Stocznie, Statki

W minioną niedzielę, 28 października, przebudowany prom pasażersko-samochodowy Finnbreeze opuścił Gdańską Stocznię Remontowa SA.

To piąty z serii sześciu przebudowywanych w stoczni statków fińskiego armatora Finnlines. Projekt, podobnie zresztą jak poprzednie, został zrealizowany zgodnie z założonym harmonogramem. Tak więc do zakończenia kontraktu realizowanego od 2017 roku dla jednego z największych europejskich operatorów promowych, pozostała przebudowa ostatniego statku – Finnsea, który wpłynie do stoczni już na początku przyszłego tygodnia.

Warto przypomnieć, że każdy statek w trakcie przebudowy, po rozcięciu kadłuba otrzymuje stalową wstawkę o wadze 1500 ton i wymiarach 29,5 m długości, 26,5 m szerokości i 23,5 m wysokości. Wydłużenie promów o niemal 30 metrów znacząco poprawia ich efektywność energetyczną i tym samym przyczynia się do ograniczenia przez nie emisji szkodliwych dla środowiska związków.

Jak informuje stocznia, w wyniku tej operacji operacji statki te uzyskują przyrosty: tonażu o 21 proc., linii ładunkowej ro-ro o 26 proc. oraz ilości przewożonych kontenerów o 17 proc.

Więcej o promach i ich przebudowach w Gdańskiej Stoczni Remontowa SA we wcześniejszej publikacji Portalu Morskiego, zapraszamy do lektury:

Remontowa SA przedłuży dwa kolejne statki Finnlines [ZDJĘCIA]

IG, AL

Fot.: Maciej Bielesz

Komentarze   

+7 Brawo
Remontowa BRAWO Nic dodac nic ujac !
02 listopad 2018 : 17:47 Stefan Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 Praca
I te 15 zl netto dla spawacza na umowie a poradzic sobie w spawaniu zlomu to trzeba na prawde sie znac.
Wyjechalem do niemiec i za prace 5x wolniejsza mam 60 zl
03 listopad 2018 : 21:05 Spawacz Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś