Stocznie, Statki

Na Bałtyku po raz pierwszy przebywa statek Delphis Gdansk. W piątek, 12 maja, wieczorem opuścił śluzy Kanału Kilońskiego w Kiel-Holtenau i wszedł na wody Bałtyku. Do nocy z niedzieli na poniedziałek był już na wysokości portu Ust-Ługa na podejściu do St. Petersburga.

Z informacji, do jakich dotarł Portal Morski wynika, że statek został wyczarterowany, najprawdopodobniej na okres jednego roku, przez rosyjskiego armatora Fesco. Eksploatowany będzie, przynajmniej na razie, w serwisie Fesco ESF, na linii łączącej bezpośrednio Rotterdam z St. Petersburgiem.

Statek, zbudowany jako Delphis Gdańsk, kosztem 34 mln USD, klasyfikowany przez Germanischer Lloyd (DNV GL), legitymuje się nośnością 24 700 t i ładownością ok. 1900 kontenerów 20-stopowych oraz wysoką klasą lodową.

Kontenerowiec, zwodowany we wrześniu ub. r., przekazała do eksploatacji w styczniu 2017 roku stocznia Hanjin Heavy Industries & Construction Co Ltd z Pusan w Korei. Od tego czasu pracował w portach dalekowschodnich i odbył jedną podróż między portami azjatyckimi przez Afrykę południową i zachodnią, by w końcu trafić do Rotterdamu, skąd 11 maja wyruszył w pierwszy rejs w ramach czarteru w Fesco.

W listopadzie 2016 roku, Delphis Bothnia, jednostka siostrzana "Gdańska", ustanowiła rekord nominalnej ładowności kontenerów w Kanale Kilońskim - 1900 TEU. Wcześniej największe pojemnikowce dowozowe, przebywające regularnie, w stanie załadowanym, drogę Kanału Kilońskiego, charakteryzowały się ładownością do ok. 1400 TEU.

Szczytowe części masztów na wysokich nadbudówkach Delphis Gdansk, Delphis Bothnia i ich jednostek siostrzanych zaprojektowano jako składane z myślą o przejściu statków przez mosty w Kanale Kilońskim.

PBS

Fot.: nessebrug / shippingexplorer.net

Delphis Gdansk - charakterystyka podstawowa:
nr IMO - 9780653
bandera - Hongkong
operator - FESCO
armator (właściciel) - Yawatahama Kisen YK, Japonia
armator zarządzający - Delphis NV, Belgia
stocznia - Hanjin Heavy Industries & Construction Co Ltd z Pusan w Korei
stoczniowy nr budowy - N265
przekazanie do eksploatacji - 01.2017
długość całkowita - 177,55 m
długość między pionami - 169,52 m
szerokość konstrukcyjna - 30,50 m
zanurzenie - 9,50 m
wysokość boczna - 16,80 m
tonaż pojemnościowy brutto - 25 715
nośność - 24 700 t
ładowność kontenerów - 1924 TEU
ładowność kontenerów "statecznościowych" (@ 14 t) - 1320 t
gniazda dla kontenerów chłodzonych - 494
moc napędu głównego - 11 655 kW (15 846 KM)
prędkość eksploatacyjna - 18,50 w.
stery strumieniowe - 1 × dziobowy 1350 kW (1835 KM) + 1 × rufowy 700 kW (952 KM)
klasa lodowa - FS Ice Class 1A Super
klasyfikacja - DNV GL

 

 

1 1 1 1

Newsletter