W Stoczni Północnej SA, z Grupy REMONTOWA, odbyło się 27 lutego wodowanie dwustronnego, przelotowego pasażersko-samochodowego promu fiordowego Moldefjord . Statek o stoczniowym numerze budowy B 607/1, budowany na zamówienie Gdańskiej Stoczni Remontowa SA dla norweskiego armatora Fjord1 MRF AS jest pierwszym z serii czterech zakontraktowanych promów. Będą to pierwsze o napędzie gazowym LNG z polskich stoczni.

Fot. Remontowa SA
Zamówione są cztery promy "gazowe", o wartości kontraktowej około 150 mln euro, oraz dwa promy o podobnych wymiarach, tylko z napędem diesel'owskim dla armatora. Promy te, przeznaczone m.in. na linię przecinającą Moldefjord, przekazywane będą w okresie od końca 2009 roku do pierwszej połowy 2011 roku.

fot. Piotr B. Stareńczak
Według założeń projektowych budowane promy najnowszej generacji odpowiadać będą bardzo restrykcyjnym normom ekologicznym. Statki o długości całkowitej 122,70 m i napędzie diesel-elektrycznym będą mogły zabrać na pokład 390 pasażerów i 125 samochodów osobowych.
Piotr B. Stareńczak
źródło: www.naszemorze.com.pl
Stocznie, Statki
Pierwszy polski prom na LNG zwodowany
02 marca 2009 |
