Dokładnie 20 lat temu na Terminalu w Brzegu Dolnym PCC Intermodal sformowało swój pierwszy pociąg intermodalny. Na niniejszym pociągu z Brzegu Dolnego do terminalu VGN w Świnoujściu przewieziono kontenery armatora P&O Nedlloyd – poinformowało PCC Intermodal S.A.
Pierwszymi załadowcami, którzy skorzystali z nowo uruchomionego serwisu były Zakłady Chemiczne grupy PCC – Rokita oraz Cargill. Pociąg, prowadzony przez maszynistów spółki PCC Kolchem, obsługiwała lokomotywa spalinowa BR 232 – przypomniano w komunikacie.
To wówczas rodziło się wielkie marzenie PCC Intermodal o regularnej, gęstej sieci połączeń intermodalnych. Marzenie, które dzięki pracy zgranego zespołu, środkom z funduszy unijnych, zaufaniu pierwszych klientów, a w końcu ogromnej determinacji i konsekwencji, udało się zrealizować, czytamy w komunikacie.
W 2005 roku spółka zatrudniała 8 osób, obecnie w PCC Intermodal pracuje 538 osób.
– Dla nas 20. rocznica uruchomienia pierwszego pociągu intermodalnego to ważna okoliczność. Branża dziś wygląda już inaczej. Wtedy tłumaczyliśmy czym jest intermodal, dziś już każdy wie, mało tego, nasze polskie terminale są pokazywane jako wzór w Europie. Dwie dekady wielkiej przygody za nami i kolejne wyzwania przed nami – mówi Monika Konsor – Fąferek, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju PCC Intermodal.
Spółka PCC Intermodal SA jest dziś wiodącym operatorem intermodalnym w Polsce. Rocznie organizuje ponad 6 tys. pociągów kontenerowych. Jej sieć połączeń zasięgiem obejmuje nie tylko najważniejsze regiony w kraju, ale również wiele zagranicznych relacji, w tym m.in. Niemcy, Holandię, Belgię i Ukrainę. Operator dysponuje jednymi z najnowocześniejszych terminali intermodalnych w Europie, planuje kolejne inwestycje na Pomorzu oraz na wschodzie kraju. Spółka jest licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, posiada flotę lokomotyw, wagonów, naczep pod-kontenerowych, samochodów
i kontenerów 45 ft HC PW.
LEW (Źródło: PCC Intermodal)
