Stocznie, Statki
To będzie ostatni chrzest statku, który w całości powstał w Szczecinie. Prasa spekuluje, kto w sobotę rozbije o jego burtę butelkę szampana. Armator miał poprosić o to Małgorzatę Tusk, żonę premiera. Ta jednak nie za bardzo miała na to ochotę, więc podobno w rezerwie ma być jedna z pań z kręgów rządowych.

Tak czy inaczej dla większości szczecinian sobotnia uroczystość będzie miała raczej smutny wydźwięk, bo od trzech lata Stocznia Szczecińska stoi bez ruchu, zaś nazwa ostatniego statku nawiązuje do portu ze wschodniego wybrzeża.

Przypomnijmy, że kontenerowiec z serii B 178 - I i numerze 23 zwodowano już pod koniec 2008 roku w Stoczni Szczecińskiej Nowej. Ponieważ termin przekazania statku przedłużał się, armator - cypryjski Neromar Shipping Company Ltd. w Limassol - zrezygnował z jego odbioru. Po przejęciu kadłuba Agencja Rozwoju Przemysłu utworzyła spółkę celową Aranda i powierzyła jej w maju 2009 roku dokończenie budowy jednostki. Sposób finansowania tych prac i wyposażenia określiła Szczecińska Stocznia Remontowa "Gryfia", która wygrała przetarg.

Armatorem fratowca m/s "Port Gdynia" będzie firma Pol-Euro Linie Żeglugowe SA w Gdyni, należąca do ARP, a powstała w wyniku restrukturyzacji gdyńskich PLO. Jak czytamy w informacji, POL-Euro eksploatuje trzy własne statki. Są to stosunkowo nowe, uniwersalne drobnicowce "Sider Capri" i "Sider Lipari" oraz statek ro-ro " Włocławek".

W najbliższych latach armator ten chce eksploatować 8 frachtowców. Wśród nich ma być drugi kontenerowiec. Spółka zatrudnia około 100 polskich marynarzy i oficerów. Po przejęciu nowego kontenerowca na statkach przybędzie ponad 20 miejsc pracy.

"Port Gdynia" będzie pierwszym od 20 lat nowy statkiem handlowym zbudowanym w polskiej stoczni i przekazany polskiemu armatorowi. Jednostka ze Szczecina ma 220 m długości, 41,8 tys. DWT i może zabrać ok.3100 kontenerów 20-stopowych.

W niedzielę (22 maja br.) kontenerowiec wypłynie ze Szczecina na próby morskie, a potem zostanie przekazany armatorowi. Statek od razu rozpocznie przewozy ładunków, bo POL-Euro ma podpisany kontrakt gwarantujący mu zatrudnienie przez dwa lata.


(b)
0 Oby nie było tak
jak Gdańskimi Liniami Morskimi gdzie zaczęto przyjmować kontenerowce REM 120 Eugeniusz Kwiatkowski ,Gdańsk po czym pozbyto sie tych jednostek i z wielkich marzeń zostało nic bo poraz pierwszy od enty lat z naszej stoczni dla naszego armatora oddano nową jednostke \nale nic z tego nie wyszło i oby z najwiekszym Polskim liniowcem w histori nie było tak samo ,mam też nadzieje ,że ms PORT GDYNIA uchowa sie w polskich rekach na długie lata i mam też nadzieje ,że do tego czasu szlag trafi w Polsce neoliberałów,liberałów i innej sprzedajnej chołoty ,która z polski zrobiła bantustan morski
19 maj 2011 : 10:23 nasze morze | Zgłoś
0 duża nieścisłość
w 1999r oddano do PŻM oddano 3 siarkowce i jednego masowca, redaktor kuriera szczecińskiego rypnął jak łysy o beton
19 maj 2011 : 16:01 gryf | Zgłoś
0 siarkowiec
dla PŻm jeden B 570 przerobiony w Gdańskiej Stoczni Remontowej na siarkowiec
20 maj 2011 : 08:17 harcerz | Zgłoś
0 UWAGA, na TYM forum jest cenzura z PRL
Nie pierwszy to już raz daje znać na TYM forum PRL-owska cenzura. PO czuwa = ORMO czuwa! POsrańcy do TRYBUNAŁU.
19 maj 2011 : 21:25 Grad | Zgłoś
0 cenzura z\"REMONTOWEJ\"...
zapamiętaj, ze to jest informacja z Grupy\"REMONTOWA\". tych lizusów z czasów PRL-u i wazeliniarzy od Piotra Sojki, tego z rady Nadzorczej a wywalonego z prezesa przez niefortunne transakcje finansowe z tymi bankami...
20 maj 2011 : 11:53 stoczniowiec REMO | Zgłoś
0 b 178
no moga sie naprawde chwalic wykonczyli i wykanczaja ten statek rekami ludzi pracujacych tam na czarno takie społki jak rubostyl - posrednik u niego wykonujacy prace kilwater trapex itd mogłbym wymieniac dalej naprawde panstwo zaoszczedziło na podatkach ludzi zmuszonych pracowac w tej sytuacji tam na czarno z powodu nieudolnych rzadow platformy folksdojcza tuska
22 maj 2011 : 01:34 b 178 | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 4.0048 4.0858
EUR 4.2823 4.3689
CHF 4.3852 4.4738
GBP 4.9827 5.0833

Newsletter