Prom Elektra, pierwszy zbudowany w Polsce prom o napędzie hybrydowym dla fińskiego operatora FinFerries, został nominowany w kategorii „Statek Roku” w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 wydawcy czasopisma "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery".
Wszystkie zgłoszenia przyjmowane przez wydawnictwo Riviera Maritime Media (wydawcę m.in. czasopisma i serwisu informacyjnego "Marine Propulsion & Auxiliary Machinery") zostały rozpatrzone przez niezależnych sędziów, a listę poddano w tym tygodniu pod głosowanie publiczne. Elektra konkuruje z największym na świecie metanowcem - Cardissa - należącym do Shella i pierwszym gazowcem pełniącym także funkcję lodołamacza - Christophe de Margerie armatora Sovcomflot.
Poniżej bezpośredni link do kategorii "Statek Roku". Głosowanie zostanie zakończone w poniedziałek, 19 marca.
http://store.rivieramm.com/e-sphc/awards/ship-of-the-year-award.htm
Prom Elektra o wymiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości zbudowano w stoczni Crist SA w Gdyni na zamówienie państwowego armatora Suomen Lauttaliikenne Oy, eksploatującego promy pod znakiem handlowym FinFerries. Kompletny projekt jednostki opracowało okrętowe biuro projektowo-konsultingowe StoGda Ship Design & Engineering Sp. z o. o. (StoGda).
Statek, podczas trudnych warunków pogodowych, może być opcjonalnie napędzany trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen, służy do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób.
Czytaj także: Pierwszy polski prom hybrydowy opuścił stocznię Crist
AL, rel (StoGda)
Fot.: Piotr B. Stareńczak