Stocznie, Statki

Jeden z głównych kontrahentów upadłej stoczni, niemiecki armator Rickmers, został zmuszony do sprzedaży 15 kontenerowców. Powodem jest fatalna sytuacja na rynku. Trzy z nich to statki wybudowane w Szczecinie w 1993 roku o pojemności 1126 kontenerów.

Są to Paul Rickmers, Peter Rickmers oraz Maria Rickmers.

Statki te budowane były z pieniędzy rozproszonych akcjonariuszy, czyli drobnych ciułaczy poprzez fundusze z Niemiec i Holandii. Dlatego wodowania obserwowali liczni uczestnicy, którzy do Szczecina przyjeżdżali z Niemiec. Jeszcze kilka lat temu taka inwestycja dawała każdemu przynajmniej ośmioprocentowy zysk w ciągu roku. Dziś straty mogą sięgnąć nawet 80 procent. Na terenach stoczniowych są jeszcze sekcje do budowy jednego kontenerowca. To większa jednostka. W takich warunkach rynkowych jego budowa staje się coraz mniej realna.{jathumbnail off}
 

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter