Port Gdynia odnotował utrzymujący się wzrost przeładunków, po rekordowym podsumowaniu roku 2020, kiedy gdyńskie Terminale zakończyły na plusie trudny rok, ze wzrostem 2,9 % r/r. Pozytywny trend utrzymał się w styczniu br.
Port Gdynia zakończył styczeń 2021 z wynikiem +13,6%, w porównaniu do stycznia 2020 r.
Wyniki przeładunkowe gdyńskich Terminali, utwierdzają Zarząd Morskiego Portu Gdynia, w słuszności decyzji inwestycyjnych, czerpiąc z dokonań wizjonerów Eugeniusza Kwiatkowskiego i inż. Tadeusza Wendy.
Dziś odbyło się tzw. "sprawdzam", czyli otwarcie zgłoszeń podmiotów zaineresowanych dialogiem konkurencyjnym w projekcie "Budowa Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia". Z tych podmiotów, światowych konsorcjów, zostanie wybrany w procedurze PPP jeden gracz, który wybuduje i będzie jednocześnie operatorem Portu Zewnętrznego.
- Wnioski o dopuszczenie do postępowania złożyły konsorcja:
- Meridiam Eastern Europe Investments 4 SAS oraz Gdynia Terminal Holding SAS
- Hutchison Ports Poland S.à r.l.oraz Port of Felixstowe Limited (operator GCT w Gdyni)
- International Container Terminal Services Inc. (operator BCT Gdynia)
- Mota-Engil Central Europe PPP Road Spółka z o.o.
Taki kształt relacji biznesowych jest najbardziej efektywny w kontekście angażowanych środków publicznych oraz spodziewanych przychodów z danin należnych, jakie będą rok do roku wpływać do budżetu centralnego w związku z operacjami na wybudowanym głębokowodnym terminalu kontenerowym w Porcie Gdynia. Potwierdzają to eksperci z Ernst & Young, którzy są członkiem zespołu doradczego w procedurze PPP, szacując przychody 3-4 mld zł podatków w ramach działalności Portu Zewnętrznego.
rel (ZMPG)