Stocznie, Statki

Podniesienie bandery na czwartym z serii, pasażersko-samochodowym promie gazowym zbudowanym dla Torghatten Nord AS, jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii odbyło się przed tygodniem w stoczni Remontowa Shipbuilding SA.

Formalne przekazanie statku nastąpiło w ostatnich dniach grudnia 2012 roku. Był to już ósmy, nowoczesny prom fiordowy zbudowany dla tego armatora w ciągu ostatnich 30 miesięcy. Statki różnią się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii.

W październiku 2011 zakończyła się budowa pierwszej serii dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. 36 metrowe promy obsługiwane przez trzyosobową załogę, zabierające na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych, obsługują ruch pasażersko-samochodowy w rejonie w Tromsø.

Oba statki - Rebbenesøy i Uløytind - otrzymały nazwy w wyniku nieformalnego konkursu zorganizowanego przez społeczność lokalną.

10 grudnia 2011 roku zakończyła się budowa drugiej serii promów typu RoPax. Promy pasażersko – samochodowe Vengsøy i Kvaløy otrzymały nazwy wysp leżących w północnej, obsługiwanej przez nie części Norwegii. Statki jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.

W grudniu 2012 r zaś Remontowa Shipbuilding SA zakończyła realizację kolejnego kontraktu na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko – samochodowych o ekologicznym napędzie gazowym.

Promy Landegode, Væroy, Bodø, Lødingen przeznaczone do obsługi ruchu pasażersko – samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów, jednorazowo zabierają na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Napędzane są jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG. 

Koncepcja statku i początkowa faza dokumentacji powstała w wyniku współpracy norweskiego biura projektowego LMG i polskiego biura konstrukcyjnego REMONTOWA Marine Design & Consulting Sp. z o.o. 

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0211 4.1023
EUR 4.2758 4.3622
CHF 4.4105 4.4997
GBP 4.9503 5.0503

Newsletter