Barka Oslo Tank (stoczniowy nr budowy 601) projektu SK4902/10021 biura projektowo-konsultingowego Skipskonsulent AS (wcielonego teraz do grupy Wartsila), zbudowana została dla spełnienia przepisów klasyfikacyjnych Bureau Veritas i notacji klasy BV 1 XHULL, XMACH., Oil Tanker ESP, AUT-UMS, Coastal Area. Charakteryzuje się długością całkowitą 47,85 m, szerokością 10,0 m, wysokością boczną 4,0 m i nośnością 850 t przy zanurzeniu 2,85 m. Pojemność jej zbiorników ładunkowych wynosi 750 m3. Prędkość eksploatacyjna do 8 węzłów zapewniona jest przez dwa wysokoobrotowe silniki napędu głównego Mitsubishi po 500 kW każdy, linie wałów ze sprzęgłami elastycznymi i przekładniami redukcyjnymi oraz dwie śruby nastawne o średnicy 1,4 m. Jednostka posiada też dziobowy ster strumieniowy o mocy 200 kW. Elektrownia okrętowa składa się z dwóch prądnic zawieszonych ("wałowych") po 450 kW i portowego zespołu prądotwórczego o mocy 50 kW.
Statek przeznaczony jest do przewozu tzw. "clean" i "dirty" produktów naftowych o temperaturze zapłonu powyżej 60° C.
Jednostka posiada dwuśrubowy napęd, podwójne poszycie przy całej przestrzeni ładunkowej z pochylonym poszyciem wewnętrznym (dnem zbiorników ładunkowych). Przestrzeń ładunkowa podzielona jest na 6 zbiorników.
W nadbudówce na pokładzie głównym znajdują się m.in. 3 kabiny, dla 4 osób załogi barki bunkrowej.
Barka, o ograniczonym do wód przybrzeżnych rejonie żeglugi pływać będzie pod banderą norweską.
Budowa drugiej, identycznej jednostki (o n-rze budowy 602 i nazwie Bergen Tank) dla norweskiego armatora Haugland Tankers AS (spółki - córki Bergen Tankers AS) jest właśnie kończona przez stocznię Nevskiy.
Oba statki przeznaczone są do eksploatacji w rejonie Oslo (w Oslofiordzie) i Bergen.
PioSta Zdjęcia: Stocznia Nevskiy Sudostroitelniy Zavod{jathumbnail off}
