Niemiecki armator wycieczkowców, a przede wszystkim operator turystyczny TUI, odebrał z fińskiej stoczni STX Finland w Turku swój najnowszy wycieczkowiec Mein Schiff 3. Jest to zarazem pierwszy nowy (zbudowany na zamówienie TUI) statek we flocie tego armatora.
Kadłub statku został zwodowany w listopadzie 2013 roku, a jego budowa wymagała nakładu pracy równego pracy 5500 osób przez okres roku.
Wycieczkowiec rozpocznie pracę 13 czerwca br. rejsem z Hamburga na Palma de Mallorca. Statek będzie obsługiwał w najbliższych miesiącach rejsy wycieczkowe po Morzu Śródziemnym.
Bliźniacza jednostka, Mein Schiff 4, zostanie zwodowana w sierpniu br., a termin jej przekazania do armatora planowany jest na wiosnę 2015 roku.
Mein Schiff 3 jest jednostką przyjazną środowisku. Generalnie każdy kolejny, nowszy wycieczkowiec jest bardziej przyjazny środowisku od istniejących. Związane jest to także z ekonomią, przyjazny środowisku statek to zazwyczaj jednostka zużywająca mniej paliwa czyli statek bardziej ekonomiczny, tańszy w utrzymaniu. W tym przypadku jednostka o tonażu 99 500 i długości 294 m jest o 30 % mniej energochłonna niż inne jednostki o porównywalnych gabarytach.
Na statku znajdują się 1253 kabiny, z czego 90 procent to kabiny zewnętrzne, a 82 procent kabin posiada balkony (ten rodzaj kabin jest najbardziej pożądany przez turystów, dlatego każdy armator dąży do tego, aby było ich jak najwięcej).
Gdynię odwiedzały inne wycieczkowce TUI, Mein Schiff 1 oraz 2 (pierwsze dwa statki tego armatora - oba zakupione z rynku statków używanych i zmodernizowane / adadptowane do wymagań TUI). Jeden z nich z okazji wizyty w Gdyni otrzymał pamiątkową tablicę w gdyńskiej Alei Statków Pasażerskich.
Tonaż pojemnościowy brutto 99 526, netto 63 078, nośność 7900 ton
Długość: 293,2 m, szerokość: 35,8 m
Napęd: 2 × Wärtsilä 8L46F oraz 2 × Wärtsilä 12V46 (typ napędu: diesel-electric)
Pasażerowie: 2500 osób
Załoga: 1000 osób
JB
Fot.: STX Finland