomiczna wtopa.
Problemem PO jest bazowanie na "expertach" (były magazynier i marynarz, po kursach w ZSB, rżnie w mediach wielkiego "znafcę", doradcę Marszałka Województwa) i czepianie się tej nieszczęsnej "propagandowej" stępki. Nie mówi się nic o realnych problemach, takich jak brak wykwalifikowanej kadry (od mistrza w górę), brak szkolnictwa zawodowego i wynikający z tego brak fachowców, problemy prawne (sprawy własności - trwa proces akcjonariusze vs Skarb Państwa, ustalenia z Komisją Europejską, itp.).
16 styczeń 2019 : 11:16 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 A ty co o sobie napiszesz???
Skoro tak dużo wiesz to napisz coś o swoich kompetencjach, bo aż brak alfabetu na twoje naukowe tytuły.
16 styczeń 2019 : 17:16 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+12 kompetencje?
prawie 40 lat w przemyśle okrętowym od mistrza do głównego specjalisty w Biurze Projektowym .... (chyba więcej od ciebie)
17 styczeń 2019 : 09:46 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Doprecyzuj
Powiadasz, ze byłeś gł. specjalistą w Biurze Projektowym? Przepracowałem tam 42 lata, ale nie pamiętam kolegi o inicjałach Grzegorz P.wśrod projektantów. A doradcy Marszałka nie ubliżaj, bo mu do pięt nie dorastasz.
17 styczeń 2019 : 23:30 Wodnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 słaba pamięć ...
Poszukaj sobie może jakiejś książki telefonicznej z TP (SSSA), to mnie znajdziesz. A co do doradcy, nie zamierzam mierzyć się z nikim, twierdzę tylko, że jego poglądy są do rozwalenia o betonowy kant sosny. To polityk, a nie ekspert z przemysłu. Też jestem w stanie spierać się broniąc odmiennych tez (i za , a nawet przeciw). To tylko kwestia przyjęcia politycznej tezy. Jeśli przyjmiemy, że ma nie istnieć przemysł w Szczecinie (zwłaszcza okrętowy), to jego argumenty są co prawda mało przekonywujące, ale dla wierzącego wystarczające.
18 styczeń 2019 : 07:45 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Kompetencje specjalistow ze Szczecina trudno podwazac
Poczytaj więcej wypowiedzi doradcy marszalka województwa zachodniopomorskiego. Artykuly pelne rzetelnych argumentow, cenione przez ludzi z branzy. A Ty jesteś za czy przeciw , bo w krótkiej wypowiedzi wrzuciles wszystko do jednego worka? "Być może uda się w jakiejś tam przyszłości zbudować prom, ale będzie to ekonomiczna wtopa"- to po co go budowac? Pisiory od kilku lat mieszają ludziom w glowach , a farsa z promem jest tego przykładem.
17 styczeń 2019 : 07:31 R. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+14 po co budować ...
sprawy zaszły za daleko i trudno się wycofać. Nauka pływania na głębokiej wodzie może się skończyć źle.
Co do rzetelnych argumentów, - jakoś ich nie potrafię zauważyć. One owszem są dobre, i cenione przez ludzi (nawet tych z branży), którzy święcie wierzą w to, że przemysł okrętowy w Polsce (a zwłaszcza na Pomorzu Zachodnim) to pieśń przeszłości, pochylnie należy zaorać, a miasto będzie żyć z turystyki???, usług informatycznych (to dopiero jaja - Druga Krzemowa Dolina zbudowana w Szczecinie na zasadzie chciejstwa)
17 styczeń 2019 : 09:55 grzegorzp Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 PO CZYNACH ICH POZNACIE
cal szopka po czynach ich poznacie obudowa polskich stoczni to zakup zlomu z Alstrali I ZLECENIE BUDOWY NOWYCH JEDNOSTEK W CHNACH NO STEPKE POLORZYLI
24 styczeń 2019 : 16:46 Grzegorz Gawronski Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+20 prom
Lepsza stępka niż tablice Mendelejewa dla armii . . . bo tańsza i zawsze można sprzedać na złom . No to teraz wróćmy do tematu p. Macierewicza - temat wieczny . . . jak tow. Lenin . Pozdrawiam niemieckich klakierów .
16 styczeń 2019 : 13:01 ja cuś Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+21 diabelska alternatywa
a kto powiedział że będzie łatwo.. będzie trudno tak jak z odbudową drużyny siatkarskiej albo nie , będzie jeszcze trudniej, bo drużynie przynajmniej wszyscy w mieście kibicowali. Efekt będzie dokładnie taki sam: jak dobry wujek nie sypnie talarami to nic trwałego i jakościowego nie powstanie. A jak sypnie to wtedy będzie następna wojenka z Brukselą o niedozwolone dotacje, a jak nie będzie kroplówy to w bezlitosnej rynkowej kalkulacji po prostu nie znajdziecie ludzi do pracy..
16 styczeń 2019 : 19:05 premium Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 Stocznia
Hasło Stocznia Szczecińska i kolejna porcja powaznych kontrowersji.
Problemy stoczniowe to nie tylko polskie kłopoty. Wystarczy wspomnieć Kockums Malmoe.
W 2002 sprzedawano Hyundai-Ulsan suwnicę jako pozostałość po upadłym zakładzie.
Zbudowany w 1974 dzwig podnosił 1500 ton. Koreańczycy mówili o nim "Tears of Malmoe"
W ubiegłym roku upadła Mangalia Shipyard w Rumunii należąca do Daewoo a jeszcze w 2017
przekazali ponad milion DWT, najwięcej w Europie.
Czasem przypomina się stocznie niemieckie ,otóż trzy największe z byłej NRD: Wismar, Warnemunde i Stralsund jako MV Werften
należą do Genting-Hong Kong, wcześniej podobnie jak Gdańsk należały do Rosjanina.
Znana stocznia z Flensburga należy do Norwegów, a splajtowała norweska Kleven (poważne kontakty z Gdańskiem).
Szczecin natomiast nie produkuje, ale ma pieniądze na inwestycje .
Doprawdy Dziwny Jest ten Świat.
Pozdrawim
16 styczeń 2019 : 20:57 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 Konkrety
Czy pan minister, zamiast ciągle tyle mówić, może pokazać harmonogram budowy zatwierdzony przez armatora i stocznię?
19 styczeń 2019 : 19:56 Nick Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Merytoryczność
W Szczecinie nie będzie już przemysłu stoczniowego , wszystko zostało spalone , a ci co zostali nie nadają się do rentownej i merytorycznej działalności . Jedynie w Świnoujściu dawna MSR S.A. , która była chlubą przemysłu stoczniowego w zachodniopomorskim , może ponownie być stocznią z prawdziwego zdarzenia . Jest tylko jeden warunek , musi ona być bezwarunkowo odrąbana od szczecińskiej miernoty , bez garba zadłużenia !! Tego jednak nie zrozumieją nigdy osoby posadzone na za wysokich dla nich stołkach , więc nie będzie powrotu przemysłu stoczniowego w zachodniopomorskim. Po naukę spóźnioną mogą pojechać do Gdańska .
21 styczeń 2019 : 21:11 Merytoryka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1