W dniach 15-16 maja br. w Szczecinie odbyła się 11. edycja Międzynarodowego Kongresu Morskiego, jednego z najważniejszych wydarzeń branży morskiej w Polsce i Europie.
Inauguracja konferencji odbyła się w czwartek 15 maja w Teatrze Polskim w Szczecinie z udziałem premiera Donalda Tuska, ministrów Dariusza Klimczaka i Arkadiusza Marchewki, unijnych ministrów odpowiedzialnych za gospodarkę morską oraz przedstawicieli portów i uczelni morskich.
W piątek 16 maja, w drugim dniu Kongresu zaplanowano specjalistyczne dyskusje w czterech blokach tematycznych, podzielonych na 12 paneli dyskusyjnych. Uczestniczyło w nich ponad 90 prelegentów, moderatorów i panelistów.
Poruszane były najbardziej aktualne tematy związane z szerokorozumianą branżą morską tj. kwestie rozwoju projektów infrastrukturalnych związanych z dostępem do portów morskich, od strony morza i lądu, przemysł stoczniowy, offshore, śródlądowe drogi wodne, połączenia drogowych i kolejowe stanowiących integralną część europejskich korytarzy transportowych.
- Za dobór tematów odpowiadała Rada Programowa złożona z ekspertów, którzy identyfikowali poszczególne zagadnienia jako aktualnie kluczowe dla branży morskiej, jak i te, przed którymi stoi branża w przyszłości - mówi Aneta Szreder-Piernicka, dyrektor ds. Handlowych, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.
Jak dodaje, poruszane w trakcie poszczególnych paneli kwestie miały dać jak najwięcej odpowiedzi dotyczących tworzenia przyszłych strategii rozwoju oraz pokazać, jak należy działać w uwarunkowaniach, które obecnie mamy.
- Drugi dzień kongresu to nowa jakość, objawiająca się m.in. przeogromną frekwencją, z dużą aktywnością ze strony zagranicznej. Oprócz rodzimych prelegentów, mamy również bardzo wielu prelegentów z zagranicy, którzy dzielą się swoim doświadczeniem, swoją wiedza w obszarach, którymi uczestnicy Kongresu są najbardziej zainteresowani - podkreśla Aneta Szreder-Piernicka.
Czytaj także:
Głównym organizatorem wydarzenia była Fundacja Kongres Morski w Szczecinie. Współorganizatorzy to Ministerstwo Infrastruktury, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, Zarząd Morskiego Portu Gdynia, Polska Żegluga Morska oraz Północna Izba Gospodarcza.
LEW
Fot.: Sławomir Lewandowski/ PortalMorski.pl