26 października odbyła się w wielkiej hali prefabrykacji Stoczni Gdańsk uroczystość rozpoczęcia cięcia blach na pierwszy z dwóch statków dla armatora Fjord Line, których dwa częściowo wyposażone kadłuby (po 7000 t konstrukcji) zamówiła Bergen Group.
Morten Larsen - dyrektor techniczny Fjord Line, który osobiście wystartował sterowaną numerycznie maszynę do plazmowego cięcia blach w Stoczni Gdańsk podczas pierwszego cięcia stali na prom dla Fjord Line.
Statki (po 4000 t nośności, 170 m długości, 303 kabin, do 1500 miejsc pasażerskich, miejsce dla dla 600 samochodów osobowych lub kombinacji mniejszej liczby "osobówek" oraz samochodów ciężarowych i autobusów) zostaną wykończone i wyposażone w Fosen Yards, która ma przekazać do eksploatacji pierwszy z nich w kwietniu 2012 roku, a drugi - w listopadzie 2012.
Stanisław Twarowski - szef działu handlowego Stoczni Gdańsk SA (po lewej) i Arild Kalkvik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży stoczni Bergen Group Fosen.
W pierwszym cięciu blach w Gdańsku na nowe promy typu ro-pax dla Fjord Line, z zaplanowanymi w wysokim standardzie pomieszczeniami pasażerskimi (określane przez armatora jako cruise ferries, przeznaczone na linie Bergen - Stavanger - Hirtshals i Kristiansand - Hirtshals), wzięli udział przedstawiciele armatora i norweskiej stoczni. Morten Larsen - dyrektor techniczny Fjord Line - osobiście wystartował sterowaną numerycznie maszynę do plazmowego cięcia blach w Stoczni Gdańsk.
Stocznia Bergen Group Fosen (Fosen Yards, dawniej Fosen Mekaniske Verksteder) znana jest m.in. z budowy pierwszego na świecie luksusowego apartamentowca (The World), a w Polsce – jako budowniczy ro-ro Amber eksploatowanego przez Euroafrica Linie Żeglugowe ze Szczecina
Stocznie, Statki
Cięcie blach na promy w Stoczni Gdańsk rozpoczęte
28 pażdziernika 2010 |
Źródło:
