Stocznie, Statki

Zakład Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta zwodował kolejny w tym roku statek. 26 października z pochylni B-3 byłej Stoczni Gdańskiej zjechał na wodę częściowo wyposażony trawler rybacki .   

Częściowo wyposażony statek powstał na zamówienie norweskiej stoczni Havyard Ship Technology AS. Finalnym odbiorcą jednostki będzie zajmująca się połowami ryb francuska spółka France Pelagique SAS.

Mierząca 81,40 m długości i 17,50 m szerokości jednostka jest szóstym statkiem zwodowanym przez Nautę w tym roku.

Budowa statków rybackich, dotąd głównie częściowo wyposażonych dla stoczni zagranicznych, jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta. Poza nimi w portfolio Nauty są także jednostki naukowo-badawcze i statki usługowe dla sektora offshore.

Stocznia pozyskała także ważny kontrakt na budowę w pełni wyposażonej platformy (okrętu bez systemów funkcjonalnych - militarnych) dla szwedzkiego koncernu Saab (końcowym odbiorcą będzie Marynarka Wojena Szwecji) oraz na budowę w pełni wyposażonego okrętu ratowniczego dla Marynarki Wojennej RP.

rel (Nauta SA)

+10 kadłub dla Norwegów
A ile pieniędzy dołożył Skarb Państwa ? Tajemnicą poliszynela jest fakt, że ten zakład jest generatorem strat dla stoczni Nauta.
27 październik 2018 : 04:43 japsen Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-6 Nauty gdansk
Nie wiem jak to policzyłeś ale jeżeli ktoś generuje długi to nauta w Gdyni która topi statki u nas nie ma nawet opóźnień co jest cudem bo zdąża się ze nawet rękawic nie ma a z moich informacji które słyszę od kierowników zakładu wynika ze całą kasę bierze Gdynia jako główna siedziba firmy i daje nam ochlapy które czasami nawet nie zwraca kosztów ale co by nie mówić kasa przy wypłatach zawsze się zgadza jeśli pracujesz bezpośrednio dla Nauty oczywiście.
27 październik 2018 : 10:20 Pracownik Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+4 pracownikowi z nauty gdansk
Ciekawe gdzie Ty pracujesz ? Przecież zakład nowych budów to część stoczni remontowej NAUTA SA w Gdyni. To w zakladzie nowych ludzie ktorzy tam pracuja powinni dbać o finanse budow nie licza kosztow uwazaja oni, że nie ma kosztow ogolnozakladowych.
Zaklad nowych budow przyniosl w 2017 roku duże wielomilionowe straty a jakie to poczytaj sobie sprawozdanie z dzialalności stoczi w 2017 roku - nie jest ono tajne , mozesz udac się do Sadu Rejonowego w Gdansku i w czytelni na ul. Piekarniczej poznać wszystkie dane.
28 październik 2018 : 14:04 japsen Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+9 Statki
No a co np. się dzieje ze statkiem naukowo badawczym dla Uniwersytetu w Goteborgu (Szwecja).
27 październik 2018 : 12:13 Mercedes Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Scombrus
Ciekawa jednostka,szkoda,ze tylko kadłub. Pomysleć, ze pierwszy trawler rufowy powstał w 1947 na bazie emerytowanego trałowca
HMS Felicity. Idea została przejęta od wielorybników. Juz w 1953 powstał Fairtry, pierwszy zaprojektowany jako trawler rufowy.
Polskie trawlery w odróznieniu od Scombrusa miały "długie " pokłady robocze, konieczne w pracy z włokami dennymi.
Zupełnie inaczej wyglądało tez przetwórstwo. Scombrus jest przeznaczony do polowu ryb pelagicznych. Przy pompowaniu polowu
zaciągi mogą być znacznie większe, a uszkodzenie ryb minimalne. Trawlery te, t.z. "holenderskie" stosują podobną technikę jak sejnero-trawlery ze schematem "norweskim". Podstawowa róznica to zabezpieczenie surowca i autonomiczność.
Scombrus bedzie miał bardzo zautomatyzowany proces mrozenia,czego brak na sejnero-trawlerach. Liczba tych jednostek jest stosunkowo niewielka.
Mieczyslaw
27 październik 2018 : 12:59 Mieczyslaw Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+3 Specjalność ?
"...Budowa statków rybackich, dotąd głównie częściowo wyposażonych dla stoczni zagranicznych, jest jedną ze specjalności Zakładu Nowych Budów Stoczni Remontowej Nauta..." DOTĄD, to znaczy do kiedy ? Za słusznie minionych czasów..........
27 październik 2018 : 19:15 maciek2 Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+7 Odbudowa przemysłu stoczniowego 9.0
Cicho , cichutko do końca roku w ramach programu odbudowy zamkniemy ZNB Nauty w Gdańsku a co tam , najpierw wskazani przez nas zarządcy -mierni ,bierni ale wierni zadłużyli spółkę na grube miliony ,a teraz dalej rozmotowujemy w ramach programu odbudowy jedną z najstarszych polskich stocznii ,tyle w skrócie "Dojna Zmiana"
28 październik 2018 : 20:05 Mateo Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1