Stocznie, Statki

W Stoczni Północnej SA, z Grupy REMONTOWA, odbyło się 27 lutego wodowanie dwustronnego, przelotowego pasażersko-samochodowego promu fiordowego Moldefjord . Statek o stoczniowym numerze budowy B 607/1, budowany na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowa SA dla norweskiego armatora Fjord1 MRF AS jest pierwszym z serii czterech zakontraktowanych promów. Będą to pierwsze o napędzie gazowym LNG z polskich stoczni.


Fot. Remontowa SA

Z
amówione są cztery promy "gazowe", o wartości kontraktowej około 150 mln euro, oraz dwa promy o podobnych wymiarach, tylko z napędem diesel'owskim dla armatora. Promy te, przeznaczone m.in. na linię przecinającą Moldefjord, przekazywane będą w okresie od końca 2009 roku do pierwszej połowy 2011 roku.


fot. Piotr B. Stareńczak

Według założeń projektowych budowane promy najnowszej generacji odpowiadać będą bardzo restrykcyjnym normom ekologicznym. Statki o długości całkowitej 122,70 m i napędzie diesel-elektrycznym będą mogły zabrać na pokład 390 pasażerów i 125 samochodów osobowych.

Piotr B. Stareńczak

źródło:
www.naszemorze.com.pl

{jathumbnail off}
1 1 1
Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.6182 3.6912
EUR 4.2232 4.3086
CHF 4.5137 4.6049
GBP 4.8868 4.9856

Newsletter