Porty, logistyka

Port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny to przedsięwzięcia komplementarne - mówił w poniedziałek wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała. Zaznaczył, że program inwestycyjny CPK , to narzędzie do przyciągania miliardów dolarów do Polski.

Jak mówił Horała, dwa przedsięwzięcia: port w Gdyni i Centralny Port Komunikacyjny zawiązują partnerstwo.

Owocem tego będzie sfinansowanie Drogi Czerwonej ze środków program CPK - tłumaczył. - Będziemy świadkami kolejnego złotego wieku w porcie w Gdyni i rozwoju CPK, a co za tym idzie rozwoju Polski - ocenił Horała.

Wiceszef MI zaznaczył, że to są przedsięwzięcia komplementarne. Wyjaśnił, że CPK będzie oferował pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego.

Horała podkreślił, że ta współpraca ma też m.in. wymiar symboliczny.

Centralny Port Komunikacyjny, to (...) Gdynia XXI w. Hub, miejsce połączeń komunikacyjnych, ale też narzędzie do wykorzystania szansy, jaką jest nasze położenie - zaznaczył. Chodzi o to - tłumaczył - byśmy z tego położenia korzystali i przyciągali do kraju miliardy dolarów, miliardy euro, co przekłada się na to, co w kieszeni Polaków.

Zaznaczył, że Droga Czerwona jest ważna nie tylko dla całej polskiej gospodarki, ale również dla Gdyni i jej mieszkańców.

autor: Magdalena Jarco

+5 Dojna Ojczyzna
A na razie tam gdzie PiS-owi marzy się CPK, pasą się krowy i Horała i jeszcze długo będzie trwał ten wypas. Żeby tylko nie zabrakło trawy dla krów i 40 tysięcy co miesiąc dla Horały. Bo CPK nie będzie i skąd Suski będzie latał do ciepłych krajów ?
06 lipiec 2020 : 14:59 Jato Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 mały
Uspokuj się
13 lipiec 2020 : 17:49 Polak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+5 CPK - z cyklu wielkie budowy socjalizmu
Budowaliśmy, budowaliśmy, budowaliśmy ... aż wybudowaliśmy (przemawiał kiedyś słynny Kiwaczek)
07 lipiec 2020 : 06:07 Kiwaczek Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
-2 Porty
Jeszcze niedawno to Centralny Port w Gdańsku był komplementarny z CPK. Mogliby się politycy PiSu wreszcie określić co jest w ich megalomanii na pierwszym miejscu. Póki co przoduje Droga Do Nikąd czyli już budowany KANAŁ SUSKI mający mieć status rowu morskiego poprzecznego ( Mierzeja Wiślana).
11 lipiec 2020 : 09:23 Andy Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
+1 mały
Uspokuj się. Płacą ci za szczucie czy co.
13 lipiec 2020 : 17:50 Polak Odpowiedz | Cytuj | Zgłoś
1 1 1 1

Źródło:

Newsletter