Każdy z nowych statków jest wyposażony w dwa żurawie, dostarczone przez niemieckiego producenta Neuenfelder Maschinenfabrik (NMF), każdy o udźwigu 1 000 ton. Wcześniejsze testy polegały na podnoszeniu ciężarów o masie 1 100 ton (w czasie testów obciążenie bywa większe on nominalnego), osobno przez każdy żuraw, a ostatnie dotyczyły równoczesnej pracy obydwu żurawi pod łącznym obciążeniem 2 000 ton. Statki typu 183 zostały zaprojektowane w ścisłej współpracy stoczni i armatora, oprócz żuawi o dużym udźwigu, wyposażone są także w system pozycjonowania dynamicznego w standardzie DP 1. Chrzest i przekazanie pierwszej jednostki będzie miało miejsce 9 grudnia w Hamburgu, przy nabrzeżu Überseebrücke, druga jednostka powinna zostać przekazana w marcu 2011 roku. Koszt budowy obydwu statków to 120 mln Euro.

Źródło:

