Stocznie, Statki

„Nie nastąpiła obiecywana odbudowa majątku produkcyjnego Stoczni, który obecnie jest w jeszcze gorszym stanie niż był kiedykolwiek” – alarmuje Wspólna Reprezentacja Związków Zawodowych działających w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” SA (Organizacja Zakładowa NSZZ "Solidarność", Międzyzakładowa Organizacja Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej i Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Stoczni) w liście otwartym nadesłanym do m.in. premiera, wojewody, władz Szczecina, prezesa PiS, ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz mediów ogólnopolskich.

„Po trudnym okresie do 2009 roku, szczególnie po fatalnych w skutkach latach 2010-2015 – kiedy to wyprzedano większość terenów Stoczni i zdewastowano jej majątek produkcyjny, a w ramach kolejnych „restrukturyzacji” zatrudnienia wyzbyto się większości pracowników o najwyższych kwalifikacjach – z ufnością odebraliśmy przejęcie, w kwietniu 2016 roku, zarządzania Stocznią przez nowy zarząd oraz włączenie Stoczni w struktury Polskiej Grupy Zbrojeniowej SA.” – czytamy w liście. 

Związkowcy nie ukrywają rozczarowania, zwłaszcza po tym, jak w latach 2015-2016 obiecywano lepsze perspektywy dzięki powstaniu resortu gospodarki morskiej oraz zapowiadanej ówcześnie ustawie o aktywizacji przemysłu okrętowego. „Niestety, po ponad dwóch latach od tego czasu, sytuacja Stoczni nie poprawiła się – przeciwnie jest jeszcze gorsza niż wcześniej. Nie nastąpiła obiecywana odbudowa majątku produkcyjnego Stoczni, który obecnie jest w jeszcze gorszym stanie niż był kiedykolwiek” – czytamy.

W liście wylicza się brak płynności finansowej, brak środków na zakupy materiałów do produkcji oraz prowadzenia bieżącej działalności. Rażące zaniedbania, zdaniem sygnatariuszy listu, dotyczą w szczególności budowy lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku, „co zagraża opóźnieniami w realizacji tego kontraktu oraz – w konsekwencji – istotnymi stratami, zamiast planowanego zysku”.

Związkowcy odnoszą się także do kluczowej inwestycji dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej: „Sztandarowe przedsięwzięcie, jakim miała być budowa promu pasażersko-samochodowego dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej jest w powijakach. Minęło siedemnaście miesięcy od położenia stępki, a nawet nie zostały zakończone prace projektowe nad tą jednostką, przy czym wiadomo już, że przedsięwzięcie to ani nie zostanie zrealizowane w zakładanym terminie, ani nie może być zrealizowane przy planowanych jego kosztach. Także to przedsięwzięcie nie ma realnych źródeł finansowania i żadnych widoków na dodatni wynik finansowy. Taki stan skutkuje dramatycznie złymi wynikami ekonomicznymi i nie ma żadnych widoków na ich poprawę, a zadłużenie Stoczni osiągnęło krytyczny poziom.”.

Pesymistyczne – jak wynika z listu – rysuje się także przyszłość stoczni, bo, jak czytamy, „ani zarząd Stoczni, ani osoby działające z ramienia jej dominującego akcjonariusza nie mają żadnego realnego pomysłu na uzdrowienie tej sytuacji, a ciągłe konflikty w tym gronie jeszcze pogarszają sytuację.”. Związkowcy informują także o niekonsekwentnie prowadzonych programach naprawczych, pomysłach na wyprzedaż aktywów Stoczni, a także bezradności przewodniczącego Rady Nadzorczej Stoczni, pełniącego obowiązki niedawno odwołanego – bez podania przyczyny – kolejnego prezesa Zarządu Stoczni.

Komentarze   

+24 Zwykłe chciejstwo !
To są te sukcesy w odbudowie polskiego przemysłu stoczniowego, którymi PiS chwali się już od długiego czasu ?
30 listopad 2018 : 14:25 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 stocznia za złotówkę
czyli mamy kolejne "resolution"
30 listopad 2018 : 21:23 Mao Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 cd..
a nie naPISaliście że Jacyna zwiała..
