Stocznie, Statki

Sekcja ostatniego statku budowanego w Stoczni Szczecińskiej została pocięta i zezłomowana. Tym samym oczyszczono pochylnię w ośrodku kadłubowym "Wulkan".

Byli stoczniowcy szacują, że w zamkniętym zakładzie wykonano 80 procent sekcji kontenerowca B-178 . Statek, który mógłby z nich powstać, miałby 220 metrów długości i mógł przewozić 3100 kontenerów.

- Cała pochylnia była zawalona sekcjami - mówią byli stoczniowcy. - Słyszeliśmy, że były ruchy, żeby zbudować jeszcze przynajmniej ze dwa statki. Teraz sekcji nie ma i nikt nie zdaje sobie sprawy, ile pracy trzeba włożyć, by taką sekcję zbudować.

Bliźniaczy statek dokończyła Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia.

- W całości kończyliśmy wyposażenie tamtego - wspominają pracownicy tego zakładu. - Była szansa, by zrobić następny statek z tamtych sekcji.

Przedstawiciele Agencji Rozwoju Przemysłu poinformowali, że dokończenie kontenerowca było nieopłacalne.

Na terenie stoczni znajdowały się też sekcje do statku mogącego przewozić kontenery i samochody. Te również trafiły na złom.

Grzegorz Gibas

+3 ZWÓJ
Wspaniały "ZWÓJ SZCZECIŃSKIEGO PRZEMYSŁU STOCZNIOWEGO".
31 sierpień 2012 : 06:41 Guest | Zgłoś
+12 Ostatni...
... gasi światło. W tym przypadku ARP - najbardziej nieudolna, zbiurokratyzowana, upolityczniona, dobrze opłacana urzędnicza warszawska machina z "rozwojem" w nazwie, specjalizująca się w zwijaniu polskiego przemysłu, będąca największy nieszczęściem polskich stoczni.
31 sierpień 2012 : 09:43 Guest | Zgłoś
+6 W pełni się zgadzam...
ARP - banda nierobów i nieudaczników. Nieszczęście Szczecina.
31 sierpień 2012 : 10:15 Guest | Zgłoś
0 wszystko na złom
słyszałem, że tuż obok jest baza spółki holowniczej, którą niby kupił niemiec i tam też będą złomować, bo wszystko stoi.
31 sierpień 2012 : 11:02 Guest | Zgłoś
0 ale suchar
News sprzed pół roku...
31 sierpień 2012 : 11:50 Guest | Zgłoś
0 SS
Przecież ponowne doprowadzenie stanu sekcji to kondycji zadowalającej klasyfikatora pochłonęło by kupę kasy. I to w momencie gdy chińskie stocznie schodzą z powodu braku zamówień z cenami po 30%. Poza tym zbudowac statek to nie problem. Trzeba go jeszcze sprzedać z zyskiem a ktoś musi mu znaleźć linię kontenerową i na niej zarabiać. Chyba że Caritas by wziął i by dopłacał co by stoczniowe związkowce miały co robić.
31 sierpień 2012 : 13:49 Guest | Zgłoś
+1 boli
boli ze rzad zgnojil stoccznie
02 wrzesień 2012 : 15:59 Guest | Zgłoś
+2 tusk
tusk g warty jest lepszy kaczynski bo do mkniecia zakladu by nie dopuscil
02 wrzesień 2012 : 16:00 Guest | Zgłoś
0 zal i gorycz
a w Norwegii panstwo dofinansowuje stocznie remontujace stare statki drewniane zeby nie zaginal zawod i stosowane techniki. W kapitalizmie norweskim too sie komus oplaca, stoi za tym muzealnictwo morskie i ministerstwo kultury, gdzie nasze rzemioslo ze starymi niepowtarzalnymi technikami? :sad:
03 wrzesień 2012 : 13:52 Guest | Zgłoś
-1 prawda
ponad 40% polakow popiera PO.
PO jest po cichu popierane przez SLD.
taka jest okrutna prawda.
w szczecinie PO wygrywa wszystkie wybory.
Dlaczego ? nie wiem
dobrej nocy
03 wrzesień 2012 : 16:13 Guest | Zgłoś
0 eeee
warto powiedziec moze tyle tylko ze w czasach najwiekszej prosperity polskimi stoczniami kierowalo wlasnie ARP czyli jeszcze nie tak dawni, stwierdzenie ze cos sie nie oplaca z ich strony ma sie tyle samo jak np stwierdzenie daltonisty wszytkie kolory sa takie same
12 wrzesień 2012 : 10:29 Guest | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9359 4.0155
EUR 4.267 4.3532
CHF 4.3583 4.4463
GBP 4.9726 5.073

Newsletter