Na tle innych, w większości stojących na granicy bankructwa, niemieckich, cywilnych stoczni produkcyjnych, bardzo dobrze prezentuje się grupa P+S Werften.
Należące do niej stocznie w Stralsundzie i Wolgaście w miarę regularnie (choć daleko poniżej technicznych możliwości) budują kolejne statki, głównie na rynek skandynawski.
Na 9 marca zaplanowano w Stralsundzie chrzest promu Berlin - pierwszego z dwu promów budowanych przez miejscową stocznię dla Scandlines z przeznaczeniem do obsługi linii Rostok-Gedser. Siostrzany prom, Copenhagen będzie przekazany w maju.
W stoczni w Wolgaście powstają obecnie specjalistyczne kontenerowce budowane dla grenlandzkiego armatora Royal Arctic Line a przeznaczone do obsługi połączeń z tą wyspą. Pierwszym będzie kontenerowiec o ładowności 606 TEU, zbudowany według zmodernizowanego projektu jednostki Mary Arctica, zbudowanej kilka lat temu przez gdańską Remontową. W sierpniu i październiku RAL odbierze dwa mniejsze kontenerowce o ładowności 108 TEU, a w listopadzie i grudniu, dwa najmniejsze statki o długości 45 metrów przeznaczone do obsługi połączeń lokalnych na Grenlandii.
{jathumbnail off}
Stocznie, Statki
P + S Werften z niemieckiej stoczni na rynek skandynawski
16 lutego 2012 |
Źródło:
