Stocznie, Statki

W piątek, 1 czerwca, wiele będzie atrakcji w Gdyni: wejście okrętów flotylli Baltops (Zlot okrętów w Gdyni), zwiedzanie statków ratowniczych służby SAR (Zobacz statki) i jeszcze jedna - wejście największego w tym sezonie wycieczkowca w porcie Gdynia, a zarazem "bliźniaka" słynnej Costy Concordii.

Nikt nie mógł wtedy przewidzieć katastrofy wycieczkowca Costa Concordia, która - niestety - wpłynęła także na planowane, gdyńskie zawinięcia statków armatora Costa Cruises. Nie będzie w związku z tym planowanej wizyty statku Costa NeoRomantica. Niespodziewany ubytek dużego wycieczkowca z floty Costa, zmusił włoskiego armatora do "przetasowań" grafiku rejsów, w efekcie których Costa NeoRomantica nie pojawi się - w swoim pierwszym po przemianie z Costa Romantica sezonie - na Bałtyku. Z listy spodziewanych zawinięć wycieczkowców do portu Gdynia nie skreślono jednak innego statku Costa Cruises - dużego wycieczkowca Costa Pacifica.

Będzie to największy z wycieczkowców odwiedzających w tym roku polskie porty pod względem tonażu pojemnościowego brutto. A zarazem drugi w tej grupie z najdłuższych (Costa Pacifica - GT 114 500, długość całkowita 289 m, Grand Princess - GT 108 806 i 290 m, Vision of the Seas - GT 78 340 i 279 m długości).

Shipspotterów (i zapewne nie tylko ich) Costa Pacifica odwiedzająca w piątek, 1 czerwca, Gdynię zainteresuje prawdopodobnie również z innego powodu. Prawdopodobnie wielu przyciągnie do gdyńskiego portu ciekawość - jak wygląda statek identyczny ze słynną (za sprawą tragicznego wypadku) Costa Concordia.

Przypomnijmy, że Costa Pacifica, podobnie, jak i Costa Concordia oraz przekazana niedawno do eksploatacji Fascinosa (Fascinosa - siostra Concordii zaczyna pracę) - należą do jednego typu, są jednostkami siostrzanymi.

Specjaliści i komentatorzy rynku cruisingowego, w relacjach po wizycie na Costa Fascinosa wskazują, że nie należy spodziewać się znaczących różnic i nowości w stosunku do poprzednich statków z serii. Doradzają, żeby przy ewentualnym wyborze rejsu kierować się wyłącznie kryteriami związanymi z rejonem pływania i konkretną trasą.

Fascinosa i Pacifica należą do typu "Concordia". Ten pierwszy jest ostatnim z zamówionych statków  tej klasy. Pierwsza z serii - Costa Concordia - zamówiona została w styczniu 2004 roku jako większa, zmodyfikowana wersja statków Costa Fortuna i Costa Magica z lat 2003 i 2004 (o pojemności brutto 102 587, mieszczących o ok. 300 pasażerów mniej).

Typoszereg floty wycieczkowców bardzo podobnych do Costa Concordi bazuje na tej samej "platformie technicznej", co klasa "Conquest" operatora Carnival Cruise Lines - należącego, tak jak Costa Cruises - do grupy Carnival Corporation.

Kolejne wizyty Costa Pacifica planowane są 19 i 30 sierpnia.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9517 4.0315
EUR 4.2733 4.3597
CHF 4.3648 4.453
GBP 4.9875 5.0883

Newsletter