Podczas konferencji w Kopenhadze zastępca ministra transportu Rosji Wiktor Clerks oświadczył, że kodeks polarny będzie trudny w stosowaniu, jeśli nie niemożliwy, a także szkodliwy dla żeglugi. Według niego, trudności w wypełnieniu warunków, jakie zakłada kodeks, będą miały małe statki operujące na wodach objętych nowymi przepisami.
Zdaniem wiceministra, kodeks nie określa też liczby lodołamaczy, jakie mogą operować w rejonie Arktyki. Uważa on, że wody należące do państw powinny być zwolnione z takich limitów, podobnie jak okręty wojenne.
Sprawa odnosi się do przyjętych w końcu listopada przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), Agendę ONZ, założeń międzynarodowego kodeksu dla statków działających na wodach polarnych, zwanego w skrócie kodeksem polarnym (Polar Code) i odpowiednich poprawek do międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS).
Kodeks ten ma chronić załogi i pasażerów oraz statki, operujące na wodach Arktyki i Antarktydy, co uważane jest za krok milowy, normujący żeglugę na akwenach wokół obu biegunów. Jego obszar normuje również sprawy, ujęte w międzynarodowej konwencji o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL).
Kodeks obejmuje pełen zakres działalności morskiej i uwzględnia potencjalne zagrożenia dla rejonów polarnych, w tym dla lodowców i lodu. Określa wymagania funkcjonalne dotyczące konstrukcji statków, budownictwa, wyposażenia statków, operacji, szkolenia załóg, poszukiwania i akcji ratunkowych, a także różne aspekty ochrony środowiska.
Przewidywany termin wejścia w życie zmian konwencji SOLAS nastąpi 1 stycznia 2017 r. Statki zbudowane przed tym dniem będą zobowiązane do spełnienia wymogów określonych w kodeksie, poprzez odpowiednią ich modernizację, ale nie później niż do 1 stycznia 2018 r.
IMO spodziewa się przyjęcia Polar Code i skojarzonej z nim konwencji MARPOL podczas swojej następnej sesji w maju 2015 r.
[link usunięty]
Na ostatnie spotkanie z pracownikami administracji przyjechało kilku przedstawicieli borykającego się z wielkimi problemami rybołówstwa. Oczy moje ujrzały najnowsze trendy współczesnej motoryzacji. Listę otworzył Jaguar, następnie BMW serii 8 za nią BMW serii X5, kolejna niespodzianka to Mercedes GL, aby niebyło smutno listę kończyło Subaru. Największe pokazy luksusowych aut możemy doświadczyć na corocznych walnych zgromadzeniach ZRM-u. Kaszubskie fantazje związane z zakupem auta jako wyznacznika długości męskości twardzieli rybaków nie zna granic.
Należy nadmienić, że oprócz aut dla armatorów po naszych drogach jeżdżą również w super wypasie bryczki Pań Armatorowych, małe jest piękne bo w najwyższych wersjach.
Wielu ludzi przez całe życie poszukuje właściwej drogi do szczęścia i nie starcza im żywota, aby ją odnaleźć. Wszak lepiej by zrobili, gdyby od razu poszli i zapytali się własnego sumienia, dokąd dalej powinni podążać.
OSOBNIK (płeć nie ma znaczenia) żyjąc w wodach ani słodkich ani słonych, głównie w strefach przybrzeżnych morza i wodach wolno płynących. RYBOL oddycha całą powierzchnią ciała. Występuje w postaci polipa. Jego najważniejszy z członków ma długość od kilku milimetrów do 3 cm. Żyje pojedynczo, przyczepiając się do podłoża za pomocą stopy. Polip ma kształt worka. W jego części dolnej wyróżnia się stopę, a w górnej otwór gębowy, pełniący jednocześnie funkcję otworu odbytowego. Wokół otworu gębowego występują ramiona, na których znajdują się komórki parzydełkowe zawierające płyn, za którego pomocą stułbie paraliżują schwytane drobne zwierzęta. Komórka parzydełkowa może być użyta tylko raz i zastąpiona jest zaraz następną.
Rozmnażają się bezpłciowo przez pączkowanie i płciowo. W dolnej części pojawiają się uwypuklenia, tworząc zgrubienie zwane pączkiem. Pączek ten rośnie i powstaje z niego nowy RYBOLEK. Po pewnym czasie oddziela się od organizmu macierzystego i rozpoczyna samodzielne życie. Jest hermafrodytą
Wyróżniają się też szczególną zdolnością odtwarzania uszkodzonych części ciała.
WYPISZ WYMALUJ RYBAK Z KRWI ALE BEZ KOŚCI !!!
PortalMorski.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.