Stocznie, Statki

Polskie biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting, mające bogate doświadczenie w projektowaniu jednostek pasażerskich, przygotowało nowatorski projekt promu pasażersko-samochodowego typu "double-ended" z napędem hybrydowym, przeznaczonego do obsługi krótkich połączeń. Projekt promu zapewnia wysokie możliwości przewozowe. W trosce o środowisko prom został zaprojektowany jako przyjazny ekologicznie, zgodnie z najnowszymi trendami na rynku.

Wygodne pomieszczenia pasażerskie zapewniające wysoki komfort podróży zostały przystosowane do przewozu również osób niepełnosprawnych. Dziób i rufa statku wyposażone zostały w rampy umożliwiające sprawny załadunek i wyładunek samochodów osobowych przewożonych na pokładzie głównym.

Napęd hybrydowy jednostki zapewniają dwa agregaty prądotwórcze o mocy 400 kW każdy, w konfiguracji z dwoma systemami akumulatorów o pojemności 500 kWh każdy. Agregaty zasilane są paliwem dieslowym lub opcjonalnie bio-dieslowym.

Hybrydowy system napędowy statku przystosowany jest do zasilania w 100 % przez system akumulatorów, ładowanych z lądu w trakcie operacji przeładunkowych. Dwa agregaty prądotwórcze pełnią rolę pomocniczą doładowania baterii, gdy zajdzie taka potrzeba.

Napęd promu stanowią 2 pędniki azymutalne o mocy 480 KW każdy, umieszczone na obu końcach statku, co umożliwia precyzyjne manewrowanie statkiem w małych portach, w różnych warunkach pogodowych.

Dane techniczne jednostki:

Długość: 109,4 m
Szerokość: 17,0 m
Zanurzenie: 3,4 m
Liczba pasażerów: 300
Liczba samochodów: 116 osobowych lub 13 ciężarowych + 43 osobowych
Prędkość: 11 węzłów

rel (Remontowa Marine Design & Consulting)

 

0 Bardzo podobny do projektu z LMG Marine.
Pomijając sylwetkę... Nawet Łódź ratownicza w tym samym miejscu :)
21 grudzień 2015 : 09:01 Mietek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
0 Od Promu do Statku Pasazerskiego
daleka droga i w Polsce jeszcze nikt nie budowal ani nie projektowal.
18 luty 2016 : 08:21 Danka Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1