Stocznie, Statki

W dniu 12 maja w Stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) odbyła się uroczystość nadania imienia kontenerowca należącego do Orient Overseas Container Line (OOCL). Jednostka o ładowności 21 413 TEU zawinie także do Gdańska.

OOCL Hong Kong stał się jednym z największych kontenerowców na świecie obok Madrid Maersk i MOL Triumph. To pierwsza w historii armatora jednostka o pojemności powyżej 20 tys. TEU. 

Kontenerowiec o długości 399,9 m i szerokości 58,8 m będzie pływać na trasie między Azją a Europą. W trwającej 77 dni podróży statek zawinie do: Szanghaju, Ningbo, Xiamenu, Yantian, Singapuru, Felixstowe, Rotterdamu, Gdańska i Wilhelmshaven.

W 2015 roku OOCL zamówił łącznie sześć kontenerowców przekraczających pojemność 21 tys. TEU (ULCV, Ultra Large Container Vessels). Pozostałych pięć jednostek zostanie dostarczonych w tym roku. 

Jak już wcześniej informowaliśmy - statki z serii zapoczątkowane przez OOCL Hong Kong, wyposażone są komplety wciągarek cumowniczych i kotwicznych dostarczonych przez polską firmę Towimor z Torunia.

Czytaj także: Towimor dostarcza wciągarki na największe kontenerowce świata

AL

ria 

1 1 1

Ostatnie ankiety