Według branżowego serwisu AXS-Alphaliner, armatorzy w pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedali na złom 94 kontenerowce o łącznej zdolności przewozowej 184 700 TEU.
Stanowi to 1,5% światowej floty i jest znikomą ilością wobec planowanej do wprowadzenia w tym roku do eksploatacji floty nowych jednostek o zdolności przewozowej szacowanej na 1,54 mln TEU.
Sześć spośród sprzedanych na złom statków to jednostki o zdolności przewozowej 4 000 – 4 500 TEU – są to największe kontenerowce jakie kiedykolwiek złomowano.
Szacuje się, że w drugim półroczu złomowane zostaną kolejne kontenerowce, a poziom złomowania osiągnie 300 000 TEU, stając się najwyższym poziomem, jaki kiedykolwiek zanotowano.
{jathumbnail off}
Stanowi to 1,5% światowej floty i jest znikomą ilością wobec planowanej do wprowadzenia w tym roku do eksploatacji floty nowych jednostek o zdolności przewozowej szacowanej na 1,54 mln TEU.
Sześć spośród sprzedanych na złom statków to jednostki o zdolności przewozowej 4 000 – 4 500 TEU – są to największe kontenerowce jakie kiedykolwiek złomowano.
Szacuje się, że w drugim półroczu złomowane zostaną kolejne kontenerowce, a poziom złomowania osiągnie 300 000 TEU, stając się najwyższym poziomem, jaki kiedykolwiek zanotowano.