30 listopad 2018 : 21:24 Mao Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Jacyna wróć ⛴⛴⛴???
A gdzie wszystko wiedząca Jacyna zawiała??? Jednak pyskówkami nie da się uzdrowić MSR Gryfia.
02 grudzień 2018 : 10:05 Henryk D. K-1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Debilu umiesz czytać
W latach 2010-2015 Gryfia najbardziej się zadłużyła, a kto wtedy rządził PIS??
03 grudzień 2018 : 07:41 ...... Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 PiS PO samo zło
Nie ma dla stoczniowej wierchuszki związkowej znaczenia czy rządzi PiS czy PO - potrafią zadłużyć stocznię niezależnie czy prezesem jest ktoś kumaty czy nie. Robią swoje.
03 grudzień 2018 : 17:11 Mokrzycki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Walczcie o swoje
Jak ta załoga ma się chwalić postępami, jak tam nikt ani się nie zna na gospodarce morskiej, ani nie bierze pod uwagę tego, co ludzie mówią i czego potrzebują? Będzie przywrócona Polska bandera, będą korzystne warunki, to i statki będą przychodzić i do Świnoujścia i do Szczecina do stoczni, jak za czasów eldorado. Zróbmy w końcu coś dla siebie, dla sektora o który walczyli za nas ludzie. Jak nie, to oddajmy może i tradycje. A jak tak, to zbierzmy się i spalmy w końcu te kilka gum, bo nic innego nie przemawia do szlachetnej władzy
07 grudzień 2018 : 20:21 Mariak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+36 Czy Piotr Duda też alarmuje ?
Czy wśród tych alarmujących związkowców, są również członkowie "Solidarności" Piotra Dudy ? Szef za pan brat z PiS-em, więc jakoś trudno to sobie wyobrazić.
30 listopad 2018 : 14:31 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Świnoujście
Tak na pierwszym miejscu jest wymieniony Związek NSZZ Solidarność, tylko dziennikarz portalu zjadł " (Organizacja Zakładowa SZZ "Solidarność",) Oczywiście o tym problemie także został poinformowany Przewodniczący p. Piotr Duda i nie tylko wszystkie władze chcący pomóc w odbudowie i naprawie Stoczni. Tu nie walka polityczna dla pracowników Stoczni bo to nas nie obchodzi. Politykę zrobiła "Solidarność 80 ze Szczecina ", bo nie wzięła udziału w walce o miejsca pracy i samo istnienie Stoczni. Morska Stocznia Remontowa w Świnoujściu 5 lat temu ratowała przed zagładą Stocznię Gryfię w Szczecinie, a teraz tą żywicielską rękę chcą odciąć. Co za obłuda. Stoczniowcy ze Świnoujścia domagają się i żądają odłączenia się od Szczecina. Będziemy walczyć.
30 listopad 2018 : 15:04 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Solidarność?
To co to za solidarność jak chcecie się od Szczecina odłączyć i pogrążyć Gryfię?!?
30 listopad 2018 : 17:15 Gienek 1 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+11 Solidarność?
A ile lat przed silowym połączeniem Msr z gryfią to właśnie Gryfia była bankrutem? Może ktoś to ujawni i przyczyny tego stanu? Już nie wspomnę o przyczynach tego połączenia bo skutki to są znane gdyż obserwujemy je teraz
A ci co wieszają psy na tej sytuacji to niech zobaczą dlaczego Msr przynosiła zyski , małe bo małe ale zawsze zyski i jaka była organizacja pracy już nie wspomnę o tym co robiono w stoczni , chodzi o offshory którymi zarządzał bezpośrednio prezes którego żeście wyrzucili jak psa bo wam przeszkadzał .
To właśnie Msr powinna być wiodącą w tym tandemie
A teraz po tym co zrobił Mars za rządów PO chcecie cudów , czy stocznia kikut Gryfia , pozbawiona terenów , hal a nawet możliwości transportu , dzierżawiąca najcenniejsze miejsce przy doku 5
Czy tak powinna wyglądać stocznia? Do tego wiodącą
01 grudzień 2018 : 10:18 Filip z konopi Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+37 Związkowa ściema.
Rodziny i znajomi zwiąkowców i polityków pracują w biurze . Cieple posadki i niezła kasa. Nikt nie jest odważny zrobić redukcje w biurach i w zamian zatrudnić pracowników produkcyjnych. Jak długo będzie trwał ten związkowy kabaret ? Gryfię trzeba zamknąć , wszystkich zwolnić i zacząć przyjmować do nowej stoczni ludzi do produkcji
za wyższe pieniądze. Ale to nie przejdzie. Za dużo cwaniaków ma w Gryfii swoje lewe interesy.
30 listopad 2018 : 15:06 Tomasz2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 ZZ
Te trzy wymienione związki do kupy razem wzięte nie mają tylu członków co sama Solidarność 80 w Gryfii to jaka to wspólna reprezentacja i gdzie reprezentatywność ? należałoby to towarzystwo kanapowe od listu prawidłowo przeliczyć !
30 listopad 2018 : 18:46 andrzejek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-18 Hnat
Peo i PSL zrobiły swoje, a Teraz mogą zwalić na PiS, szkoda że nie mamy w kraju uczciwych sądów tylko kodziarskie pomioty w togach, za to co Peo zrobiła szczególnie z gryfia powinni być wykluczeni i zamknięci
30 listopad 2018 : 19:18 Pelo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+15 Co Ty pleciesz
Spójrz na ręce prezesa stoczni Janusza Jagielskiego - czego dokonał w trakcie swojej kadencji, a najbardziej zaprzysięgłego zwolennika PiS!
01 grudzień 2018 : 08:35 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Dobry na bobry
Facet który sprzedał całą stocznię był dobry ? Czy tu psychiatra nie jest potrzebny ? Tu o firmę i ludzi chodzi czy jak zawsze o stołki, interesy i politykę ?
03 grudzień 2018 : 10:57 Do minusów Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 niezależny
Nie liczy się ilość tylko jakość. Co Ty za głupoty piszesz, że Solidarność ma więcej członków niż inne Związki Zawodowe. To nie prawda bo jestem w tej stoczni i wiem bardzo dobrze ile każdy Związek ma członków i jakie płaci stawki. 5 lat temu mieli zlikwidować stocznię Gryfię w Szczecinie, Stocznia w Świnoujściu pomogła Gryfi aby ich nie zlikwidowano i czas najwyższy już się usamodzielnić był czas nauczyć się od Stoczni w Świnoujściu dobrej pracy, zarządzania choć to jest trudne bo bankruci i nieudacznicy rządzą Świnoujściem ale mimo waszej dominacji i tak jesteśmy My ze Świnoujścia niezależni i znamy swoją wartość. Jak tak dobrze pracujecie to co się boicie samodzielnie pracować i mówicie że was pogrążymy. Przecież wy podobno dobrze pracujecie tylko wyniki finansowe są ujemne, a księgowość kreatywna i kłamliwa że to Świnoujście słabo pracuje. Prawda jest całkiem inna. Jak tacy dobrzy to też niech chcą się odłączyć ale oni nie chcą i trzymają się pazurami i są pasożytami.
30 listopad 2018 : 19:41 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+16 do nie zależny
ty se JAJA robisz a to nie te święta nadchodzą !
30 listopad 2018 : 20:07 andrzejek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+13 mimo Szczecin
Teraz dali inne zdjęcie nie wiem czy aktualne ale do tej pory i przez miesiące nie mieli żadnego statku do remontu. To Stocznia Szczecin bez statków. Który Armator odda statek do remontu jak widzi że tam słabo pracują. Czy Wy też dajecie samochód do naprawy słabemu mechanikowi. W Świnoujściu są i były statki bo Armator wie że tam może polegać na uczciwości i dobrej pracy mimo wszystko choć nie jest łatwo. Zarząd poróżnia pracowników i za słabą pracę lepiej wynagradza bo w Szczecinie więcej zarabiają, a przynajmniej jak jeden zakład to zarobki powinny być jednakowe. Mają w tej sprawie Spór Zbiorowy.
30 listopad 2018 : 19:43 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Ktos
Ja jedyny cel stoczni gdy przyjdzie armator to wydoić go jak najbardziej to nic dziwnego. Zaorać ten przybytek gdzie 80% góry to emeryci na zleceniach. Armatorzy po jednorazowej wizycie uciekają i nie wracają bo każdy stwierdza że jedno wielkie złodziejstwo. Zamiast prowadzić rozsądną politykę firmy to ich strategia to "mamy długi więc musimy jak najbardziej naciągać klienta" , krótkowzroczność poraża.
01 grudzień 2018 : 07:54 Ktos Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 A nie mówiłem?!
A nie mówiłem?! - Chciało by się w radosnych podskokach powiedzieć o tych zarządach pisowskich w Szczecinie, ale mimo że tak "krakałem" od samego początku tej politycznej hucpy, jest mi po prostu żal...
01 grudzień 2018 : 08:28 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 Zwierzęcy folwark stoczniowy
W poniższym linku jest dokładnie pokazany społeczny mechanizm jaki doprowadził do upadku firmy.
https://www.youtube.com/watch?v=puJY9plvMDI Bez problemu będzie można odnaleźć bohaterów i podobieństwa sytuacji. Prowadzenie przez świnie w garniturach polityki opisanej w filmie czyli "jak najwięcej pracy za jak najmniej jedzenia" doprowadziło do tego, że jak sami teraz zauważają, stocznia nie ma odpowiednich ludzi do pracy za którą ktoś chce zapłacić. Pousuwano fachowców i ludzi wykształconych, bo nikt nie będzie na nich robił i obniżał sobie dawki żywnościowej, tłumaczone jakimiś kretynizmami typu -nta restrukturyzacja. Wskutek braku tych ludzi do stoczni przychodził na remonty ostatni lump armatorski, którego żadna inna stocznia w Polsce i Europie by nie wpuściła za bramę i za którą płacona jeszcze prowizję wyspowym handlowcom z Norwegii i Rostocku, że tu za pomocą układów znaleźli im w końcu dok i pomoc w organizowaniu lewizn i wałków.
01 grudzień 2018 : 14:29 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 c.d.
Firma nie ma żadnej pozytywnej marki na rynku jakości remontów i budów oraz krąży o niej opinia, że jest to miejsce do robienia lewizn, z czego też korzystają przedstawiciele lump "armatorów", mając większy budżet na swoje serwisy i targując się jak przekupa o flaszki wódki za lewiznę na stoczni ze zdemoralizowaną klasą robotniczą. To jest i była siła napędowa wyspy na Odrze ! Trzeba też pamiętać, że jest tam dużo SB-cji. Ta firma funkcjonowała i może funkcjonować tylko albo jako złodziejska instytucja służąca swoją infrastrukturą do wyprowadzania pieniędzy z państwowych firm albo nie będzie funkcjonować wcale. 30 lat bez ani jednego roku z zyskiem, za to z kilkudziesięcioma milionami długu co rok, przy różnych rządach, prezesach, boomach i kryzysach coś o tym świadczy.
01 grudzień 2018 : 14:31 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 c.d.
Roboty jest dużo, tylko w tej stoczni nie ma ludzi którzy potrafią wykonać to, za co porządny klient płaci. Trzeba mieć porządną markę, a ją wyrabia kilkadziesiąt lat. Świnie w garniturze potrafią tylko zmienić cenę na niższą w Excellu i nic więcej. Co to za stocznia bez żadnych wydziałów, biura konstrukcyjnego czy technologów ? :-). Wiadomo, że nikt tam nie pójdzie. Zwierzęta z głodu wyzdychały i zostały tylko świnie w garniturach, które zauważyły że koryto jest puste. I nie o obronę miejsc pracy tu chodzi, bo one są i to całkiem przyzwoite np. w Amazonie, ale obronę miejsc przy korycie i interesach z "ludźmi" za koperty ? Świnie brzydzą się uczciwą pracą.
01 grudzień 2018 : 14:32 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 c.d.
Czemu świnie w garniturze nie protestowały jak dziesiątki milionów rocznie płynęły bokiem poza stocznią za czasów tzw, "wolności dla złodzieji" ? Bo brały koperty za "ciszę". Bo to układy, relację, nazwiska branżowe, "dżentelmeni". Tak zwierzaki ogłupiali na tych ZKZ-tach, a kasę trzepali, chyba że już ordynarnie złapano jak guru, z 3 lata temu, na gorącym uczynku, na złodziejstwie to wtedy dopiero była jakaś tam afera i tylko dyscyplinarka zamiast prokuratury. Za pieniądze, które marnotrawiąco roku przez tyle lat z góry wiadomym skutkiem, można by wykształcić porządną młodą kadrę inżynierską i produkcyjną.
01 grudzień 2018 : 14:32 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+10 c.d.
Tych ludzi już się da zmienić ! Im szybciej to padnie tym lepiej dla nas podatników, bo skończymy jak Grecja. To tylko koryto dla polityków i pseudozwiązkowców. Tyle organizacji się podpisało, a tak naprawdę nie ma tam ani jednego prawdziwego Związku Zawodowego. Same zakładowe oddziały szturmowe różnych partii. Ale i tak nikt na likwidację i porządek na wyspie nie pozwoli, bo choć nikt tam naprawdę już nie pracuje, to wielu cwaniaków z tej pseudostoczni żyje z wyspy i to na niezłym poziomie.
Ale dobrze , że tak jak na filmie "zwierzaki" ze Ś-cia się wkurzyły i chcą się wyzwolić z pod panowania szczecińskich świń w garniturach. Tym ludziom jednak zrobioną krzywdę łącząc ich z tym szambem. Niech im Szczecin pomaga i dokłada do koryta. W Szczecinie nie ma kto rządzić ! Jacy ludzie taka władza ! Nie ma sensu inwestować państwowej kasy w to miasto !
01 grudzień 2018 : 14:33 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Wypisz, wymaluj...
Wypisz, wymaluj - orwellowskie świnie w zarządzaniu - jak zwykle, szczególnie u nas... :( Proszę pisowców o to, by kierując sprawę do prokuratury powołały się na George’a Orwella...
01 grudzień 2018 : 20:25 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 Przykro mi...
Przykro mi to mówić, ale... zgadzam się z Twoją opinią... :(
01 grudzień 2018 : 19:34 Pies _na_buraki Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+22 Spadochroniarze
Ludzie zibaczcie jakich spadochroniarzy wsadzili do (bez)rady nadzorczej. Specjalistów od stadniny koni. Kolejne studenciaki bez wiedzy o przemyśle stoczniowym!
01 grudzień 2018 : 19:48 Konrad Wulkanizator Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Bezrada
Chrzanowski z KNF chciał tu wsadzić Kowalskiego ale mu nie dali... Związkowcy z S80 wsadzili tu (p)osła Zarembę, który na posiedzeniu rady dowiedział się, że Gryfia ma długi i pobiegł z tym do prasy, kiedy wszyscy o tym wiedzieli od paru lat - jakie związki taki ich przedstawiciel.
02 grudzień 2018 : 17:17 Jerry C. Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+17 Niebezpieczne zwiazki
Zwiazki zawodowe wg definicji sa to organizacje, ktore otaczaja opieka pracownika. Dbaja o to , by byl odpowiednio oplacany , mial godne warunki pracy. Jednym slowem byl godnie traktowany.
Bedac pracownikiem serwisu korzystalem z szatni Stoczniowcow Gryfia. Warunki, ktore tam panowaly( 2012) uwlaczaly godnosci Czlowieka. Stolowki wygladaja niewiele lepiej, spracowany Stoczniowiec czesto je brudnymi rekoma, bo nie ma gdzie ich umyc.
Przykro patrzec i pisac o tym. Stoczniowcy, to ludzie z kwalifikacjami i umiejetnosciami, ktore czesto zdobywa sie latami ciezkiej pracy dla ktorej brak szacunku w Panstwie, gdzie akceptuje sie " bogacenie" w nieuczciwy sposob.
W interesie nas wszystkich lezy dobro kazdego zakladu pracy jak Polska dluga i szeroka. Wymaga to jednak etyki i solidarnosci.
02 grudzień 2018 : 05:51 Brudny Harry Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+6 stocznia w ruinie
Dzisiaj stocznia w ruinie, jutro - Polska ! Dać Konefała do zarządu! Konefał, Konefał!!!
