Stocznie, Statki

Wczesnym popołudniem, w niedzielę, 13 stycznia, wyholowano z Gdańska kolejny kadłub zbudowany przez Maritim Shipyard dla odbiorcy norweskiego. Zespół holowniczy płynie do stoczni Simek AS pod Flekkefjord.

Holownik FFS Atlas, który wyszedł w niedzielę z gdańskiego portu z częściowo wyposażonym kadłubem serwisowca offshore, powinien dostarczyć holowany obiekt do odbiorcy ok. 17 stycznia.

W połowie grudnia ukończono montaż kadłuba i zwodowano zaopatrzeniowiec górnictwa morskiego (statek typu PSV) dla norweskiej stoczni Simek.

Statek projektu ST-216 Arctic, o stoczniowym symbol budowy NB 129, zaprojektowany został przez norweskie biuro projektowo-konsultingowe Skipsteknisk. Przeznaczony jest dla armatora Gulf Rederi AS, norweskiego oddziału jednego ze światowych potentatów na rynku offshore support - amerykańskiego GulfMark Offshore.

Jednostkę zaprojektowano do eksploatacji w trudnych warunkach pogodowych, posiadać będzie klasę lodową i będzie "winteryzowana" (winterized), czyli (dzięki cechom projektowym i odpowiedniemu wyposażeniu) przystosowana do pracy w warunkach bardzo zimnego klimatu. Przyjazny dla środowiska statek będzie też wyposażony do zadań ratowniczych i likwidowania rozlewów olejowych.

Przekazanie armatorowi planowane jest w czerwcu 2013 r.

ST-216 Arctic - charakterystyka podstawowa:

armator   Gulf Rederi AS
projekt   ST - 216 Arctic
typ statku   PSV
długość całkowita   92,60 m
długość między pionami   82,40 m
szerokość   19,20 m
wysokość boczna do pokładu głównego   8,50 m
zanurzenie   6,95 m
pojemność zbiorników:
- paliwo   1200 m3
- woda pitna   1000 m3
- płuczka wiertnicza   800 m3
- solanka   340 m3
- ORO   1900 m3
- sypkie materiały wiertnicze   360 m3
prędkość eksploatacyjna   16 węzłów
napęd główny   spalinowo-elektryczny, o łącznej mocy 8400 kW
pędniki   dwa azymutalne dwuśrubowe
pomieszczenia załogi dla 40 osób
notacja klasy   Det norske Veritas  +1A1, SF, E0, DK(+), Dynpos AUTR, HL(2,8), LFL*, CLEAN DESIGN, COMF-C(3)-V(3), NAUT OSV (A), ICE-1B, WINTERIZED BASIC, SPS, OIL RECOVERY.

+1 MARITIM POTĘGĄ JEST I BASTA !!
Nie tak dawno, to i w Szczecinie sporo budowali.Działo się dużo dobrego.Dzisiaj jakiś rzemiocha pilnuje im suwnic przed złodziejami i chyba klepie jakieś łódki max. 6m dł. Dobre i to.Niech ludziska coś dłubią. MARITIM szuka chyba inwestora , który by odkupił ten zdezelowany " MAK " za jakieś grosze.
14 styczeń 2013 : 19:28 Guest | Zgłoś
+5 Pokurcz
A znacie tego małego to jego zasługa całymi dniami stoi na bramie dzień i noc i pilnuje żeby czasami coś nie skubnąć,bo dla niego nic nie zostanie.
07 luty 2013 : 18:22 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9877 4.0683
EUR 4.2675 4.3537
CHF 4.3848 4.4734
GBP 4.9599 5.0601

Newsletter