Stocznie, Statki

Wodowanie wielozadaniowego statku typu PSV, służącego do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego odbędzie się w środę, 10 października 2012 r. o godzinie 12. Wejście na teren stoczni bramą od ul. Swojskiej, od godziny 11.30.

Będzie na co popatrzeć! Kto nigdy nie był, niech konicznie znajdzie czas, kto już wiedział, na pewno zechce przeżyć to raz jeszcze. Stocznia zaprasza mieszkańców i turystów, tego dnia wejść na teren Remontowa Shipbuilding SA może każdy chętny.

PSV budowany jest dla jednego z amerykańskich potentatów w sektorze przemysłu offshore - Edison Chouest Offshore. Remontowa Shipbuilding SA współpracuje z nim od 5 lat, przed dwoma laty przekazała do Stanów trzy wielofunkcyjne statki typu AHTS służące między innymi do podnoszenia kotwic, holowania obiektów morskich oraz transportu sypkich, płynnych i ciężkich ładunków, niezbędnych przy pracy platform wiertniczych i wydobywczych.

Armator zamówił kolejne sześć nowoczesnych statków dostawczych obsługujących platformy wiertnicze, typu PSV (Platform Supply Vessel). Wodowany w najbliższą środę, 10 października 2012 r., jest trzecim z aktualnie budowanej serii.

Wyposażony zostanie w napęd „Diesel - Electric” w technologii średniego napięcia, umożliwiający ekonomiczną eksploatację przy znacznym ograniczeniu zużycia paliwa, a tym samym mniejszą emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Statek służyć będzie do transportu ładunków niezbędnych przy prowadzeniu odwiertów i obsłudze platform: wielkogabarytowych, skonteneryzowanych, pakietów rur, ładunków płynnych i sypkich w dwudziestu trzech zbiornikach, w tym również ładunki niebezpieczne.

Powierzchnia pokładu 1000 m2 przy obciążalności 10t/m2 pozwala na przewożenie ładunku w granicach 2500 ton, przy nośności całkowitej około 5300 DWT. Statek wyposażony zostanie w systemy zaawansowanego sterowania, pozycjonowania DP2 oraz w instalację zwalczania pożarów (wg klasy FiFi-1) i rozlewów olejowych.

Wymienione powyżej parametry potwierdzają, iż budowane statki należą do największych i najbardziej uniwersalnych w swojej klasie.

PSV budowany jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping, według projektu MMC 887 L opracowanego przez polskie biuro projektowe MMC Ship Design & Marinę Consulting Sp. z o.o. z Gdyni. 

Fot. Czesław Romanowski

1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter