Niemiecki Związek Budownictwa okrętowego i Techniki Morskiej (Verband für Schiffbau und Meerestechnik – VSM) podał w swoim ostatnim raporcie, że w ubiegłym roku niemieckie stocznie zakontraktowały najmniejszą ilość statków od 2001 roku.
Biorąc pod uwagę bieżącą produkcję, rok 2008 należy ocenić jako znakomity – niemieckie stocznie przekazały w nim łącznie 84 statki o łącznej wartości 6 mld $.
Zakontraktowano jednak tylko 46 statków o łącznej wartości ok. 4 mld $.
Na koniec ubiegłego roku portfel zamówień w stoczniach niemieckich opiewał na 172 statki, jednak tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku kasacji uległo 19 kontraktów o łącznej wartości 1,3 mld $.
Werner Lüken – szef VSM prognozuje, że pomimo tego iż statystycznie stocznie mają zapewnioną pracę na następne 2 – 3 lata, to w praktyce mają tylko po kilka w miarę pewnych kontraktów na budowę statków.
Większość stoczni już wkrótce nie będzie w stanie wykorzystywać w pełni swoich możliwości co nieuchronnie pociągnie za sobą redukcję kosztów i zwolnienia pracowników.
VSM przewiduje, że obecny rok będzie krytycznym czasem dla większości niemieckich stoczni.
{jathumbnail off}
Biorąc pod uwagę bieżącą produkcję, rok 2008 należy ocenić jako znakomity – niemieckie stocznie przekazały w nim łącznie 84 statki o łącznej wartości 6 mld $.
Zakontraktowano jednak tylko 46 statków o łącznej wartości ok. 4 mld $.
Na koniec ubiegłego roku portfel zamówień w stoczniach niemieckich opiewał na 172 statki, jednak tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku kasacji uległo 19 kontraktów o łącznej wartości 1,3 mld $.
Werner Lüken – szef VSM prognozuje, że pomimo tego iż statystycznie stocznie mają zapewnioną pracę na następne 2 – 3 lata, to w praktyce mają tylko po kilka w miarę pewnych kontraktów na budowę statków.
Większość stoczni już wkrótce nie będzie w stanie wykorzystywać w pełni swoich możliwości co nieuchronnie pociągnie za sobą redukcję kosztów i zwolnienia pracowników.
VSM przewiduje, że obecny rok będzie krytycznym czasem dla większości niemieckich stoczni.
