Porty, logistyka

Latem rozpoczną się remonty dwóch mostów kolejowych w woj. lubuskim, których modernizacja ma poprawić szybkość, komfort i bezpieczeństwo podróżowania oraz transportu ładunków, a do tego przygotować warunki dla dobrej żeglugi na rzece. Inwestycje będą kosztowały ponad 65 mln zł.

Jak poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych SA Mirosław Siemieniec, dzięki odnowieniu mostów na Odrze w Nietkowicach (linia Wrocław – Szczecin) i Pomorsku (linia Zbąszynek – Gubin) usprawnione zostaną podróże i przewóz ładunków m.in. ze stacji Zielona Góra w kierunku Szczecina i Poznania. Dodał, że przeprawa na trasie do Zbąszynka zostanie odnowiona, a na trasie do Szczecina będzie nowa. Oba mosty mają po kilkaset metrów.

W drugiej połowie lipca rozpocznie się odnawianie mostu kolejowego w Pomorsku, między Czerwieńskiem a Sulechowem. Prace poprawią warunki podróży na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk i w kierunku Wielkopolski.

XIX-wieczna przeprawa będzie miała wyremontowane filary i przyczółki. Odnowione będą konstrukcje stalowe. Nowy bezstykowy tor pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 100 km/h. Koszt zadania do ok. 19 mln zł – powiedział Siemieniec.

Natomiast w sierpniu br. rozpoczną się prace na przeprawie w Nietkowicach. Przebudowa mostu zwiększy możliwości transportu kolejowego na linii Wrocław – Szczecin, tzw. Nadodrzance, ważnej trasie pasażerskiej i towarowej prowadzącej z województwa dolnośląskiego przez lubuskie do zachodniopomorskiego.

W miejsce starej konstrukcji z 1871 r. będzie nowa. Wykonawca przebuduje też przyczółki i filary. Zamontowany zostanie nowy tor i dostosowana do nowych warunków sieć trakcyjna – wymienił Siemieniec.

Dodał, że modernizacja przeprawy usprawni przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych, przewożących ładunki z Dolnego Śląska do portów Pomorza Zachodniego. Dzięki realizowanym pracom przygotowane będą warunki do lepszej żeglugi na Odrze. Koszt tej inwestycji PKP PLK to ok. 46,5 mln zł, a same prace nie wpłyną na kursowanie pociągów. (PAP)

Autor: Marcin Rynkiewicz

1 1 1 1

Źródło: