Stocznie, Statki

Stocznia Crist SA zbuduje dwa kolejne częściowo wyposażone statki w podwykonawstwie dla stoczni norweskiej Ulstein Verft AS z Ulsteinvik. Będą to identyczne jednostki (poza ewentualnymi drobnymi różnicami wynikającymi ze specyficznych wymogów armatorów), a zarazem siostrzane względem statku Acta Auriga, przekazanego przez stocznię Ulstein w marcu 2018 r., który, jako częściowo wyposażony, dostarczyła także stocznia Crist.   

Nowe statki Ulsteina, budowane częściowo w Gdyni, mają być przekazane przez stocznię norweską w kwietniu 2019 r. (stoczniowy nr budowy 313) i w styczniu 2020 (315).

Więcej o wcześniej przekazanym statku Acta Auriga - we wcześniejszych materiałach Portalu Morskiego.  

Pierwsza z nich przeznaczona będzie, po wykończeniu, doposażeniu, rozruchach i próbach morskich przeprowadzonych przez stocznię norweską, do przekazania holenderskiemu armatorowi Acta Marine Offshore Services (jak w przypadku Acta Auriga).

Drugi statek trafi ostatecznie, ze stoczni norweskiej, do właściciela (armatora) Schulte Group, a jego operatorem i armatorem zarządzającym będzie WINDEA Offshore GmbH & Co KG - spółki, w której udziałowcami są obecnie: Bernhard Schulte Offshore GmbH and Buss Offshore Solutions GmbH & Co. KG., SSC Wind EMEA GmbH i EMS Maritime Offshore GmbH.

Jednostka dla Acta Marine została zamówiona w stoczni norweskiej w lutym br., a statek dla grupy Schulte - w lipcu 2018 r.

Statki projektu SX195, wyróżniające się specyficznym kształtem dziobu i rufy X-Bow i X-Stern, o długości po ok. 93,50 m, szerokości 18,00 m, wysokości bocznej 7,60 m i zanurzeniu 6,00 m będą się charakteryzowały nośnością po ok. 3175 t i tonażem pojemnościowym brutto po ok. 6050 jednostek.

Statki, z systemem pozycjonowania dynamicznego klasy DP2, przeznaczone będą głównie do prac przy budowie i obsłudze morskich farm wiatrowych.

PBS

Komentarze   

+1 hunter
Do jajoglowych ze Szczecina--- mozna budowac -moze sie oplacac ....to czemu u WAS zawsze jest nieoplacalne.....
04 wrzesień 2018 : 10:26 hunter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+2 headhunter
Przecież w Stoczni Szczecińskiej też budują z zyskiem inni prywatni skoro istnieją jeszcze też nie dokładają do interesu a co jesteś ze Szczecina i próbujesz wbijać szpilę między Szczecin a Trójmiasto ? to tylko postkomunistyczne bydło,które upaństwowiło stocznie nie umiało a raczej nie chciało tym dobrze zarządzać
04 wrzesień 2018 : 12:56 headhunter Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-18 Eeeehhhhh
A mieliśmy samodzielne stocznie , dostarczające gotowe statki, ale przyjechała komisarz Kroess i PO stocznie zabrało...
04 wrzesień 2018 : 11:31 Ambreliser Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+8 Taa
Glupi jesteś
04 wrzesień 2018 : 15:29 Stoczniowiec Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-3 Był wtedy w Stoczni Gdynia
Byłem wtedy w Stoczni Gdynia, widziałem co się działo !
04 wrzesień 2018 : 17:47 Ambreliser Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1

Ostatnie ankiety