02 grudzień 2018 : 18:49 oko Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Prawda was wyzwoli
Dlaczegoś biednyś , boś głupiś. Od siedmiu lat po przejęciu przez bankruta szczecińskiego najlepszej polskiej stoczni państwowej MSR S.A. w Świnoujściu , Stocznia ta po latach świetności , corocznych zysków , wielkiego prestiżu w Europie , rozwoju i inwestycjach - tkwi przez siedem już lat w szambie ekonomicznym . Czy mamy do czynienia z jakimiś analfabetami , skoro nie rozumieją , że jeżeli przyczyną upadku tej doskonałej polskiej stoczni MSR S.A. ,było połknięcie jej przez bankruta , to należy w trybie natychmiastowym odłączyć ją od tego dziadostwa . W chwili obecnej najlepszym rozwiązaniem jest sprzedaż stoczni w Świnoujściu prywatnemu inwestorowi , który będzie zobowiązany do prowadzenia tylko działalności stoczniowej na terenie byłej MSR S.A. w Świnoujściu . Tak też pisze najlepszy szczeciński ekspert od gospodarki morskiej pan Z. . Każde inne rozwiązanie , to likwidacja działalności obu stoczni .
03 grudzień 2018 : 20:57 Prawda Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 Prawda ?
Już kiedyś w Stoczni Szczecińskiej prywatny właściciel. Nazywał się Kratport. Jak budował stępkę prywatny podwykonawca ? Zakombinował gotowy fundament z fabryki wierz, pomalował, dogadał się z Gryfią i sprzedał jako swoję. Januszę szczecińscy psują rynek polskim stoczniom bo zaniżają koszty zachodnim stoczniom. Każdy Janusz powinien płacić czynsz 200 Pln za godzinę każdego jego pracownika na terenie stoczni, a nie co łaska jak dzisiaj. Wtedy nie będzie taki konkurencyjny. Niestety tyle kosztuje prawidłowy koszt utrzymania infrastruktury stoczniowej i Janusz musi to zrozumieć ! Taki czynsz zmusi go go konkurowania jakością, a nie okradaniem pracowników.
04 grudzień 2018 : 05:11 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 c.d.
Nie potrzeba 50sciu Januszy rywalizujących o jeden ochłap sekcyjny. Kumatym Januszom wyjdzie to na dobre, bo odpadnie wszawa konkurencja i można ich będzie nazwać małymi stoczniami. To co jest teraz to proces gnilny tego za komuny zostało. Nie można popełnić tego błędu ze stoczniami remontowymi. Liczy się poziom i kwalifikacje załogi, żeby tacy ludzie pracowali, a nie interes Janusza-debila, żeby dochądząc w ten sposób do kasy imponował swoim cwaniactwem i nie płaceniem podatków. A na Gryfii to wsadzać najwyższy czas zacząć ! A ten ekspert to hohsztapler ! Nigdy w żadnej firmie stoczniowej ani morskiej nie pracował i pieprzył bzdury ! Celebryta !
04 grudzień 2018 : 05:13 Podatnik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 Upadek
Trudno wymagać od zakładu podjęcia produkcji a taką jest remont jednostek pływających w Gryfii gdy wyprzedaje się kluczowe tereny, infrastrukturę i zwalnia fachowców którzy tak na prawdę "utrzymywali" zakład w ruchu w zamian zwiększa się ilość pracowników biurowych i związkowców, którzy teraz nagle "przejrzeli" na oczy mrzonki i bajdulenie polityków na tle "stępki" zostało wzięte za dobrą monetę i jak widać wyszło jak zawsze, ale proszę się nie obawiać idą nowe wybory więc politycy niczym szarańcza zlecą się do poidełka żeby znowu bajdurzyć na tle zardzewiałej w krzakach "stępki" lub na tle napisu Stocznia Szczecińska. A swoją drogą gdzie podziała się pani Jacyna Witt która zawsze stoi tam gdzie jest coś do ugrania w telewizyjnym show tu jak widać pierwsza zwiała z tonącego okrętu niczym ...... (tu proszę sobie dopowiedzieć)
Pozdrawiam optymistów
11 grudzień 2018 : 07:10 Ciapuła Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1