Porty, logistyka

Postępują roboty budowlane na terminalu promowym w Świnoujściu. Ten zostanie przystosowany do obsługi transportu intermodalnego, czyli przewozu ładunków wykorzystującego różne środki transportu. Inwestorem jest Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA.

Terminal od dwóch lat zmienia swój kształt. Nie ma już śladu po dawnych magazynach, rampie przeładunkowej, czy też wyposażeniu nabrzeży nr 5 i 6. Usunięto również nawierzchnię i podbudowę wcześniejszych parkingów i umocnienia dna na długości 300 m.

Osadzono w grunt 1050 metalowych pali pod konstrukcję nowego nabrzeża. Wykonano łoże rampy przeładunkowej oraz podstawę pod konstrukcję wsporczą estakady. Została zamontowana konstrukcja stalowa estakady nad dworcem kolejowym w Świnoujściu, trwają prace wyposażeniowe. Pojawił się też plac postojowy dla 170 samochodów ciężarowych i plac związany z obsługą ładunków intermodalnych.

Obecnie trwają roboty polegające na wykonaniu płyty nabrzeża. Prowadzone są prace związane z postępem robót drogowych, układu torów kolejowych, montażu nowej i większej rampy przeładunkowej, trwają roboty czerpalne przy nowym nabrzeżu oraz prace elektroenergetyczne i teletechniczne. Jeszcze w tym roku planuje się osadzenie rękawa pasażerskiego.

W ramach inwestycji ZMPSiŚ zakupuje także specjalistyczny sprzęt: wozy kontenerowe, ciągniki siodłowe, tablety przemysłowe, radiotelefony i platformy kontenerowe wraz z akcesoriami.

Inwestycja powinna zakończyć się w przyszłym roku. W ramach projektu stanowiska promowe nr 5 i 6 są łączone w jedno. Dzięki temu powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Projekt ma wsparcie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF Łącząc Europę.

rel (ZMPSiŚ SA)

-14 Państwo PiS, kraj cudów gospodarczych
Czy wiadomo już kiedy zostaną zbudowane nowe promy ? Czy też niedługo się okaże, że polskie promy staną się tylko miłym wspomnieniem ? Ale trzeba przyznać, że plany budowy promów były bardzo piękne. Bo wszystkie plany obecnej władzy są piękne. Bo to nie tylko promy, ale też odbudowa polskich stoczni, powrót polskich statków pod polską banderę, budowa morskich farm wiatrowych, czy też plany odbudowy PMW są równie piękne. A w tle Centralny Port Lotniczy, milion elektrycznych samochodów, czy elektrownia w Ostrołęce. A to nie koniec wyliczanki
20 październik 2021 : 08:05 Jato | Zgłoś

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Zaloguj się

1 1 1 1

Newsletter