Seacor Marine jeden z kilku największych operatorów jednostek offshore na świecie, będzie miał we flocie pierwszy klasyfikowany statek typu OSV napędzany hybrydowym układem napędowym. Zmodernizuje także inne swoje jednostki.
Spółka notowana na giełdzie w Nowym Jorku informuje, że klasyfikację statku Seacor Maya, który trafi do eksploatacji w maju 2018 roku, zapewni amerykański klasyfikator ABS. Wykonanie zaś powierzono firmie Kongsberg Maritime.
Jednostka zostanie wyposażona w nową technologię zasilania z akumulatorów litowo-jonowych, które według operatora Seacor Marine, zmniejszy zużycie paliwa o 20%.
Seacor Maya to jeden z czterech statków, który zostanie poddany modernizacji. Pozostałe jednostki to Seacor Azteca (2015 r.), Seacor Warrior (2012 r.) i Seacor Viking (2012 r.).
Wszystkie zbudowano w Chinach według projektu polskiego biura projektowo-konsultingowego MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. z Gdyni.
AL, TradeWinds
Fot.: Kongsberg Maritime