We wtorek 28 października, do kołobrzeskiego portu wpłynął blisko 100-metrowy statek handlowy. Jak przekazał Zarząd Portu Morskiego w Kołobrzegu (ZPMK), zabrakło zaledwie pół metra do osiągnięcia granicznej długości dla jednostek, jakie mogą wpłynąć do portu.
Wilson Baerl dostarczył do portu blisko 3000 ton kruszywa pochodzącego z norweskich kamieniołomów. Posłuży ono do budowy dróg, stabilizacji gruntu, produkcji betonów i mieszanek bitumicznych.
Jak poinformował ZPMK, maksymalne parametry jednostek mogących wpływać do kołobrzeskiego portu to: 100 m długości, 20 m szerokości i 5,5 m zanurzenia.
Władze kołobrzeskiego portu planują inwestycje, które będą związane min. z przebudową falochronu zachodniego należącego do Urzędu Morskiego oraz pogłębieniem toru wodnego wraz obrotnicą.
Po modernizacji wejścia do portu (włącznie z przebudową nabrzeża Marynarki Wojennej), Kołobrzeg otworzy się na jednostki o długości do 130 m, 30 m szerokości i zanurzeniu do 7,5 m.
Planowane inwestycje przełożą się na zwiększenie wykorzystania potencjału przeładunkowego w porcie.
LEW (Źródło: ZPMK), Fot. ZPMK
