Kontrakt na budowę promów realizowany jest w wyniku rozstrzygnięcia przetargu, ogłoszonego przez Armatora w 2014 roku. O wyborze Remontowa Shipbuilding zadecydowało niekwestionowane doświadczenie w budowie statków pasażerskich oraz uznanie, jakim stocznia cieszy się wśród armatorów z całego świata. Zakontraktowane promy będą najnowocześniejszymi jednostkami z napędem konwencjonalnym w basenie Morza Bałtyckiego. Projekt statku zakłada możliwość ewentualnej zmiany napędu na paliwo LNG.
Port w Tallinnie jest obecnie największym ośrodkiem obsługującym ruch towarowo-pasażerski w Estonii. Zwiększenie i unowocześnienie posiadanej floty stało się jednym z kluczowych elementów mających usprawnić połączenia wzdłuż zachodniego wybrzeża Estonii. Budowane promy zabierać będą na pokład 150 samochodów osobowych oraz 700 pasażerów. Zbudowane zostaną pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV GL).
W tym samym dniu, w stoczni Remontowa Shipbuilding odbędzie się też wodowanie jednego z pięciu arktycznych statków zaopatrzeniowych budowanych w ramach realizacji kontraktu z duńskim armatorem Royal Arctic Line (RAL). Statek przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających minus 35 stopni Celsjusza. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design & Consulting.
