Stocznie, Statki

Operator promowy Baleària, jeden z pionierów światowej żeglugi w wykorzystaniu napędu LNG na statkach oczekuje na dostawę drugiego z zamówionych we włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini promu typu ro-pax, który został właśnie zwodowany.   

Otrzyma on imię Marie Curie (bez polskiego członu "Skłodowska"). Pierwszy z bliźniaczych promów, Hypatia de Alejandría, jest na ukończeniu wyposażania i wkrótce rozpocznie próby morskie. Stanie się on pierwszym ze średnich/większych statków regularnie pływających po Morzu Śródziemnym, a wyposażonych w napęd LNG.

Czytaj także:  Baleària sfinalizowała kolejne duże zamówienie na nowe promy  

W przypadku zwodowanej właśnie Marie Curie, stan gotowości technicznej przekroczył poziom 50%. Wśród zainstalowanego wyposażenia są m.in. silniki napędu głównego dual-fuel oraz dwa zbiorniki paliwa LNG. Najwięcej do zrobienia stoczniowcom z Visentini pozostaje w zakresie wyposażenia pomieszczeń pasażerów i załogi.

Koszt dwóch promów sięga ok. 200 mln euro.

rel (Baleària), PBS

Promy typy ro-pax ze stoczni Visentini dla Baleària - charakterystyka podstawowa:
długość całkowita - 186,50 m
prędkość maksymalna - 24 węzły
miejsca dla pasażerów i załogi - 810
ładowność ro-ro - długość linii ładunkowej dla ciężarówek i jednostek ładunkowych - 2180 + miejsce dla 150 samochodów osobowych
łączna moc napędu głównego - 20 600 KW

1 1 1

Ostatnie ankiety