Stocznie, Statki
Ostatni z serii wielozadaniowych holowników AHTS, budowanych w Stoczni Północnej SA w Gdańsku z Grupy Remontowa, jest na wodzie i prowadzone są na nim prace wyposażeniowe. Z pochylni zrzutowej w "Północnej" został zwodowany jego częściowo wyposażony kadłub.

Holownik
Kadłub holownika Sea Victor, 23 z serii, zwodowano w Stoczni Północnej SA w Gdańsku
(© Kazimierz Gliszczyński)

Statek będzie nosił nazwę Sea Victor. Zamówiła go amerykańska firma Gulfmark Offshore w Houston. Stocznia planuje jego przekazanie w połowie tego roku.

Sea Victor należy do dużych, oceanicznych holowników offshore AHTS, jakich budowanie rozpoczęła w 2005 roku "Północna", na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Ma on długość 70 m i szerokość 15,5 m. Napęd główny statku stanowią dwa silniki Caterpillar o mocy po 3,8 tys. kW. Uciąg statku na palu wynosi 120 ton, co określa jego możliwości, jeśli chodzi o holowanie. Holowniki AHTS przeznaczone są do przeprowadzania operacji holowania i kotwiczenia platform wiertniczych lub wydobywczych i innych obiektów offshore. Dowożą też na platformy sprzęt, paliwo, wodę i materiały sypkie oraz mogą przeprowadzać akcje gaśnicze i ratownicze.

Holowniki AHTS zaprojektowało biuro NED z Grupy Remontowa. Budowano je dla armatorów ze Stanów Zjednoczonych i Włoch - Tidewater Marine Inc. w Nowym Orleanie, Edison Chouest Offshore, Gulfmark Offshore i Marnavi Offshore.
{jathumbnail off}
1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter