Szwedzki Terntank armator Terntank podpisał w Chinach kontrakt na dwa produktowce 15 000 DWT z napędem dualnym wraz z opcją na dwie kolejne jednostki. Statki zostaną przekazane armatorowi w lutym i maju 2016 roku.
Produktowce napędzane będą silnikami Wärtsilä 5RT - flex 50 DF o mocy 6000 kW, które przy 65-proc. obciążeniu pozwolą na osiągnięcie prędkości roboczej 14,5 węzła.
Zastosowanie LNG, zoptymalizowany kształt kadłuba w części podwodnej, a także duża śruba napędowa mają pozwolić na zmniejszenie dziennego zużycia paliwa z 22-25 ton w przypadku podobnych jednostek obecnie znajdujących się w eksploatacji, do około 14 ton. Projekt koncepcyjny został przygotowany przez Rolls-Royce Marine AS z Norwegii, podczas gdy projekt wykonawczy przygotowała stocznia AVIC Dingheng Shipbuilding z Chin.
Terntank przy projektowaniu zamówionych statków skorzystało z pomocy klastra morskiego Zero Vision Tool, którego celem jest pomoc w tworzeniu bezpiecznych, przyjaznych dla środowiska i efektywnych energetycznie rozwiązań w transporcie morskim.