Stocznie, Statki
Stoczniowcy otrzymają w terminie wypłaty za grudzień. Są pieniądze na odprawy i dokończenie budowy ostatnich 4 statków do końca maja.

Jestem przyzwyczajony do trudnych zadań, cieszę się że mogę pomóc stoczni - zapewniał wczoraj w stoczni Roman Nojszewski, jej tymczasowy nadzorca (pierwszy z lewej). Obok kolejno: Wojciech Dąbrowski, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu, Artur Trzeciakowski, prezes Stoczni Szczecińska Nowa i jego zastępca Bogusław Adamski.
(Marcin Bielcki)

- Te wnioski to stosy dokumentów - przyznał Wojciech Dąbrowski, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu podczas wczorajszej konferencji w siedzibie zarządu Stoczni Szczecińskiej Nowa.

- Ponieważ zostały bardzo dobrze przygotowane, mogłem je podpisać niespełna dobę po ich złożeniu.

Nie wejście specjalnej ustawy w życie, ale właśnie uruchomienie postępowania kompensacyjnego zapewnia stoczniowcom wynagrodzenia z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Stocznia wstrzymuje spłatę długów a majątek zakładu nie będzie obciążany hipoteką czy prawem zastawu.

Pracownicy mają zapewnione rekompensaty w ramach programu dobrowolnych odejść. Odprawy, w zależności od stażu pracy, wynoszą od 20 do 60 tys. zł na rękę. Do 26 stycznia stoczniowcy muszą zdecydować, czy chcą z tego programu skorzystać. Mogą wybrać zwolnienia monitorowane. Ten program zapewnia im pomoc doradców zawodowych i pośredników pracy, szkolenia, fundusze na uruchomienie własnej działalności.

- Będą też zaspokojone roszczenia wierzycieli - dodaje prezes ARP.

Sprzedaż podzielonego majątku stoczni ma zapewnić maksymalne wpływy. Zarząd stoczni złożył propozycję podziału majątku do sprzedaży. Będzie to weryfikował zarządca kompensacji, którego Rada Wierzycieli wybierze 21 stycznia. Do czasu wyboru jego rolę będzie pełnił powołany wczoraj tymczasowy nadzorca Roman Nojszewski (od 6 lat prezes Polskiego Centrum Operacji Kapitałowych, wcześniej kierował jednym z NFI, także Polskimi Zakładami Optycznymi, posiada uprawnienia syndyka).

Zarząd stoczni będzie pełnił swoje dotychczasowe funkcje. Agencja zapewnia bowiem finansowanie ostatnich czterech statków, które armatorzy mają przejąć do końca maja.

Ale zarządzanie majątkiem, podział i jego sprzedaż to już będzie rola wspomnianego zarządcy. Ustawa nie wyklucza możliwości zakupu poszczególnych pakietów majątku przez jednego inwestora.

- A w przypadku braku chętnych do kupna aktywów stoczni w przetargach otwartych, ustawa daje możliwość przeprowadzenia aukcji - dodaje Dąbrowski.

Kto decyduje w tej chwili o ewentualnej dzierżawie majątku Mostostalowi?

Artur Trzeciakowski, prezes szczecińskiej stoczni przypomniał, iż w przetargu nie wyłoniono dzierżawcy. Negocjacje ze spółką są kontynuowane już z wolnej ręki.

- Mostostal zgłosił kilka warunków, m.in. że chce podpisać umowę z zarządcą - przypomniał prezes Trzeciakowski. - Nie ma już przeszkód, by tak się stało, jeśli zarządca uzna propozycje Mostostalu za racjonalne.

Prezes ARP dodał, iż otrzymał wykaz majątku spółki Porta Transport, niezbędnego do produkcji statków.

- Musimy dokonać jego wyceny, dopiero później przystąpimy do negocjowania warunków zakupu - dodał.

Przypomnijmy, że prywatna spółka zapewnia transport technologiczny przy budowie statków. Na razie ze stocznią wiąże ją umowa. Ale ponad 90 pracowników Porty Transport związanych ze stocznią jest obecnie na wypowiedzeniu w ramach grupowych zwolnień. Pracę mają tylko do marca. Ich program ochrony pracowników nie objął.

Piotr Jasina
0 mają pieniądze tylko do kiedy?
09 styczeń 2009 : 10:42 jjk | Zgłoś
0
chca dokonczyc produkcje i do konca maja odddac statki !!!!
tylko czym??? i w jaki sposob???
jak nic w tej stoczni nie ma ani srodkow ochrony ani materialu doslownie nic!!!!
i co oni sobie mysla ze co???
moze robol ma isc do sklepu kupic i przyniesc zeby ciagnac produkcje???
hehe jaja sobie robia!!!!!!!!
09 styczeń 2009 : 22:15 malarzyna | Zgłoś
0 20 do 60 tyś
ale ruszy sprzedaż nowych samochodów w Szczecinie!
10 styczeń 2009 : 08:23 PS | Zgłoś
0 re: 20 do 60 tyś
Idioci kupią samochody, ale rozsądni i choć trochę myślący to mam nadzieję, że zainwestują w działalność.
10 styczeń 2009 : 19:55 piotrus | Zgłoś
0 re: 20 do 60 tyś
dobry sredniej klasy samochod kosztuje ponad 60tys zl,wiec stoczniowcy moga odkupic od dyrektorow kilkuletnie auta najwyzej ale i tak nie wirze w taki obrót sprawy bo motoryzacja to zla inwestycja--nigdy nie przyniesie zysku
11 styczeń 2009 : 17:56 ssn | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Źródło:

Waluta Kupno Sprzedaż
USD 3.9582 4.0382
EUR 4.2696 4.3558
CHF 4.3743 4.4627
GBP 4.9808 5.0814

Newsletter