Stocznie, Statki

Z MEDIÓW

Koreańska stocznia koncernu STX przekazała duńskiemu armatorowi Maersk Tankers pierwszy z serii czterech zbiornikowców VLCC. Jednostki tej serii charakteryzują się znaczącą redukcją zużycia paliwa, a tym samym, jednocześnie dużą redukcją emisji spalin. W układzie napędowym zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań, np. system Waste Heat Recovery. Wykorzystuje on ciepło spalin do napędzania turbin parowych, które podłączone go prądnic zapewniają energię elektryczną. Dzięki temu, a trakcie żeglugi zbiornikowiec nie musi korzystać z generatorów dieslowskich, nawet płynąc ze zmniejszoną do 13 węzłów prędkością, przy wykorzystaniu 50-065% mocy silnika głównego. Kolejną nowością jest system wentylacyjny siłowni oparty wyłącznie o naturalny przepływ powietrza, bez konieczności wykorzystania wentylatorów. Zastosowano system kontroli zasilania i spalania paliwa o niskiej zwartości siarki, oraz trzystopniowe turbiny parowe zasilające pompy ładunkowe, co pozwala na 15% redukcję zapotrzebowania na energię w porównaniu a klasycznymi, dwustopniowymi turbinami. Pozostałe trzy jednostki będą dostarczone przez stocznię w ciągu najbliższych 12 miesięcy.{jathumbnail off}
 

1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter