Mieczysław Jurek i Krzysztof Fidura
Fot. Cezary Aszkiełowicz / AG
Fot. Cezary Aszkiełowicz / AG
Nojszewski jest prezesem Polskiego Centrum Operacji Kapitałowych - spółki należącej do ARP. Dziś Nojszewski i Dąbrowski przyjadą do Stoczni Szczecińskiej Nowa. Nadzorca kompensacyjny pozostanie w Szczecinie przez dwa tygodnie. Ma uprawnienia syndyka.
- Jego zadanie to m.in. dokonanie spisu majątku i zwołanie rady wierzycieli, którzy powołają zarządcę kompensacyjnego - mówi Roma Sarzyńska, rzecznik ARP.
ARP planuje zwołać radę wierzycieli 20 lub 21 lutego. Stoczniowi związkowcy sądzą, że prawdopodobne jest, iż to Nojszewskiemu wierzyciele powierzą kontynuowanie pracy w roli zarządcy.
Na wtorkowej konferencji w siedzibie Solidarności związkowcy źle ocenili dotychczasowe działania strony rządowej.
- W negocjacjach z potencjalnym inwestorem widzimy analogię z czasu rozmów ze Złomreksem czy Amberem - mówił Mieczysław Jurek, szef regionu "S", a szef związku w stoczni Krzysztof Fidura grzmiał: - Jeśli nie będzie inwestora, w maju nie będzie stoczni.
"S" twierdzi, że załoga stoczni jest zdezorientowana i nie zna przepisów specustawy. Ludzie nie wiedzą, czym będzie skutkować przystąpienie do programu dobrowolnych odejść ani do kogo się zgłosić w tej sprawie. Coraz mniej osób wiąże przyszłość z firmą.
- A my traktujemy specustawę jako przepisy, które pozwolą uratować zakład - mówi Fidura.
Związek złożył prośbę do marszałka Sejmu o powołanie komisji śledczej w sprawie upadłości Stoczni Szczecińskiej SA i konsorcjum Porta Holding.
- Krążą różne informacje, kto i jaki miał interes w upadku holdingu w 2002 r. - mówi Jurek. - Chcemy, by wyjaśniono przyczyny tamtej upadłości.
"S" upoważniła posła Macieja Płażyńskiego do prowadzenia prac nad powołaniem tej komisji w Sejmie.
mpr
Pytań jest wiele odpowiedzi nie ma żadnej. A może sarkastycznie można zaproponować: niech Rząd RP zwróci Szczecin Niemcom, oni poradzą sobie i z KE i z przemysłem stoczniowym.
Sarkozy pokazał jak się ratuje stocznie!!!
Dla przykładu "kutery ochrony morskiej strefy" dla Straży Granicznej będzie budować "znana potęga morska" Estonia !!!.
Gdzie jest polityczna ochrona naszych stoczni. Jeszcze niedawno darowaliśmy Litwie serię szybkich kutrów (42 węły) typu "Szkwał". Wystarczyło tylko ten projekt zmodernizować. To jest przykład złego działania osłonowego dla naszego przemysłu.
Włodarze pomyślcie co robicie.
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.