Stocznie, Statki

Spółka Keppel Offshore & Marine Ltd (Keppel O&M) za pośrednictwem swojej spółki zależnej Keppel Singmarine Pte Ltd, pozyskała kontrakt od FueLNG, spółki joint venture między Keppel O&M a Shell Eastern Petroleum (Pte) Ltd, na budowę pierwszego w Azji Południowo-Wschodniej zbiornikowca bunkrowego LNG. Umowa opiewa na kwotę niemal 50 mln dolarów.

Dwupaliwowy zbiornikowiec bunkrowy będzie miał pojemność 7500 metrów sześciennych. FueLNG otrzyma dotację w wysokości 3 mln dolarów w ramach Pilotażowego Programu Bunkrowania LNG (LNG Bunkering Pilot Programme - LBPP) realizowanego przez rządową agencję rządową Maritime and Port Authority of Singapore. 

Najważniejsze cechy statku to wysoka manewrowość, umożliwiająca bunkrowanie bez pomocy holowników, a także systemy napędowe, które optymalizują zużycie paliwa. Zbiornikowiec będzie mógł być napędzany zarówno paliwem LNG, jak i okrętowym olejem napędowym, dzięki czemu będzie bardziej wydajny niż standardowe tego typu jednostki. Będzie też miał możliwość zagospodarowania gazu boil-off, czyli ładunku odparowującego w ramach samoregazyfikacji, która jest produktem ubocznym operacji bunkrowania, a także efektem ciągle występującym w zbiornikach kriogenicznych, który to gaz normalnie wypuszczany byłby do atmosfery lub kierowany do spalania we flarze.

Dwa pędniki azymutalne pozwolą na zapewnienie statkowi bardzo dobrych właściwości manewrowych, w tym łatwego i precyzyjnego wykonania manewru crabbingu (przesunięcia bokiem).

Nowa jednostka zostanie przekazana armatorowi prawdopodobnie w trzecim kwartale 2020 roku.

AL, PBS, rel (Keppel Offshore & Marine)

1 1 1 1